Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge dood!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge dood!


  • #2
    Wat voor vogels heb je erbij zitten? En hoe groot is je voliere, volgens mij had jij niet te veel vogels ? Dan kan het door overbevolking komen of je hebt te weinig nestkasten, dan trekken de andere vogels de veren van de jonge vogels uit, en dan kan het zijn dat ze jonge vogels gaan bloeden en sterven aan een infectie, maar als ik jou was zou ik even wachten op een van de meer ervaren vogelhouders
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt,
      Ik heb er nog kanaries en diamantduiven er bij zitten.

      Opmerking


      • #4
        Hoeveel kanaries en hoeveel diamantduiven en hoeveel zebravinken? En hoeveel nestkasten in totaal? En de (geschatte) afmetingen van de voliere?
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Jeetje, die zebravinken, 25 is wel heel erg veel. 4 nestkasten is echt niet genoeg, 25 vogels delen door 2 is 12,5; dus 12 koppels, laten we zeggen dat er ook jongen tussen zitten, dus ongeveer 7 koppels denk ik die broedrijp zijn, dan heb je alleen al voor de zebravinken 7 nestkasten nodig, die kanaries 3 koppels zijn er ook weer 3, en dan die diamantduiven ook nog 1. dus je hebt 11 nestkasten minimaal nodig, vaak heb je er ook wat extra nodig omdat ze keuze willen, dus 15 nestkasten heb je nodig voor het gemak en je hebt er maar 4, als ik jou was zou ik snel die zebravinken zonder jongen eruit vangen, en dan naar de dierenwinkel of een advertentie op marktplaats zetten, dan heb je veel meer rust in de voliere. Vogels, vooral de soorten die jij hebt, leggen zowiezo eieren, ookal geef je ze geen nestkastjes, dit blijven ze doen totdat ze gaan broeden, maar omdat dat niet kan, bestaat de kans ook weer op legnood en het door blijven leggen van eieren wat enorm veel energie kost. Heb je niet wat hokken over, kweekkooien waar je de vogels in kunt onderbrengen, want je voliere is wel veel te klein voor zoveel vogels, heel goed dat je natuurlijk je zebravinken weg gaat doen, maar ik zou er niet zoveel koppels meer bijdoen, gewoon 1 leuk koppel diamantduifjes als je de voliere hebt uitgebreidt, en dan misschien een mannelijk kanarie met 3 vrouwtjes. Dan is het wel zat, want je moet ook rekenen op jongen natuurlijk
            Kijk, ik had vroeger toen ik net begon ( nu klink ik oud ) ook heel veel vogels, en het kweken lukte heel goed, tot op een gegeven moment ik geen jongen meer kreeg, want het was te druk, en daardoor wordt je hobby minder leuk, want je wil graag jongen he Nu heb ik een gezelschapsvoliere van 3 bij 3 bij 2,5 en daar zitten maar 2 koppel vogels in, en ze hebben allebei jongen, en dat zijn koppels waarvan ik niet had gedacht jongen van zou krijgen, dus ik denk hoe minder koppels op een groter oppervlak, hoe beter de kweek gaat
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7

              Opmerking

              Working...
              X