PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaring met automatische voerautomaat?

frankhermens
10-04-2014, 13:40
Heeft iemand ervaring hiermee?

Lijkt me voor vakanties wel een oplossing....

http://www.schuko.nl/index.php?item=voerautomaat-4&action=article&group_id=10&aid=87&lang=NL

populier
10-04-2014, 17:03
Iets op batterijen vind ik een beetje eng, batterijen leeg, wordt er geen voer geleverd, met alle gevolgen van dien.:( Misschien kan je er een 6v adaptertje aan maken.

Je hoort ook wel dat men koikarper voerautomaten gebruikt voor het vogelzaad, google daar eens op. http://www.nikoi.nl/fish-feeder-voerautomaat-small-ltr.-2995-p

Ton
10-04-2014, 18:52
lijkt me een goede investering zo een voer automaat voor vakanties. maar hoe doe je dat met het water dan ?

frankhermens
15-04-2014, 20:34
Ik denk dat ik zo'n automaat nooit 100% zal vertrouwen, maar als ik aan de buurman vraag af en toe te kijken of hij het nog doet..... Dan vraag ik niet teveel van hem, maar kan hij met weinig tijdsinvestering toch op mijn vogels passen....

En water is een kwestie van veel flessen ophangen..... :-)

frankhermens
15-04-2014, 20:41
Ik zit alleen nog een beetje met de broedkooien.... Misschien de alphistex proberen?

populier
15-04-2014, 22:36
Die silo's kunnen ook verstopt raken en valt er geen zaad meer door, dan moet je buurman die ook maar even dagelijks checken tijdens je vakantie:)

parakeetplaza
24-01-2015, 13:04
beter een goeie buur dan een dure voederautomaat!

aadje93
17-09-2015, 19:00
Het beste kun je iemand van bijvoorbeeld de lokale vogelvereniging vragen (gelijk lid worden is super!) om dagelijks even langs te gaan om de vogels te controleren, zelf heb ik dit nooit hoeven doen gezien ik amper op vakantie ga. Maar misschien dat er wel mensen zijn die dit voor je willen doen (als je actief bent binnen de vereniging uiteraard).

Voerautomaten etc. hebben alsnog dagelijks "onderhoud" nodig; kaf etc eruit blazen. Het lijkt leuk, maar valt heel erg tegen zeker in een volière met een wat grotere kolonie vogels. Mocht het binnen de vereniging lastig worden kun je ook familie of inderdaad toch de buurman vragen. Zal hij/zij vast willen doen voor je, maai jij een keer het gras bijvoorbeeld :)