Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aan- en verkoop van vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aan- en verkoop van vogels

    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

  • #2
    Hans dit is niet alleeen met vogels zo, je krijgt biedingen als je dan laat weten kom ze maar halen hoor je er niets meer van , je spreekt wat af en er komt niemand opdagen , ik denk dat het toch te maken heeft met de verloedering van de samenleving en we er mee moeten leren leven.

    Opmerking


    • #3
      Kan me het best voorstellen Hans dat je van zulke mensen echt begint te balen, het zijn denk ik mensen die voor een koopje vogels willen ze weten best wat gele rietvinken kosten maar proberen toch even te vragen wat jij er voor wilt, en dan valt het hun toch tegen, het zijn vaak ook niet de echte liefhebbers, En veel mensen hebben het bedrag wat de gele rietvinken moeten kosten niet liggen of hebben het er niet voor over, daarom loopt het met deze soorten ook niet storm met de verkoop. wens je succes verder met de verkoop en hoop toch dat deze vogels bij een echte liefhebber terecht komen, en het valt me helemaal tegen van de mensen die via deze site hebben gereageerd die hebben natuurlijk heus jou kweekverslagen wel gelezen en wisten ook dat je de hoofdprijs niet hoefde voor deze topvogels reageer dan alleen als je er echt belang bij hebt. Ook ik vind het pracht vogels en rietvinken staan bij mij bovenaan het lijstje heb er zeker over nagedacht om hier een koppel van te nemen van jou, maar de kweek is hier al begonnen en kan ze nu niet plaatsen.

      Gr Harm Berend
      Onze site Tropische vogels : http://hbgrimmius.webklik.nl

      Opmerking


      • #4
        Of mensen die af gaan dingen en 1 euro minder bieden... Dit vind ik echt een afgang voor die persoon eerste klas... wat is nu 1 euro. En dan leg je uit dat je wel wat voer voor de eerste dagen erbij geeft maar niet de prijs gaat verlagen.. en dan is diezelfde prijs in enen wel goed.

        Het lijkt bij veel mensen ook wel de sport om te willen weten wat iets kost of om af te dingen.
        Ik zag een adv. van een koppel binsen en de vraag om te bieden naar waarde... Dan zie je een bieding van 10 euro!! Nou, dat is echt respectloos en dom.

        Maar goed, zo is idd de wereld, lijkt wel, tegenwoordig.

        Als ikzelf een bieding doe dan is dat altijd een prijs die het ook elder kost. Wat maakt een paar euro nu uit, denk ik dan. En de eigenaar van de vogels heeft ook zijn werk en voer aan de vogel(s) gehad.

        Ik heb jouw adv. niet gezien maar je zou kunnen zetten in je adv. 'bieden vanaf zoveel euro, onzinbiedingen wordt niet op gereageerd'. Dan sluit je hopelijk al een hoop mails uit. Succes met de verkoop.

        Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Sytze sta jij dan op grote beurzen (Zwolle en Zuidlaren) of ga je naar de plaatselijke vogelmarkten?

            Overigens wil 'mijn Portugees' nu alles kopen. Hij wil alleen weten waar ik woon, terwijl hij over 2 maanden pas in Nederland is. Zijn neef die hier wel woont komt dan wel wat aanbetalen. Ik vertrouw het niet helemaal. Heb nu aangeven dat hij me moet bellen en dat hij dan pas mijn adres krijgt. Je raadt het al... Ik hoor niets meer.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Tsja dat zou ik ook niet aandurven met die Portugees.
              Zo had ik een Japanner die me steeds bleef mailen of ik mijn vogels naar Japan wilde exporteren.
              Ik sta wel eens in Joure en in Barneveld en ook 1 keer in Weerselo.
              Die laatste vond ik het minste succes. In Barneveld was ik alles zo kwijt, dus 17 mei sta ik weer in Barneveld. Joure is vrij klein, als ik daar de helft kwijt raak mag ik blij zijn. Maar die is voor mij maar 15 min. rijden.

              De grote beurzen zijn mij eigenlijk een beetje te druk. Zuidlaren gaat nog wel dat is vrij ruim opgezet, maar dat gedrang in die smalle gangen in Zwolle vind ik vreselijk.

              Opmerking


              • #8
                misschien is het handiger om de prijs er bij te zetten. scheelt je al een hoop reacties denk ik.

                ik maak het zelf ook mee, als ik vogels verkoop. informeren naar de prijs en daarna blijft het stil. vandaar dat ik de prijzen laag houd. ik heb niet zoveel ruimte, en op het moment dat ik ze kwijt wil, moet het ook niet te lang duren.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                    misschien is het handiger om de prijs er bij te zetten. scheelt je al een hoop reacties denk ik.

                    ik maak het zelf ook mee, als ik vogels verkoop. informeren naar de prijs en daarna blijft het stil. vandaar dat ik de prijzen laag houd. ik heb niet zoveel ruimte, en op het moment dat ik ze kwijt wil, moet het ook niet te lang duren.
                    Je zegt dat je de prijzen laag houdt omdat je ze dan binnen redelijke tijd kwijt raakt.

                    Dat begrijp ik,maar als jij dan een nieuw soortje wilt aanschaffen moet je vaak de hoofdprijs betalen en leg je er fiks op toe.

                    Kijk,winst maken hoeft van mij ook niet maar als ik (noem maar even)een stel ongeringde edelzangers aanschaf en moet daar €100-110 euro pp voor betalen, een in mijn ogen redelijke prijs voor deze tijd,en ik kweek daar wat jongen uit die ik op een advertentie site zet voor €50 per stuk wil iedereen ze hebben maar niet voor die prijs,allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang.

                    En dan krijg je van die mailtjes als "ik koop ze allemaal van u voor €25 per stuk en kan ik ze dan vanmiddag komen halen ?"dan zakt mijn broek een beetje af sorry.
                    Ik heb ook niet heel veel ruimte,straks nog minder overigens,maar dan blijven ze echt maar even bij mij tot ik iemand vindt die wel serieus kan zijn.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik kan alleen maar voor mijzelf praten, en dat zijn mijn ervaringen. ik heb niet van die speciale soorten, dus er worden er zat aangeboden. als je dan de hoofdprijs vraagt, raak ik ze niet kwijt.

                      meestal kijk ik op vogelmarktnet wat ze doen op dat moment, en ga ik er iets onder zitten.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Hmm,oke op die fiets.
                        Zeg ook niet dat de hoofdprijs gevraagd moet worden Ton,begrijp me niet verkeerd.
                        Doe ik ook niet,vraag altijd de gangbare prijs en dat vindt men toch vaak te veel en wil ik dan zelf eens een andere soort dan moet ik vaak wel een bedrag neerleggen dat eigenlijk te hoog is.

                        In het verleden wel eens meegemaakt,een "bevriende kweker"een paar vogels tegen een eerlijke prijs meegegeven met de afspraak dat ik bij nakweek wat terug kon kopen uit zijn bestand tegen dezelfde prijs.

                        Tot zover alles goed tot ik een paar vogels bij hem het jaar daarop kon kopen,drie keer raden,de volle mep en zelfs nog hoger.
                        Afspraak zei hij?
                        Ik weet van niets,heb dus ook gelijk rechtsomkeer gemaakt en ook duidelijk gemaakt dat hij van mij geen veer meer kreeg.

                        Maar goed,dit zal altijd blijven spelen dit soort dingen.
                        Ik dwaal alleen af van het topic,sorry.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Je kunt met je vogels ook naar een opkoper gaan.
                          Er zit er vast eentje bij je in de buurt! Of ze adverteren op marktplaats dat ze in een dierenwinkel komen of cafe op bepaalde tijden.
                          De prijzen liggen dan vaak wek erg laag, behalve als je bij de opkopers wat wilt kopen, dan betaal je de hoofdprijs.
                          Op beurzen kun je ook vaak een handelaar aanspreken, en vragen of die interesse heeft, alleen verwacht ook hier geen hoofdprijzen!!
                          Maar als je wil raak je zo zeker van je vogels af.
                          Kijk ook eens op:
                          www.zebravinkkremers.webklik.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Deze vogels raak ik wel kwijt daar ben ik niet bang voor. Alleen gaat het mij om de manier waarop mensen contact zoeken en niets meer laten horen. Dat vind ik storend.

                            En waarom naar een opkoper? Ik kan de prijs zelf ook wel verlagen dat is geen enkel probleem. Dan krijg ik er meer voor dan ik dat ik bij een handelaar krijg.
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              te veel mensen tegenwoordig die laag willen kopen om te verkopen en winst te maken
                              heb ooit verkocht en de dag erna stonden ze opnieuw te koop voor het dubbele en 2 dagen later was de advertentie weg;waren dus verkocht

                              Opmerking

                              Working...
                              X