Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekadministratie en bijhouden vogelbestand?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekadministratie en bijhouden vogelbestand?


  • #2
    Mijn kweekadministratie houd ik in Excel bij met de velden:
    Jaar
    Vogelsoort
    Geboortedatum
    Overleden/verkocht
    Ringnummer
    Kleurring
    DNA
    Geslacht
    Vader
    Moeder
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Beste Hans,

      Zo'n excel file heb ik nu inderdaad bijgehouden, maar weet je na 2-3 jaar nog wie de grootouder is van een vogel die je dan kweekt? Heb je dan nog zicht op de stamboom?

      Groet,
      Frank

      Opmerking


      • #4
        Jazeker, want onder de vader en de moeder zet ik de ringnummers. Als je zoals jij heel veel vogels hebt, dan zou je bijvoorbeeld een extra veld op kunnen nemen genaamd kweeklijn(en).
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door HansV
          Jazeker, want onder de vader en de moeder zet ik de ringnummers. Als je zoals jij heel veel vogels hebt, dan zou je bijvoorbeeld een extra veld op kunnen nemen genaamd kweeklijn(en).

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              En de jongen daarvan krijgen 4 kralen?
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Excel

                Sinds ik een PC heb houd ik de kweekgegevens bij in een Excel-sheet. Jaar op jaar bijhouden en je kan na 10 jaar nog je kweeklijnen beheren. Indien nodig. Bij mij gaan de meeste kleurtjes na een aantal jaren weer weg.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #9
                  nee 2 kleurtjes want het jong krijgt de kleur van de man en de pop dus zoals het voorbeeld 1 blauwe ring en 1 rode ring en aan de ander poot de jaarring
                  (2014) in dit geval

                  ik zie nu de bedoelde je dit sarcastisch want dan is dit een beetje dom van me haha

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Sinds ik een PC heb houd ik de kweekgegevens bij in een Excel-sheet. Jaar op jaar bijhouden en je kan na 10 jaar nog je kweeklijnen beheren. Indien nodig. Bij mij gaan de meeste kleurtjes na een aantal jaren weer weg.

                    Groet,

                    Rob.
                    Kun je me een voorbeeld geven? Bedoel je een sheet per jaar?

                    Ik snap het systeem wel, maar bijvoorbeeld een pop die je 4 jaar hebt en elk jaar 2 nesten heeft met 4 verschillende mannen.... Hoe ga je daar na 4 jaar nog van bijhouden welk jong van haar is of wat de grootouders zijn van. Een bepaald jong?

                    Groet,
                    Frank

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          ik vind 600 euro voor een software programma ook niet normaal zo duur.

                          dan is het ook niet vreemd dat er een hoop illegaal gedownload word.

                          ook niet goed, maar wel begrijpelijk.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik kweek zelf al jaren behoorlijk wat zebravinken in verschillende combinaties en houd alles in Excel bij. Ik heb wel een keer naar een "echt" programma gekeken, maar ik kan me prima redden in Excel.
                            Ruud.
                            www.strekervogelvrienden.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk Bericht
                              Ik kweek zelf al jaren behoorlijk wat zebravinken in verschillende combinaties en houd alles in Excel bij. Ik heb wel een keer naar een "echt" programma gekeken, maar ik kan me prima redden in Excel.
                              Het zou misschien handig zijn om hier eens wat print screentjes van de kweek-opzet in exel te plaatsen.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X