Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood eivoer maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rood eivoer maken.

    Beste vogel liefhebbers,

    Ik vraag me eigen af of ik mijn mengsel goed aanmaak voor mijn rood intensief kanaries.

    Ik maak 500 gr eivoer(sluis) aan met 7,5 gr Canthaxantine

    De Canthaxantine los ik op in ongeveer 200 ml lauw warm water en meng het dan door het eivoer, het eivoer is dan niet dat je zegt van rood maar eerder licht oranje.

    Klopt dit of doe ik wat fout ik vind het zo licht van kleur als je naar gekleurde eivoeren kijk die in omloop zijn komt die van mij niet eens in de richting van rood?????

    Ik hoor graag jullie reacties
    Mvg Remco

  • #2
    7,5 gr Canthaxantine. De Canthaxantine los ik op in ongeveer 200 ml lauw warm water
    Begrijp niet goed waarom je die 7,5 gram gaat oplossen in 200 ml. water en dan gaat toevoegen aan 500 gram eivoer.

    Dat is dan een verdunning van 7,5 gram op 700 gram eivoer/water of ongeveer 1/100.

    Je moet gewoonweg die 7,5 gram mengen met 500 gram eivoer.

    Daarna kan je frakties van dat rood eivoer, naargelang de behoefte van de vogels, mengen met een klein beetje water om het rul te maken.

    Opmerking


    • #3
      Oke dan heb ik het verkeerd begrepen.
      Ik had namelijk begrepen dat ik alles van te voren moest oplossen in water en dat je het dan door al het eigeel moest mengen.

      Dus ik meng mijn 7.5 gr door een half kilo eivoer en dan maak ik aan naar behoefte per dag?

      Kleurt het dan wel goed rood als je het op die manier doet?

      Bedankt Gr Remco
      Mvg Remco

      Opmerking


      • #4
        Ik begrijp niet goed hoe je komt bij die 7,5 gram, want volgens mij is dat veel, veel te veel ? Als dat pure canthaxantine is, dan zou het wel eens kunnen zijn dat uw vogels dood vallen door vergiftiging.

        Overdosering kan leiden tot zwellingen van de lever, onvruchtbaarheid, andere kleurschakeringen in de veders, etc...

        Opmerking


        • #5
          De verhouding heb ik van de kweker waar ik mijn vogel kocht.
          Hij gebruikt 15 gr op een kilo eivoer. Ik neem aan dat dit geen probleem is voor
          de vogels hij doet dit al jaren en hij staat bekend als top kweker in de rood factor van agaat intensief en schimmel.

          Ik maak alleen 500 gr eivoer omdat ik geen grote emmertjes heb.

          Gr remco
          Mvg Remco

          Opmerking


          • #6
            Ik had namelijk begrepen dat ik alles van te voren moest oplossen in water
            Er zijn twee mogelijkheden van toediening :

            - ofwel via het eivoer of een ander zachtvoer.
            - ofwel via het drinkwater.

            Niet over het zaad strooien : onvoldoende homogene menging.

            Als je de informatie hebt van deze kweker : ok, dan zal het wel juist zijn als je hetzelfde produkt gebruikt.

            Kleurt het dan wel goed rood als je het op die manier doet?
            Ja, maar het resultaat ga je maar zien als de kanaries er voldoende van opnemen zodat ze het kunnen afzetten in de bevedering.

            Opmerking

            Working...
            X