PDA

Bekijk Volledige Versie : katten

Jur
11-07-2014, 19:59
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die vaak bezoek heeft van andermans katten.
Ze jagen de vogels angst aan en poepen mijn hele tuin onder.
Ik heb ze dus liever meer op afstand.
Hoe gaan jullie hier op een diervriendelijke manier mee om?

kingfisher
11-07-2014, 20:36
Ik had vroeger altijd schrikdraad op het hok staan,werkt goed en de katten bleven uit de buurt.
Wij hadden toen zelf ook al katten(wij kwamen van een flat) en die liepen na gewenning los in de tuin en vanaf die tijd geen vreemde katten meer in de tuin.
Het schrikdraad heb ik toen ook verwijderd.
Mijn katten komen overigens niet buiten de tuin dus bezorgen andere mensen geen overlast.
Dus ook een oplossing, zelf katten nemen haha,nee geintje maar schrikdraad werkt het best.

wimb
13-07-2014, 12:01
Ik heb soms ook last van katten nabij mijn voliere. Ik heb een vangkooi staan die ik bij overlast gebruik. Ik vind het te ver gaan om de kat te laten verzuipen. Sommige duiven- en vogelliefhebbers doen dit. De kat wordt vervolgens netjes in en box bij het dierenasiel afgeleverd. De eigenaar van de kat dient vaak te betalen wil hij/zij de kat weer mee terug kunnen nemen.
Kortom, ben van mening dat ik mijn eigendommen, in dit geval mijn vogels mag beschermen.

Wim

Henk3
13-07-2014, 14:01
Een oudje maar kan misschien wel van toepassing zijn bij een eventueel kattengeschil:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2647860/1996/11/22/Katten-mogen-van-rechter-niet-in-buurmans-tuin-poepen.dhtml

tequila_069
13-07-2014, 15:03
ik heb zelf 1tje die buiten rond loopt, blijft wel mooi in de tuin hier, of gaat achter op het veld zich amuseren, nu heb ik pas een jonge kitten gehaald,maar wel met de bedoeling voor hem helemaal niet na buiten te laten gaan!, waarom? juist voor mensen die de katten vergiftigen of verzuipen(1maal mee gemaakt geen 2de maal).

maar als je ze kunt vangen en na het asiel brengen vind ik een zeer goede oplossing, veel beter dan het beest zelf iets aan te doen.

en ik heb zelf ook geen last van iemand anders zijn katten toch niet in mijn tuin met onze kat wat hier rond loopt:D, maar ben altijd van mening als het diervriendelijk gebeurt er niet geklaagd over mag worden, dus ook geen discussie mag overkomen:).

tonb
15-07-2014, 23:14
schrikdraad lijkt mij dan ook de beste keus..

mijn eigen kat hangt ook in het gaas :eek:
dus ook hier komt er schrikdraad..metdertijd..

MightyBird
13-09-2014, 18:51
Wat zijn de kosten eigenlijk van een paar meter schrikdraad? incl. alle toebehoren?

Mijn buurman heeft nu ook een kat (wij een poes) en heb nu soms 2 katten in het gaas hangen en mis momenteel nu al een slipper:mad:

Ton
14-09-2014, 11:12
wat is een slipper ?

Tal
14-09-2014, 11:54
wat is een slipper ?

Teenslipper, badslipper. Denk ik in ieder geval. Om mee te gooien en dan op een dak te belanden?

Vreselijk om katten van een ander in de tuin te krijgen.
Moet je je voorstellen dat je hond maar in en uit iemands tuin loopt en piest en poept en de boel op stang jaagt. Dan heb je gelijk de politie aan de deur.

Groetjes, Chantal

forpus
14-09-2014, 12:22
ik vind dat mensen gewoon hun katten bij moeten houden en anders maar een groot hek met prikkeldraad om de tuin heen.
veel mensen hebben last van katten in de tuin niet alleen als ze vogels hebben maar ook als je er allergisch voor bent en natuurlijk poepen ze ook de hele tuin onder.

MightyBird
15-09-2014, 20:11
Zeker het schijten in jouw tuin is minder prettig, het stinkt en heb hier ook 2 kleine kinderen lopen.
En dat ze dan ook in mijn gaas hangen is echt de druppel!

Toch eens kijken voor wat draad met een lichte spanning, doen ze 1 keer en nooit weer.

Drum
15-09-2014, 21:05
Toch eens kijken voor wat draad met een lichte spanning, doen ze 1 keer en nooit weer.

Wel oppassen, dat de kinderen niet in aanraking met het draad kunnen komen.

naruch
16-09-2014, 10:28
Wel oppassen, dat de kinderen niet in aanraking met het draad kunnen komen.

doen ze ook maar 1 keer:eek::D

forpus
16-09-2014, 15:42
haha naruch. denk wel dat je gelijk hebt

MightyBird
16-09-2014, 19:47
doen ze ook maar 1 keer:eek::D
haha

Nee die komt wel iets hoger.

Ronazure
04-06-2015, 05:05
Oud topic, maar voor de toekomst. Ik heb een watersproeier aangesloten op de buitenkraan. Er zit een bewegingsmelder aan gekoppeld. Werkt prima, de eerste dagen hoor je ' snachts dat de sproeier aangaat en na een week heb je geen kat meer in de tuin.

Joog
04-06-2015, 08:28
stuur mn jackrussel en fox erop af

populier
04-06-2015, 08:35
Hoi Ron,

Gaat dit ding niet sproeien bij wind als je tuinplanten bewegen?

Ik heb 2 ultrasone katten verjagers staan en die steeds af gaan door bewegende planten.

parakeetplaza
04-06-2015, 12:11
mijn buurman heeft een spray die de diertjes op afstand houdt.

forpus
04-06-2015, 18:43
Hoi Ron,

Ik heb 2 ultrasone katten verjagers staan en die steeds af gaan door bewegende planten.

Helaas kan ik dit ding niet gebruiken omdat ik zelf een hond heb, maar hier zitten katten genoeg en helaas doet de hond er niets naar.

Ronazure
07-06-2015, 05:46
Hoi Ron,

Nee, geen last van, maar er zijn niet zoveel planten in zicht denk ook dat dat wel meevalt. enige nadeel is als je het sochtends vergeet en je een nat pak krijgt, want de sproeier pakt het tuinpad mee. Ik heb er een die lijkt op een kikker.

leila
09-06-2015, 21:05
ik heb mijn hok helemaal dicht gemaakt en noppenfoli achter de ramen en heb zodoende geen last meer van katten en anders heb ik nog een jack russel achter de hand die lust ze wel rauw.
Een vogelvriend van mij die heeft het nog anders gedaan en de politie ingeschakeld ivm overlast van elke keer de zelfde kat en heeft er verzekerings werk van gemaakt toen werd het wel een heel duur zebravinkje dat snappen jullie wel en de kat kwam niet meer buiten.
Schrikdraad is allemaal wel leuk en aardig maar na verloop van tijd loopt er geen kat meer tegenaan en heb je het dus aanstaan voor nop,zelf heb ik ook wel dubbelgaas op de voliere gehad goed strak gespannen daar werden die katten toch lichtelijk gefrustreerd van hoor.
mvg;)

forpus
09-06-2015, 21:27
ik denk ook niet dat het de oplossing is om naar de politie te gaan, want het is niet te winnen. katten blijven er hier toch wel.

euphonia
09-06-2015, 21:49
Toen ik nog een buiten voliere had had ik ook veel last van katten. Ik heb van alles geprobeerd maar niets werkte, ook schrikdraad natuurlijk. Op een gegeven moment snappen de vogels dat die kat geen gevaar is omdat die toch nooit in de volière komt en op een gegeven moment zie ik dan ook dat er een kat boven op de voliere zit en net een centimeter of 30 er onder zit een brilvogel op een tak gewoon naar die kat te kijken alsof hij wil zeggen: "pak me dan als je kan" dat was een erg leuk gezicht.

Ton
10-06-2015, 19:07
ik klop het even af, maar bij mij in de buurt zitten weinig katten.

scheelt misschien wel dat allebei de buren, vrij grote honden hebben.......:D

Tal
10-06-2015, 19:47
Wij hebben het zo dat katten moeilijker de tuin in kunnen komen. Voorheen zagen we ze wel over de schutting aan de steegkant lopen en daar hebben prikkeldraad omheen gemaakt en op beide kanten met draad wat opstakels dat ze niet via buren naar hier kunnen.
Aan een kant waar buren een overkapping hebben hebben we vanuit onze boom wat (ijzer)draden gespannen zodat ze ook van die kant niet zo makkelijk de tuin in kunnen komen.
Als ze toch weer gaan komen dat misschien rondom een hoogte van 30 cm maken van 2 draden prikkeldraad. Dat kunnen we dan altijd nog laten begroeien maar voor een k*tkat dan toch lastiger om de tuin in te komen.
Bah, ik vind het een stuk ongedierte... moet je je voorstellen dat een hond zo doet in de tuin van een ander... dan heb je gelijk de politie aan de deur.

Drum
11-06-2015, 00:37
moet je je voorstellen dat een hond zo doet in de tuin van een ander... dan heb je gelijk de politie aan de deur

Ik heb ook last van hondeneigenaren, die 's avonds laat hun hond vlak voor mijn tuinhekje hun behoefte laten doen.
Kom je thuis, zie je al weinig in het donker, en binnengekomen merk je pas dat je in de stront hebt gestaan.
Word ik ook niet vrolijk van.:(

Tal
11-06-2015, 07:02
Ik heb ook last van hondeneigenaren, die 's avonds laat hun hond vlak voor mijn tuinhekje hun behoefte laten doen.
Kom je thuis, zie je al weinig in het donker, en binnengekomen merk je pas dat je in de stront hebt gestaan.
Word ik ook niet vrolijk van.:(

Echt goor als mensen de stront niet opruimen.
Gelukkig gaat een hond niet op je motorkap liggen of overnachten op je tuinset of IN je tuin poepen.
Maar ben het helemaal met je eens, het is echt goor al die poep overal. Kleine moeite om het op te ruimen.

Zelfs als onze hond het in een perkje doet dan ruimen wij het op. Voor ons heel normaal maar voor veel mensen niet. De omgeving is immers geen vuilnisbelt en ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen huisdier.

forpus
11-06-2015, 07:25
bij ons in het dorp zijn verschillnde hondenuitlaatplekken, maar niemand die de moeite neemt om er heen te lopen.
mijn hond laat ik altijd gewoon in de tuin poepen in een hoek met gaas er om en dit ruim ik dan eens in de 2-3 dagen op. en al zou ik het laten liggen dan zou ik er nog geen last van hebben, dit ruikt alleen niet erg lekker.

Ton
11-06-2015, 18:43
bij ons in het dorp zijn verschillnde hondenuitlaatplekken, maar niemand die de moeite neemt om er heen te lopen.
mijn hond laat ik altijd gewoon in de tuin poepen in een hoek met gaas er om en dit ruim ik dan eens in de 2-3 dagen op. en al zou ik het laten liggen dan zou ik er nog geen last van hebben, dit ruikt alleen niet erg lekker.

en zeker niet met dit warme weer, blij dat ik niet naast je woon......:D

forpus
11-06-2015, 19:21
ja dat is het hem nou net, er woon niemand binnen een straal van 100 meter en ik ruik het ook niet want het is helemaal aan de andere kant van de tuin :D

Tal
11-06-2015, 19:38
Off-topic :) Met dit weer loop ik 's ochtends om 7.15 al in het bos om de hond uit te laten. Normaal gaan we op de dag maar als het dreigt te warm te worden gaan we vroeg in de ochtend.
Ze mag het ook in de tuin doen. Achterin is dat, en dat ruimen we elke dag op. Als we het zien gelijk.
Hier in het dorp is er geen opruimverplichting, jammer is dat. Maar goed, wij ruimen het wel op en dat voelt goed, geen riool of vuilnisbelt op straat als het aan ons ligt.

Ton
12-06-2015, 20:17
ja dat is het hem nou net, er woon niemand binnen een straal van 100 meter en ik ruik het ook niet want het is helemaal aan de andere kant van de tuin :D

oke, prima Gijs.

ik wist niet hoe jij er bij woonde.

automatisch denk ik aan mijn situatie, en dat is buren aan weerszijden.....:)

Vilainpabeau
12-06-2015, 23:05
Met mijn buizen zit ik ook met een rattenprobleem. Leuk om erover te lopen achter de vogels heen zeggen ze... Ik ken jammer genoeg de buren van wie de 4 katten zijn. Ik moet er toch echt iets op vinden. Onze hond loopt er achter als hij zin heeft, maar als de kat stopt, stopt de hond ook. De haag is nog niet hoog genoeg en ze gaan er vlotjes over (er zit een kleine draad in waar ze niet door kunnen).
Heb ook al stinkproduct geprobeerd enzo,... maar lijkt niet echt te lukken. Ik wil wel utlrasoon proberen, maar hebben de vogels er ook geen last van dan?
Met mijn buizen weet ik ook niet waar ik de schrikdraad zou moeten plaatsen...

euphonia
12-06-2015, 23:21
...Ik wil wel utlrasoon proberen, maar hebben de vogels er ook geen last van dan?...

Ik zou dat niet doen. Mijn overbuurman heeft ook zo een ding, wat een verschrikkelijke pieptoon komt daar uit, en hij heeft geen vogeltje is zijn tuin ook niet :D

Ronazure
15-06-2015, 22:58
Ik heb er ook een. Mijn kinderen hebben er last van, maar de vogels echt niet. Ze eten voor dat apparaat.

populier
16-06-2015, 00:12
Idem dito, heb er 2 staan, de mussen zitten er gewoon voor op het straatje, en kijken niet of om.