PDA

Bekijk Volledige Versie : beplanting zebravinken

gijsie
16-02-2014, 22:17
ik heb vandaag een grote bak gemaakt van stijgerhout. hij is 60cm x 80cm en is 30 cm hoog. ik heb hem in de voliere van de zebravinken gezet die 2m x 2m x 2m is. ik heb hier 5 koppels zebravinken ingezet vandaag maar ik wil in de bak wat planten zetten. maar nu is mijn vraag wat ik er in kan zetten zonder dat het meteen opgegeten word:confused: . ik zit te denken aan bamboe en dit heb ik ook in de tuin. verder heb ik ook nog buxusbollen en siergrassen. (helmgras) kan iemand mij helpen?:help

jfk1
21-02-2014, 11:15
ik heb heel vroeger zebra vinken gehad .
en had er een vlierbes ingezet die groeien goed .ik had hem er wel pas ingezet toen die goed uitgelopen was ( had hem in een bak
ze zijn er altijd van afgebleven .snoeien moet je wel zo nu en dan doen .
maar nooits te veel

Troetelduifje
21-02-2014, 14:26
Bij mij vraten de Japanse meeuwtjes meer dan de zebravinken.

Buxusbollen kan heel goed; knagen ze wel een beetje aan, maar niet zoveel.

Grassen hou je nooit over in een volière, wnat daar zijn ze dol op. Verder raad ik egwoon aan volwassen struiken neer te zetten die wat kunnen lijden, dan valt het wel mee.

gijsie
21-02-2014, 18:23
oke bedankt. heb er nu 3/4 dagen bamboe in staat met klimop het ze er nog niet aan zien plukken. ze eten ook geen groenvoer dus denk wel dat ze er vanaf blijven

Troetelduifje
21-02-2014, 19:27
Ja, in gevangenschap leren ze we het één en ander af. maar dat is in dit geval niet zo erg dus. :D

gijsie
21-02-2014, 20:24
ja ben ook wel blij dat ze er af blijven.

Troetelduifje
21-02-2014, 20:32
Ik had er ooit een kleine vuurdoorn bijgezet.... in een paar dagen ALLE blaadjes en besjes eraf. En de bessen niet eens gegeten hoor, gewoon gesloopt. heb hem er snel weer uitgehaald en lekker voor mijn huisje gezet. Nu is hij weer een beetje bijgekomen.

Ik had ook een buddleia in de kooi. Die groeit zo snel; daar valt niet tegenop te knagen... maar mijn kooi was maar 1,80 hoog. :D

Was wel een mooi gezicht, de vogels bij de witte bloemtrossen. (zie foto's)

gijsie
21-02-2014, 20:35
ziet er inderdaad wel mooi uit zo in de voliere

Troetelduifje
21-02-2014, 20:38
Helaas was de volière te klein voor zo'n plant en groeide hij letterlijk uit de voegen. Heb ik hem eruit gehaald.
De volière zelf is er ook niet meer; helemaal verrot. Mijn man haalde het dak eraf en de ramen die erin zaten eruit en gaf een klein duwtje... BAF! Donderde helemaal in elkaar....... had er toen al geen vogels meer inzitten hoor. :D

gijsie
21-02-2014, 21:21
haha gelukkig ik dacht al.
heb hier 6 grote volieres van 2x2x1m (lxhxb)
en verder nog 4 hokken van 2m hoog en dan een grondoppervlak van 1 m2.
dan heb ik nog 2 hokken van 1x1x1m
en 2 broedhokken van 120x40x40 (lxbxh)
en dan nog 12 broedhokken van 50x50x50 waarvan ik de tussenschotten allemaal kan openmaken.

dus er is hier ruimte zat!

Tal
08-03-2014, 12:42
Denk als je regelmatig groenvoer geeft zoals andijvie, komkommer, appel, gemengde sla, dat ze wel van het groen in de voliere afblijven. Wij hebben bv een kiwi. Ze eten soms wel van de blaadjes maar echt niet dat de plant er lelijk of kaal van wordt. De guldenroede eten ze een klein beetje van de blaadjes en van de conifeer en bosaardbeitjes blijven ze vrijwel af.

Ik hoorde van een man met kanaries dat als hij voldeed aan hun behoefte aan groen, dat zijn voliere in tact bleef maar zo gauw hij minder ging geven dat ze aan de begroeiing begonnnen :)

Groetjes, Chantal

ps eten ze nooit van het groenvoer wat je aanbiedt? Ook niet in de zomerperiode?

jfk1
08-03-2014, 13:37
hier krijgen mijn vogels ookwel dagelijks groen ( vogelmuur enz
maar toch zodra ik er echt groen in zet vliegen ze als dekraaien er op af .vandaar gebruik ik ook alleen kunsgroen ( kersbomen en zo

dan ziet het er zomers toch lekker groen uit .

gijsie
08-03-2014, 16:13
ze zijn nog steeds niet aan de bamboe begonnen.
groenvoer eten ze hier inderdaad niet.

Troetelduifje
08-03-2014, 20:06
hier krijgen mijn vogels ookwel dagelijks groen ( vogelmuur enz
maar toch zodra ik er echt groen in zet vliegen ze als dekraaien er op af .vandaar gebruik ik ook alleen kunsgroen ( kersbomen en zo

dan ziet het er zomers toch lekker groen uit .

Bij mij gebruikten ze het groen niet om van te eten. De wilgenblaadjes belandden in de nestjes, niet in de maag.

gijsie
08-03-2014, 20:46
inderdaad dit is bij mij ook het geval niets word gegeten alles in het nest. met trosgierst eten ze alles leeg en dan leggen ze hem in het nest.
ziet er altijd raar uit zo'n klein vogeltje met zo'n grote tros.:D