Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere schoonmaken tijdens kweekperiode?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere schoonmaken tijdens kweekperiode?


  • #2
    heb vandaag nog wat gerommeld in de voliere. als je het regelmatig, en je rustig beweegt, zullen ze er wel aan wennen denk ik.

    bij mij gaat het wel goed dacht ik.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Gewoon schoonmaken. Alleen niet overdrijven.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Ik maak gewoon schoon in de voliere maar ik let er wel op dat bv rond het uitkomen van de eitjes ik niet een grote schoonmaak in de voliere ga doen.
        Dus rondom de datum dat de eitjes uit moeten komen doe ik alleen de gewone schoonmaakdingen.
        Sowieso kom ik een paar keer per dag in de volieres om het voer en water te doen, ze zijn het dus wel gewend.
        Mijn idee is dat als ze aan je gewend zijn, je gerust tijdens het broeden enzo in de voliere je bezigheden kunt doen.

        Ik denk dat als men vanaf de buitenkant van de voliere voer bij vult dat de vogels het wel raar vinden als af en toe iemand in de voliere komt omdat ze het dan toch minder gewend zijn.
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Gewoon doen ,wat je altijd doet ,als je het vangnet maar niet mee neemt !.


            Gr ,Hubert

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62 Bekijk Bericht
              Gewoon doen ,wat je altijd doet ,als je het vangnet maar niet mee neemt !.
              Zal ik doen heb ook de indruk dat ze een vangnet inderdaad herkennen

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Waarschijnlijk zal het je steeds beter afgaan om zonder schrik gewoon even schoon te maken.
                  Nu was het misschien wat meer werk dan wanneer je het bij houdt.

                  Knap dat je het gedurfd hebt!

                  Fijn dat je hok nu weer schoon is!

                  Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    alleen vraag ik me af waarom de jongen eruit moeten die kan je toch gewoon laten zitten(vliegen)?
                    ik maak gewoon schoon net als anders , ze wennen daar zo snel aan en ze worden nog makker ook
                    .
                    succes

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                      alleen vraag ik me af waarom de jongen eruit moeten die kan je toch gewoon laten zitten(vliegen)?
                      ik maak gewoon schoon net als anders , ze wennen daar zo snel aan en ze worden nog makker ook
                      .
                      succes

                      Opmerking


                      • #12
                        Bekijk mijn vogels op:

                        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik ga ook gewoon mijn gang,zowel in de kooien als in de vluchtjes.
                          Maak de bodem schoon,stokken en sop wanneer nodig de buitenkant van de vluchtjes ook.
                          Stofzuigen,alleen de kamer,niet in de kooien of vluchtjes en inderdaad proberen de mannen hier boven uit te komen zowel de wilde kanaries en geelkruinmannen maar ook de kruisbekman en de frater vinden dit wel lollig.

                          Jij,Hans,hebt het over die rode lap(vangnet) maar hier bij de vogels hoef ik geen rode(of hele felle) kleding of id te dragen want dan breek de p......uit.
                          Alles raakt in paniek en vliegt door de kooien,heb het ooit 1 keer onbewust gedaan maar eens en nooit meer.
                          Mensen die ik op bezoek krijg komen er dan ook niet in met dit soort kleding en ook een hoed of pet gaat niet.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            ja Bob het is zo hoor als ik een andere pet op heb gaat het alarm al af dat er iets vreemds is.

                            Opmerking


                            • #15
                              het gebruik van een stofzuiger in een voliere snap ik niet helemaal , de mijne zitten ook in een voliere maar daar ga ik niet stofzuigen, wel in het binnen verblijf waar ik rondloop.
                              gewoon tussen die vogels komen zijn ze veel sneller aan je gewend.
                              succes

                              Opmerking

                              Working...
                              X