PDA

Bekijk Volledige Versie : verlichting tuinhuis

grasparkiet1989
03-06-2014, 19:45
Hallo

Graag info inv begindende vogel hobby

Ik ben van plan om een tuinhuisje te plaatsen ivb plek helaas niet al te groot kan zijn

Hier komen 6 dubbele broedkooien in te hangen
Met de afmeting 80x40x40

Waar in de winter maanden mijn kanarie s, zebravinken, parkieten in kommen te zitten

Nu is het zo dat ik in 3 diensten werk en in de winter ivb wisselende werktijden lastig is met voeren ivb met licht

Wat voor tl licht kan ik het beste gebruiken liefst l.e.d verlichting
Welke tijd schakelaar dimmer
En welk schema moet ik aanhouden kwa licht?

Maat tuinhuis word 200x175x200 met een plat dak

Tuinhuis heeft voorzijden 2 raampjes en 2 openslaande deuren voor in het voorjaar open kan zetten

In de zomer wil ik de vogels dan weer plaatsen in de voliere en wandkooien

Ivb kosten stroom en het niet kunnen isoleren wil ik niet gaan verwarmen in het tuinhuis

Mvg

HansV
04-06-2014, 10:15
Persoonlijk zou ik leds ophangen in de kooien. Heb het ook net geďnstalleerd en ik ben er erg blij mee. Het is ook een stuk zuiniger dan tl's .

Ik zou mede forumlid Seriunus even een mailtje sturen. Dat is de expert, kan je advies geven en hij kan je ook alle zaken zoals dimmers en tijdschema's leveren.

grasparkiet1989
04-06-2014, 17:10
Bedankt voor de tip ik zal hem eens mailen
Mvg

Mischien andere mense ideeeje ervaring met led tlbuizen?
En dimmer tijdschakelaar

Ik ben beginnende vogelhouder dus wil het un beetje goedkoop houden ivb kijken hoe de hobby bevalt

grasparkiet1989
05-06-2014, 19:10
Iemand mischien een rimo 400 wat tijddimmer schakelaar over heeft waar een tl lichtbalk op aan kan sluiten
Hoor ik het graag

Led word mij allemaal te duur ben beginnend vogelhouder en moet leuk blijven als hobby