Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelkooi inrichten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogelkooi inrichten



    Dergelijke vogelkooi hebben wij dus voor onze 2 grasparkieten (pop en mannetje)
    Er hangen enkele speeltjes in en enkele horizontale houten stokken en een 'acht' in draad waar ze kunnen in hangen.

    Zelf had ik graag mijn kooi wat 'natuurlijker' willen inrichten met takken en bladen in, maar vroeg me af welke er in kunnen?
    Wat hangt er bvb allemaal in jullie kooi?

    Wij hebben ook 2 drinkbakjes die buiten aan de kooi bevestigd zijn waarvan het tuitje in de kooi hangt, maar ik merk wel dat zij eigenlijk niet veel drinken?
    Een badje hadden ze ook maar dat gebruiken ze niet.
    Ook kwa voedsel eten ze eivoer, hun zaadjes en enkel wortel. Andere fruitsoorten laten ze liggen zoals appel, peer, stukje paprika...moeten ze allemaal niet hebben.
    Wat eet een parkiet nog graag?
    Trosgierst laten ze ook hangen...

    Ook had ik ze graag tam gekregen (na 3 jaar)...
    Ik kan gerust mijn hand in de kooi steken maar als ik te dicht kom fladderen ze weg. Kan ik ze nog tam krijgen, of laat ik ze beter alleen?

    Alle tips zijn welkom

  • #2
    Dit tuitflesjes met ik zelf niet verzot van. Liever hang ik een badje op waar ze zowel uit drinken als in poedelen. (na poedelen uiteraard even verschonen voor ze er weer uit gaan drinken)
    Als je het maar lang genoeg laat hangen gebruiken ze het uiteindelijk wel.

    Met parkieten is het zo dat wat je er ook in hangt; ze knagen overal aan. Dus geen kunstplanten erin hangen en geen giftige takken.
    Je kan wel wilgentakken ophangen, die zijn juist goed.

    Een koppel parkieten wordt niet tam. 1 enkele parkiet wel, omdat hij eenzaam wordt, maar als je meerdere hebt hebben ze genoeg aan elkaar en blijf jij de ongewenste indringer in hun leventje.

    Hang ook een nestkastje op in de kooi: man en pop, daar krijg je jongen van.... tenzij ze verwant zijn uiteraard, dan niet laten kweken.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Je kan, behalve wilgenhout, ook hout van fruitbomen gebruiken. Denk daarbij aan de appel en de peer.
      Je kan van dat hout zelf ook speeltjes maken, bijvoorbeeld met sisaltouw. Dat vinden ze vaak leuk om lekker te slopen.
      verder zijn parkieten vaak gek op felle kleuren, dus fel gekleurd plastic vogelspeelgoed vinden ze ook erg leuk.

      Neem gewone drinkbakjes, zodat ze niet aan het tuitje hoeven te likken. Parkieten drinken niet heel veel.
      Je kan inderdaad gewoon een schaal water aanbieden als badje, hoewel niet alle parkieten daar gebruik van maken. Wel wordt zo'n schaaltje vaker gebruikt dan een badje, omdat ze meer ruimte hebben voor hun vleugels.

      Je topic over het tam maken heb ik ook al in gereageert
      Groetjes, Karin

      Opmerking


      • #4
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking

        Working...
        X