Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina parkiet vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina parkiet vraagje

    Hallo allemaal,

    Hier een vraagje over onze 2 ch.parkieten. We hebben ze nu een aantal maanden. 2 broertjes. Tot nu toe gaat het heel erg goed. Groot hok (binnen) en klimgelegenheid genoeg door takken en speeltjes.
    Nu is het zo dat ze de laatste tijd ontzettend veel ruzie maken. En zo rustig zijn ze ook niet meer. Vooral eentje. Onze vraag is, kunnen vogels ook last hebben van "puberteit"? en is het beter om er 1 te vervangen door een vrouwtje? en kunnen ch.parkieten ook alleen gehouden worden.

    Zo, dit zijn meerdere vragen maar heel graag een antwoord. Want we worden hier er een beetje boel gek van!

    groetjes Quirien

  • #2
    van de pubertijd kunnen kakariki's wel last hebben dus misschien de Catharina's ook wel
    of misschien een omruilen voor een pop

    Opmerking


    • #3
      ja een ruil zou een mooie oplossing zijn
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

      Opmerking


      • #4
        Het kan verschillende oorzaken hebben. Ik had ook twee broertjes die na maanden heel close te zijn geweest ineens gingen vechten. Ik heb er toen 1 tijdelijk apart gezet een paar dagen. Ondertussen de indeling van de voliere wat veranderd, voerbakken op dezelfde hoogte en broedblokken eruit gehaald(die had ik erin hangen om wat beschutting voor de winter te creeren). Daarna ze weer samen gezet en toen ging het prima! Het kan verschillende oorzaken hebben en het is soms moeilijk om de juiste te vinden. Ruilen voor een pop kan natuurlijk ook maar ik weet niet of je kweekplannen hebt? Ik had dat niet, daarom heb ik het op een andere manier geprobeerd op te lossen. Succes ermee want Catharina's zijn wel erg leuk!

        Opmerking


        • #5
          Hoi,

          Bedankt voor de reacties. Wij hebben ze binnen staan vandaar dat wij er af en toe 'gek' van worden want ze kunnen best een potje schreeuwen hoor! Maar dat ruzie maken dat is niet oke. Er is er eentje die sterker is dan de ander. We denken erover om deze te ruilen voor een pop. Maar kan dat zomaar?
          En is het een optie om er 1tje te houden? volgens mij niet he? zijn echt dieren die je met 2 of meer moet houden toch?

          groetjes Quirien

          Opmerking


          • #6
            Ik zou ze niet alleen houden nee. Als je ziet hoe gek ze met elkaar zijn , lijkt het me dat een vogel alleen zich niet echt happy voelt!

            Opmerking

            Working...
            X