Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kakariki Kaino

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn eerste kakariki Kaino

    Zeven weken oud maar heeft in een paar dagen dat ik hem/haar nu heb me hart gestolen.
    Ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden?






    Vogel groetjes

    Ginny

  • #2
    vind het een mooie vogels. zelf heb ik ook kakariki's en het zijn maar rare, drukken vogels. die van mij komen ook al zonnepitjes aan de gaas eten dat kan je die van jou nu ook gemakkelijk leren op zo'n leeftijd.

    Opmerking


    • #3
      Mooi beestje, maar je moet hem niet alleen laten zitten hoor. Dan wordt een kakariki best wel gestoord. Het zijn hele sociale gezellige vogels met elkaar.

      Opmerking


      • #4
        zo te zien een pop dus ik zou op zoek gaan naar een mannetje. kakariki's vinden het niet fijn alleen te zijn en kunnen dan rare dingen gaan doen. denk aan veren plukken, slopen, schreeuwen enzovoorts.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gijsie Bekijk Bericht
          zo te zien een pop dus ik zou op zoek gaan naar een mannetje. kakariki's vinden het niet fijn alleen te zijn en kunnen dan rare dingen gaan doen. denk aan veren plukken, slopen, schreeuwen enzovoorts.

          Opmerking


          • #6
            zoals ik al zijn ben ik het helemaal met je eens marx

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
              vind het een mooie vogels. zelf heb ik ook kakariki's en het zijn maar rare, drukken vogels. die van mij komen ook al zonnepitjes aan de gaas eten dat kan je die van jou nu ook gemakkelijk leren op zo'n leeftijd.
              Zijn het echt drukke vogels???? Ach gut. De dame waar ik een kooi van gekocht had, had een kakariki overgenomen van iemand, omdat ze vond dat die daar niet goed verzorgd werd (kooi was ook veel te klein).

              Ze had het beestje toen net een week (in een lekkere grote kooi gezet) en het sprak nog helemaal niet. Het deed zo'n beetje ... smiespelen, zal ik maar zaggen, heel zachtjes, als die vrouw tegen haar praatte en na die week was ze pas wat meer ontspannen. Maar ze maakte alleen geluid tegen die mevrouw.
              Die vrouw had er verder verstand van en zei dat het wel goed zou komen met een heleboel aandacht, omdat het beestje nog jong was.
              Ik mocht haar ook even zien en ze zat heel stil op een takje, omdat ze mij niet kende. Heel stil en timide......
              En dan lees ik hier dat het drukke vogels behoren te zijn..... arme stakker.

              Sorry hoor, voor de onderbreking. Ik vind de kakariki op de foto heel mooi. Heeft het rode oogjes? Of is dat de flits?
              De kakariki die die mevrouw had overgenomen had een rode vlek ook op de borst. Is dat weer een andere soort, of gewoon een andere tekening?

              De kakariki van dit topic vind ik heel mooi en gezond in de veren zitten; die is niets tekort gekomen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Bedankt voor jullie reacties.
                Kaino is gelukkig een rustig beestje (nog wel)
                Hij komt aandacht vragen als ik op de stoel naast hem kom zitten en heeft al door dat als hij bij ze deurtje een geluidje maakt dat ik ook kom en met hem praat. Hij roept me dan zo nu en dan ook. Ook is hij gek op ze ballente en is speelt hij graag met ze pootje op muziek de dirigent, /
                Zelf denk ik eerder dat het een man is wand hij zei ha lo. Of kunnen vrouwen ook praten als ze echt willen.
                Op de vogelvereniging waar ik lid ben heb ik ook naar het geslacht gevraagd en verschillende foto's laten zien. Daar konden ze het nog niet goed zien.
                ze nog maar hij is net 8 weken.
                Vogel groetjes

                Ginny

                Opmerking

                Working...
                X