Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkouden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verkouden?

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier en wil me dan met dit bericht ook meteen even voorstellen.
    Sinds kort in het bezit van een prachtige Witkuif Kaketoe genaamd: "Gepetto" die afgelopen zaterdag 10 weken is geworden.
    Het is een mooi, vrolijk en actief beestje. De afgelopen week is het me echter opgevallen dat Gepetto steeds aan het hoesten of niezen is, meestal in een reeks van 5 tot 10 keer achter elkaar. Hij doet dit voor, na en soms zelfs tijdens het eten en of inspanning. Vandaag is dit alleen erg toegenomen tot een aantal hoestbuien per uur. Zie onderstaand filmpje, vandaag gemaakt:

    Klik hier.

    Nu ben ik al driftig aan het googlen geweest maar ik kom zoveel verschillende antwoorden tegen dat ik hoop hier een zinnig antwoord te krijgen.

    Vragen die ik wel veel zie heb ik hieronder vast beantwoord:

    -Schoonmaakmiddelen, gebruik ik niet/nauwelijks en een robotstofzuiger zuigt dagelijk de woonkamer waar Gepetto staat
    -Teflon kookgerei is bij aankomst van Gepetto het huis uit gegaan(heb wel een open keuken maar niet gekookt de afgelopen dagen)
    -Rokers, deo, parfum, luchtverfrisser, kaarsen etc zijn niet in de omgeving.
    -Gepetto heeft nu 2 x per week gedoucht.
    -Gepetto is 10% afgevallen sinds 2 weken, ivm omschakelen voer en actiever worden.
    -Wij(vriendin en ik) leven/werken onregelmatig, Gepetto krijgt wel zijn nachtrust!
    -Luchtvochtigheid is 70% op de gang, naast de woonkamer. Ben nu de woonkamer aan het meten(duurt even...)
    -Woonkamer temperatuur is 18-20 graden Celcius.
    -Voeding: s'ochtends en einde van de avond pap, overdag gemengd voer(zelf eten)

    Moet ik met spoed naar de dierenarts of maak ik me druk om niets?

    Bedankt!

  • #2
    Hoi vincendth,
    Ik ben niet echt een kenner van papegaaien,maar als het mijn vogel moest zijn zou ik een goeie dierenarts raadplegen ,de vogel is te mooi en te kostbaar om zelf te gaan experimenteren

    Mvg Rudi

    Opmerking


    • #3
      denk ook dat je beter even naar de dierenarts kan gaan, zo weet je zeker wat er aan de hand is.

      Opmerking


      • #4
        Hoe bedoel je,voor of na het eten ,het papje?.
        Op het filmpje staat hij/zij behoorlijk in het donker of lijkt dit maar zo?.
        En omschakeling voer ,waarom?.


        Gr ,Hubert

        Opmerking

        Working...
        X