Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd

    ik verhuis vlgnde week maar me vogels vliegen los in 1 van me slaapkamers dus ik weet nie hoe ik dat moet gaan aanpakke, ken of weet jij gespecialiceerde dieren vervoerders cq verhuisers want ik wil ze graag allemaal behouden uiteraard**gr robert

  • #2
    De vogels vangen in een kooi stoppen en dan overhuizen: simple comme bonjour.

    Opmerking


    • #3
      ja leukie hebjedat wel ns geprobeerd dan ?, ik dus ook en als vogels iets niet wille is gevangen worde dus graag serieuse adviezen geen zinlose opmerkingen

      Opmerking


      • #4
        Een vangkooitje waar je het voedsel in zet...
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          vogels vangen met een netje vergt wat handigheid. Je moet er geen 10 keer naar kloppen! Ene hand het netje andere hand een stok om ze te doen vervliegen en ze zo proberen met het net te vangen.

          inloopkooien boven de voederplaats...
          kooi met voedsel onder: stok onder en trektouw. trekken, stok gaat weg, kooi valt neer, vogel gevangen.

          of kamer verkleinen met doeken of zo.
          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

          Opmerking


          • #6
            Vangen in een wat grotere ruimte gaat misschien ook handiger met meerdere personen, anders blijf je maar heen en weer lopen. De vogels worden vanzelf moe, maar jij ook

            Een wat dieper en niet te klein vangnet met een niet te korte steel werkt volgens mij het best. Eventueel met een zachte rand.
            Een diep netje omdat ze er dan niet zo gemakkelijk weer uit kunnen komen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door hobberts_30 Bekijk Bericht
              ja leukie hebjedat wel ns geprobeerd dan ?, ik dus ook en als vogels iets niet wille is gevangen worde dus graag serieuse adviezen geen zinlose opmerkingen
              Niet meteen zo blazen vriend, na 50 jaar vogels houden wordt je er wel handig in.
              Ik heb regelmatig vogels in een grote ruimte gevangen met een schepnet, duurt wel even maar uiteindelijk lukt het wel.
              Bovendien als het in de ruimte wat donker is gaat het een stuk gemakkelijker.
              Succes!

              Opmerking


              • #8
                Gezien de antwoorden van de vraagsteller lijkt het mij beter om een meer ervaren vogelvanger te raadplegen. Misschien woont er iemand bij je in de omgeving die je wel even wil helpen je vogels uit te vangen. Anders is er vast wel een vogelvereniging in de buurt met hulpvaardige leden.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking

                Working...
                X