PDA

Bekijk Volledige Versie : planten in de voliere

petra van doorn
31-03-2014, 21:38
goede avond

even een vraag kan je planten in je voliere zetten die niet schadelijk zijn voor je kanaries zo ja welke planten

Mvg Petra

gijsie
31-03-2014, 21:42
als je even op het forum had gezocht had je al snel gezien dat er voor kanaries niets te vinden is. kanaries zullen bijna alles kaalfreten.

Pippa
31-03-2014, 21:52
Er blijft idd met kanaries weinig over van beplanting, hoewel ik het ook regelmatig probeer omdat het gewoon mooier staat met wat groen erbij... Conifeer, buxus en dennen blijven redelijk lang mooi, klimop ook. Bamboe en vlier zou ook moeten kunnen maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd evenals hulst. Lavendel,hei,tijm, bosaardbei en rozen worden na een tijdje vakkundig gestript..:D , daar blijft niets van over. ( Maar dat waren dan ook wat minder mooie exemplaren uit de tuin die anders toch weg wilde doen en dus maar in een pot in de voliere gezet heb..)

Remco2000
01-04-2014, 07:11
kunstplantjes

gijsie
01-04-2014, 07:12
wat ik ooit geprobeerd heb zijn connifeer en dennen en dit hield het nog wel even.

graaf277
01-04-2014, 07:13
Als je een voliére wil met planten zul je als bewoners, insecteneters moeten
nemen, die blijven er keurig van af.

kingfisher
01-04-2014, 20:12
Misschien dan alleen geen zitstokken boven de planten bevestigen?
Hoef je ze niet zo vaak schoon te spuiten en alleen te wateren.:p

Ton
02-04-2014, 18:16
dat is een goeie tip van Bob. geen zitgelegenheid boven de planten. na een heel seizoen poep op je planten, gaat het er slecht af hoor.

loodje
03-04-2014, 08:56
De enige plant waar mijn sijzen vanaf blijven is vlier.
En kapoetsensijsjes zijn net zo vernielzuchtig als kanaries. :D
Misschien kun je het proberen.

Niet alleen insecteneters blijven van planten af.
Kleine zaadetende Afrikaantjes doen er ook niets aan graaf277, dat is tenminste mijn ervaring.

populier
03-04-2014, 09:49
Klopt Heidi, de vlier bij mij laten ze altijd met rust, de bladeren bevatten een stofje waar ze niet gek op zijn.

Afrikaantjes zijn idd. geen slopers, behalve de mozambiquesijzen, die aten van de Hedera(klimop), een plant die bekent staat om zijn giftigheid.

Mijn kapoetsen en zwartkopsijzen en Timbrado's(zangkanaries) destijds ook niet, ik heb die nooit kunnen betrappen op vernielzucht. Zo zie je maar weer dat het bij iedereen weer anders is:)