Mededeling

Collapse
No announcement yet.

samenstelling Himbergen code 4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • samenstelling Himbergen code 4?

    Ik geef mijn vogels altijd Himbergen code 4 (naar tevredenheid overigens). Nu hebben gould-kwekers in mijn regio zelf een speciaal gould mengsel gemaakt, waar ik ook 10 kg van gekocht heb. Het ziet er meer divers uit dan Himbergen....

    Nu heb ik daar de samenstelling van, maar ik wilde dat eens vergelijken met Himbergen 4. Maar dat vind ik nergens op internet.... Ik zie wel de % vet en eiwit etc, maar niet de verhouding tussen de verschillende zaden...

    Weet iemand dat?

    groet
    Frank

  • #2
    tellen

    Vijftig gram zaden afwegen, per soort sorteren en dan weer wegen. Leuk klusje samen met de kinderen.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        code 4

        Ter info nog even het antwoord van Jos van Himbergen.

        "In zaadmengsel code 4 zijn de volgende zaadsoorten aanwezig: Plata millet, senegalgierst, witzaad, japans millet, gebroken gepelde haver, graszaad, negerzaad en hennep. De percentages worden nooit doorgegeven i.v.m. het namaken van het mengsel. De percentages van de verschillende zaadsoorten blijven altijd hetzelfde!"

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door annejb Bekijk Bericht
          Ter info nog even het antwoord van Jos van Himbergen.

          "In zaadmengsel code 4 zijn de volgende zaadsoorten aanwezig: Plata millet, senegalgierst, witzaad, japans millet, gebroken gepelde haver, graszaad, negerzaad en hennep. De percentages worden nooit doorgegeven i.v.m. het namaken van het mengsel. De percentages van de verschillende zaadsoorten blijven altijd hetzelfde!"
          Dank! Dan kan ik in elk geval de samenstelling vergelijken....

          groet
          Frank

          Opmerking

          Working...
          X