Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe warm handvoeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe warm handvoeding

    Hallo,
    Ik heb nutribird a19 handvoeding.
    Blijkbaar moet de pap tussen 39a40 graden zijn.
    Hoe weet je dat de pap zo warm is?
    Of moet ik echt zo'n voedselthermometer kopen?
    Grtjs

  • #2
    Aquarium thermometer kan ook, die zijn niet zo duur.
    En ook al test je de pap met een thermometer, toch altijd elk nieuw lepeltje pap voelen met je lippen of het niet te heet is, is het te heet aan je lippen, dan is het te heet voor het vogeltje.
    Wel kans dat je je lippen verbrand, en ze worden er zo wie zo schraal van, dus zorg ook voor een labello
    Thermometers kunnen soms ook afwijken of je kunt toevallig een slechte kopen.

    Opmerking


    • #3
      Heb je je jongen meteen bij de ouders weg gehaald? Want dat koppel deed je toch weg? Het lag toch aan 1 slecht koppel? Ik heb het idee dat je zo snel mogelijk bent gaan kweken als ik je berichten volg en dan meteen de jongen hebt weggetrokken bij de ouders en nu niet weet wat je aan het doen bent. Vind ik een beetje jammer van je vogels zelf. Je verpest ze zo.

      Waarom ben je niet gewoon eerlijk? Je hebt veel adviezen gekregen en zou alleen handopfok doen in noodgeval. Daarna lees ik dat je in 1 rechte lijn op een nest af bent gaan sturen en de jongen gaat opfokken. Waarom? Grote kans dat ze dood gaan als je niet weet waar je mee bezig bent. Vindt je dat niet jammer? En zonde? En oneerlijk naar de dieren toe.

      Opmerking


      • #4
        @Marx
        Ik heb een koppel die vorig jaar de jongen slecht voedde en na 3 a 4 weken begon te plukken. Ben dan maar naar de winkel gegaan en ze zeiden daar dat ik ze best weghaal en met de hand eten geef. Ik heb daarmee gewacht en toen ik opeens ging kijken lagen er jongen dood helemaal onder bloed
        Dus wil ik dit nu vermijden en in de winkel zeiden ze: eenmaal dit gebeurt, gebeurt dit de volgende keer ook en die keer daarop dus heb ik nu handvoeding aangeschaft.
        Ik zit nu momenteel met 2 eitjes en we zullen zien.
        Grtjs

        Opmerking


        • #5
          Als de jongen onder het bloed zaten dan hebben de oudervogels de jongen gemolesteerd.
          Dat geeft alleen maar ellende en onnodige problemen.
          Helaas heb jij slecht advies in de winkel gekregen wat jammer is.
          Mijn advies hoe naar ook, niet mee verder kweken.

          Opmerking


          • #6
            Januari:

            Hallo iedereen.
            Binnen een paar maanden ga ik kweken met personata's.
            Nu wil ik een kleintje na 3 weken met de hand opvoeden.
            Mijn vraag is: als je het kleintje uit het nest haalt en eten geeft.
            Moet je deze na het eten terug in het nest zetten of moet je deze in een apart kooitje zetten? Grtjs
            Sorry mensen, ik heb het niet goed verwoord.
            Dit is puur uit noodzaak omdat ik vroeger personatas (1koppel) en de ouders negeerde gewoon hun kleintjes en daardoor zijn de kleintjes jammergenoeg doodgegaan
            Oke dan doe ik dit koppel maar weg.
            En als er dus jongen genegeerd worden door hun ouders?
            Moet ik die dan laten doodgaan?
            Februari:

            Ik heb een koppel die vorig jaar de jongen slecht voedde en na 3 a 4 weken begon te plukken. Ben dan maar naar de winkel gegaan en ze zeiden daar dat ik ze best weghaal en met de hand eten geef. Ik heb daarmee gewacht en toen ik opeens ging kijken lagen er jongen dood helemaal onder bloed

            Ik wil niet vervelend doen maar ben gewoon eerlijk en zeg dat je een jong WIL groot brengen net zoals je zei in januari. Daarna ben je gaan draaien en redenen gaan verzinnen en dat is nergens voor nodig. Als je iets wil moet je gewoon staan voor je zaak. Je wil 1 jong uitnemen en tam gaan maken. Dat is wat je in januari zei en dat is dus wat je wil neem ik aan? Ik vind dat je niet genoeg ervaring hebt want ik heb je geopende topics gelezen en je weet niet eens wat je moet voeren maar je spreekt wel over vorige nesten??? En hoe kan een koppel dat slecht voert jongen van 3-4 weken hebben die ze vervolgens dood bijten? En wat me ook opvalt is dat je echt geen idee hebt van hoe dat jong groot te krijgen. Begin er dan alsjeblieft niet aan en doe dat beestje en jezelf een lol.

            Opmerking


            • #7
              Oke de (meeste) mensen raden het me af dus ik zal de opfokpoeder maar verkopen. En als er dan jongen extra hulp nodig hebben zal ik dan maar niet helpen en gwn laten doodgaan. Noem je dat dan een dierenvriend?

              Opmerking


              • #8
                Denk dat ze dan meer kans hebben dan met de hand op te voeden. Als je geen ervaring hebt ej je al op het forum zo enorm veel vragen hebt dan heb je je niet goed ingelezen in deze soort en te snel ermee begonnen.

                Opmerking


                • #9
                  luisteren

                  Een dierenvriend is iemand, die het beste met zijn dieren voor heeft en ook een goede raad ter harte neemt.
                  Er is advies gegeven om niet met dit koppel te gaan kweken i.v.m. problemen met de jongen.
                  Als je toch jongen gaat kweken ligt de verantwoordelijk toch echt bij jou, het is en blijft jouw keuze.
                  Ook gezien het feit, dat je geen enkele ervaring met handopfok hebt, moet je dit niet willen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door yentlboy8
                    Oke de (meeste) mensen raden het me af dus ik zal de opfokpoeder maar verkopen. En als er dan jongen extra hulp nodig hebben zal ik dan maar niet helpen en gwn laten doodgaan. Noem je dat dan een dierenvriend?
                    als jij je vogels met de hand gaat grootbrengen zullen ze dood gaan, je hebt geen ervaring en weet er niet veel van . als je ze bij de ouders zou laten is er nog een kans dat dit goed gaat. als je er gewoon niet mee kweekt heeft niemand er last van en hoeven er geen vogels onnodig te lijden. dus gewoon niet met dit koppel kweken en niet weer op een andere manier proberen te vragen hoe je handopfok moet toepassen. als je hier wel mee gaat kweken dan ben je pas geen dierenvriend.

                    Opmerking


                    • #11
                      zolang hij geen handopfok doet dan kweek je gewoon met deze vogels kijk eens hoe de vogels het er zelf vanaf brengen en ga ondertussen iemand bezoeken die het je kan voordoen en als je tamme vogels wil haal gewoon als het jong 3 weken is elke dag 10 a 15 minuten uit het nest en je zal zien dat ze zo ook gemakelijk tam te maken zijn als je begint met hand te voeden zullen de jongen denken dat jij hun ouders bent en dat noem ik niet tam maken

                      Opmerking


                      • #12
                        hier ben ik het eens met de rest, je hebt helemaal geen ervaring in handopfok laat het dan a.u.b!, ik heb nu 6 jaar onder tussen ervaring met handopfok maar ik heb dit altijd echt puur uit noodzaak gedaan!en niet voor mijn plezier, gelijk jonge merels van buiten duifjes jonge parkietjes dwergpapegaaitjes, de meeste ook in mijn hande geduwd door anderen die dachten slim te zijn en met handopfok te beginnen en er helemaal niets van afwisten!tot er jongen dood gingen, en ze wisten niet meer wat er mee aan te vangen en ik heb ze hier toen opgevangen en ze groot gebracht met de hand, en ook gelijk iedereen het hier zegt ben ik uitgevlogen tegen die personen die me die jonge vogeltjes brachten, want dit lijkt leuk en fijn maar dit is het helemaal niet!, zo als ik al eerder in een vorig topic geschreven had, je moet niet denken tot jonge vogels snachts slapen!, deze moeten toch om het 1/2/3uur voeding hebben maakt niet uit hoe laat het is, en je moogt ze nooit alleen laten als je er mee begonnen bent, ga je weg en gebeurt iets met het diertje heb je dat ook nog op je geweten!, dus laat ze gewoon bij de ouders zitten!, en verstoten ze de jonge kweek niet met dit koppel voor dit tegen te gaan!,
                        want welke dierenvriend doet expres jonge uit een nest nemen voor zelf groot te brengen?, geen 1! zijn er wel die dit echt uit noodzaak doen dan heb ik er geen probleem mee en sta ik klaar voor als er vragen moesten zijn, maar mensen die gewoon jonge uit het nest halen voor hun plezier help ik dus helemaal niet! om dat ik er tegen ben voor ze zomaar uit het nest te halen voor je eige plezier.

                        Opmerking


                        • #13
                          ben het helemaal met je eens tequila

                          Opmerking


                          • #14
                            de meeste mensen doen het niet voor het plezier maar voor het geld bv als je kijkt kun je roseicollies kopen vanaf 15 euro wat doen ze ze halen ze weg bij de ouders maken misbruik van de vogels de vogels zijn verward want hun jongen zijn plots weg en dan verkopen ze die voor 70 euro wie dat koopt is gek en de personen die dit durven proberen nog meer dit is niet allen misbruiken van de dieren maar ook van mensen die plots een tam vogeltje willen en zich niet inlezen ze kopen dan een vogel voor veel te veel geld of proberen ze zelf tam te maken door ze zelf met de hand te voeren en als ze dan later verder opzoeken of de jongen gaan dood dan komen ze tot besef dat het op andere diervriendelijke manieren ook kan

                            Opmerking

                            Working...
                            X