PDA

Bekijk Volledige Versie : Olympische spelen

loodje
08-02-2014, 13:04
Zijn er hier ook van die fanaten die net als ik de komende weken aan de buis gekluisterd zitten om naar de sportprestaties te kijken tijdens de winterspelen?
Heerlijk om naar te kijken, geweldig spannend allemaal. :D

Het schaatsen hegint nu,
Ben benieuwd naar de jongens en meisjes uit Nederland, wat gaan ze doen.
Ook Belgie heeft een goede kandidaat.

populier
08-02-2014, 13:21
Ik kijk er wel een beetje naar, maar je hoeft mij er niet waker voor te maken:D

Ik kijk liever naar een goede partij darts.

Belgie heeft idd. een goede schaatser, getraind door een Nederlander.;)

Veel kijk plezier.

HansV
08-02-2014, 15:54
Ben sportfanaat en kijk alles, dus ook de OS.

RobK
08-02-2014, 17:07
Hup Sven!

Groet,

Rob.

loodje
08-02-2014, 17:26
Hij heeft het gehaald die Sven, het was spannend.
1, 2 en 3, een geweldige prestatie van de Nederlandse jongens.
Een 4de plaats voor Belgie, ook niet mis.

populier
08-02-2014, 17:40
Idd. mooie prestatie Nederland 1,2 en 3.

Bart net naast het podium, maar die komt er wel denk ik in de toekomst.:)

kingfisher
08-02-2014, 19:57
Geloof dat er niemand meer werkt tegenwoordig.:p
In het weekend wil ik wel kijken naar het dames alpineskiën,moet natuurlijk wel weten wat Maria doet.
Dan eventueel freestyleskiën en misschien schaatsen maar doordeweeks zal ik moeten dvden.
De rest boeit me niet zo.

J.J.
08-02-2014, 21:56
Voor een partijtje ijshockey wil ik me wel voor gaan zitten!

Sytze F
09-02-2014, 14:13
Heb er zelfs speciaal 6 dagen verlof voor opgenomen. Ik zou de schaatsafstanden niet willen missen. Heb zelf ook altijd fanatiek geschaatst, maar kon de top niet halen. Ik was een redelijke sprinter, maar de 500m was eigenlijk al te lang voor mij. Ik won wel veel kortebaanwedstrijden. Mijn opening 10.50 is gelijk aan de huidige dames top.
Ik heb een keer tegen Mark Tuitert de 500m gewonnen, maar hij maakte toen net de overstap vanaf het skeeleren. Dat was in 1998 denk ik. Een jaar later vloog ie me al voorbij. Ik heb ook keer tegen Ids Postma geschaatst maar dat was kansloos.

loodje
09-02-2014, 14:24
He, dat is leuk om te horen, een echte schaatser in ons midden, gaaf zeg, daar mag je werkelijk trots op zijn Sytze.

Ik werk de komende weken ook minder. :)

Nu naar de dames kijken.

populier
09-02-2014, 14:33
Leuk om te horen Sytse, tja Friezen worden met schaatsen aan geboren :D

loodje
09-02-2014, 16:56
En weer goud, goed gedaan Irene. :)

gijsie
09-02-2014, 17:42
ja schaatsen kunnen we wel in Nederland

pico
09-02-2014, 21:15
Ja, ik kijk ook zo veel als mogelijk is. Jammer dat er groepen in de samenleving zijn , zoals het coc, die niet beseffen dat alle aandacht nu naar de sporters hoort te gaan. Immers de sporters trainen zich wezenloos en laten veel zo niet alles staan om te kunnen presteren.
Premier Rutte, Koning Willem Alexander en prinses Maxima is nu ineens een te zware delegatie. Ga toch weg. Hup Sven, hup Irene

HansV
10-02-2014, 10:00
Uit de forumregels;

•Ook al ben je het met stellingen of beweringen oneens dan reageer je niet beledigend

Berichten zijn in het algemeen bedoeld en richten zich niet tot één persoon. Gebruik daarvoor E-mail

Op het moment van registratie ga je akkoord met de forumregels.

Graag uw aandacht voor bovenstaande.

RobK, Moderator Vogelcafe.

GravenImage
10-02-2014, 13:12
Ik ben hier niks beledigends of op de persoon gericht tegen gekomen.

Ik ben niet zo'n sportfanaat, maar vind het wel bijzonder dat een klein landje zoveel prijzen binnen haalt.

populier
10-02-2014, 13:19
Ik ben ook niks beledigends tegen gekomen, niet te krampachtig doen, straks krijgen we nog hier Russische taferelen, dat niemand meer iets durft te zeggen. :)

Alleen hebben we nu een koningin Maxima;)

RobK
10-02-2014, 14:26
Een moderator grijpt niet in omdat hij niets te doen heeft. Altijd is er een reden wanneer we uit onze winterslaap ontwaken.

Gewoon accepteren is verdraaid moeilijk, we zien dat dagelijks vanuit onze luie stoel op de TV voorbij komen. Denk bijvoorbeeld eens aan al die verwende jongetjes in korte broek op de voetbalvelden.

En zoals ook in het forumreglement staat;

•Met de beheerder van de site en/of moderators wordt niet in discussie gegaan.

Voor mij weer het einde van een discussie.

Groet,

Rob.

pico
10-02-2014, 16:04
ja, dat is wennen. Koningin Maxima
Ik zeg nog steeds Koningin Beatrix. En af toe ook 2 gulden, gelukkig zeg ik niet meer: sport in beeld, maar studio sport.

Sytze F
10-02-2014, 18:11
Unbelievable, alweer 1,2,3!!!

loodje
10-02-2014, 18:19
Geweldig, wat een prestatie, niet te geloven.
Helemaal geweldig wat die Nederlanders laten zien. :) :)

populier
10-02-2014, 18:26
Hoor het net op de radio 1,2,3 op de 500m , nog nooit eerder voor gekomen bij de Nederlanders.

Geweldige prestatie. http://nos.nl/os2014/

We hebben de leiding in het medaille Klassement.:) http://www.medaillespiegel.com/

gijsie
10-02-2014, 18:30
ik hoop dat we het record medailles gaan breken!:D

Ton
10-02-2014, 19:46
Well done BOYS.

gert bronkhorst
11-02-2014, 00:24
weet je wat ik nu zo grappig vind?

als er gewonnen word zegt iedereen:WE hebben gewonnen
als er verloren word zegt iedereen:ZE hebben verloren:D

Troetelduifje
11-02-2014, 15:13
Ik vind het altijd jammer dat er miljarden aan dit soort spektakels wordt besteed, terwijl er zoveel mensen in armoede leven en er mee geholpen hadden kunnen worden.

pico
11-02-2014, 17:21
Je hebt deels gelijk ,maar ook deels ongelijk. Deze miljarden zorgen ook voor werkgelegenheid zowel direct als indirect. Deze werkgelegenheid zorgt oa voor belastinginkomsten, deze zorgt voor voorzieningen, een lager overheidstekort, daardoor lagere rentelasten daardoor enz.

Troetelduifje
11-02-2014, 17:41
Misschien voor het gastland. Tijdelijk. IN de stad waar het gehouden wordt en omstreken. Maar daarbuiten niet.
En de minima zien niets van al dat geld. Ook in die landen niet. Van te voren wordt er veel belasting geheven om alles te kunnen bekostigen en alleen zij die er direct mee te maken hebben krijgen wat van dat geld terug. De rest is het alleen maar kwijt.

En toen de Nederlandse sporters het de vorige keer ook zo goed deden, hebben wij er hier in Nederland ook helemaal niets van gemerkt.
Lagere rentelasten?? We zijn toch juist van 19% naar 21% gegaan?
De huursverhoging was vorig jaar toch van de gebruikelijke 2,5%- 3% naar ineens 4%-6,5% gegaan?
We hebben er geen boterham meer door gekregen en de werkeloosheid neemt alleen maar toe.

Nee, het is uiteraard leuk om de sporten te zien, als je daar van houdt. En dat het gaat om mensen uit verschillende landen die vreedzaam tegen elkaar 'strijden' om wie de sterkste, snelste etc. is, dat is ook leuk.
Maar dat er zoveel belastinggeld tegenaangegooid wordt waar belangrijkere dingen mee gedaan hadden kunnen worden, dat vind ik jammer.

HansV
11-02-2014, 17:49
Je hebt deels gelijk ,maar ook deels ongelijk. Deze miljarden zorgen ook voor werkgelegenheid zowel direct als indirect. Deze werkgelegenheid zorgt oa voor belastinginkomsten, deze zorgt voor voorzieningen, een lager overheidstekort, daardoor lagere rentelasten daardoor enz.

De vraag is in welke zakken het terecht komt. Heel gek, dat zijn allemaal vrienden van Poetin. En dat gaat niet om een paar euri. Ik meen dat de snelweg rondom Sotchi 1500% duurder is geworden dan beraamd.

En dan de werkomstandigheden rondom de bouw van stadions. Daarbij vallen enorm veel doden. Daar hoor je niemand over.

Als je een toernooi wilt organiseren waar bijvoorbeeld de FIFA bij betrokken is... vervallen alle belastingen die betaald moeten worden.

De werkgelegenheid is slechts tijdelijk.

Daarbij hebben onderzoeken aangetoond dat geen enkel evenement uiteindelijk winstgevend is. Ja voor het IOC en de FIFA, maar het kost de organiserende landen enorm veel geld.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Troetelduifje
11-02-2014, 18:46
... en dat vind ik dus jammer van iets dat heel leuk voor iedereen zou moeten zijn.

pico
12-02-2014, 00:22
Ook hier ben ik het met je/jullie oneens. Waarom?
Het bouwen van hotels en ander onderkomens, het aanleggen van wegen betekent importen voor Poetin cs. Hun importen zijn onze exporten. Al kopen ze niet direct bij ons, maar bij andere landen dan nog. Immers zij komen weer bij ons. Als de landen meer inkomsten genereren betekent dit werkgelegenheid aldaar. De werknemers daar kopen ook weer spullen in het buitenland of gaan op vakantie naar het buitenland.
Bovendien ontvangen die landen belastinginkomsten, waardoor hun begrotingstekort lager uitvalt en zij een kleiner beroep op de kapitaalmarkt hoeven te doen, hetgeen leidt tot lagere rentetarieven.
Waar ben ik het VOLKOMEN mee eens dat is dat de verkregen welvaart, waar dan ook niet eerlijk wordt verdeeld. Maar dat is hier toch niet anders.
Arm wordt hier ook armer en rijk wordt rijker. Hier gaat het ook voortdurend om meer euro's, ik denk laten we de euro die we hebben eerlijker verdelen.
( ik ben een fan van Renske Leijten, als ik haar naam goed schrijf)

Troetelduifje
12-02-2014, 09:46
Waar ben ik het VOLKOMEN mee eens dat is dat de verkregen welvaart, waar dan ook niet eerlijk wordt verdeeld.

En dus zijn de OS een enorme last voor de minima, die er niets van terug zien, maar wel mee mogen betalen om hotels etc. te bouwen.

De meeste van die hotels worden overigens leeg achtergelaten na de spelen en nooit meer gebruikt, net als dat prestigieuze sportstadion in China.

Sytze F
12-02-2014, 11:39
Ik ben ook blij dat de Olympische spelen hier niet worden gehouden. Het zou ons als burgers een vermogen kosten. Hier wordt dan ook belasting geheven op bijna alles wat je kan verzinnen. In Rusland is helemaal geen sprake van zo'n belastingcultuur.
Ik verwacht dan ook niet dat de Russische minima veel geld kwijt zijn aan deze spelen. Ik denk dat het grootste deel van de kosten van deze spelen uiteindelijk komt uit de export van aardolie of aardgas.
En met of zonder spelen...de Russische minima zouden er beide keren niets van terugzien.

Hier in Nederland is net als in Rusland ook sprake van veel vriendjespolitiek, steekpenningen, graaicultuur en uitbuiting van (gast)arbeiders. In Rusland is dat allemaal nog wat extremer. Dat heeft helemaal niets met de Olympische Spelen te maken. De spelen zijn alleen maar een middel om dit ten uitvoer te brengen, maar zonder spelen was dat wel op een andere manier gebeurd. Het probleem is niet de Olympische Spelen, het probleem is het egoïsme en gebrek aan bescheidenheid en gebrek aan geweten van de mens.

pico
12-02-2014, 12:36
Ik hou van mooie one-liners. Een bijzondere is van Thomas Jefferson (oud president VS)
You can fool some of the people some of the time, but you can't fool all of the people all of the time'.
Zo vind ik die hierboven geschreven is van Sytze F een mooie
"Het probleem is niet de Olympische Spelen, het probleem is het egoïsme en gebrek aan bescheidenheid en gebrek aan geweten van de mens".

Troetelduifje
12-02-2014, 15:33
Ja, klopt. Het ligt niet aan de OS zelf, maar wel aan de mensen erachter.
En dat vind ik dus jammer, omdat dat de pret mijns inziens bederft.

BirdBreeder
12-02-2014, 17:40
Weer 2 medailles erbij voor Nederland :)

gijsie
12-02-2014, 22:46
medailles genoeg na de olympische spelen!

loodje
13-02-2014, 14:02
Potverdikke, in plaats van minder werken wat ik tijdens de spelen had gepland, heb ik juist meer moeten werken, 2 dagen van 12 uur gemaakt, een spoed project vergalde mijn snipperdagen. :mad:
Helaas geen spelen gezien, wel gehoord, ook wel leuk hoor.
En inderdaad weer medailles erbij. :)
De Nederlanders doen goed hun best.

Goed gesproken Sytze.

Blijven genieten van de sportprestaties, want de trainingen en het afzien, wordt beloond. :D

populier
13-02-2014, 15:03
Wees blij dat je werk hebt Heidi, als ik zo om me heen kijk zitten er vele zonder :)

Sterkte!

loodje
13-02-2014, 15:52
Ben ik ook blij om Michael en ik doe mijn werk ook nog met plezier. :)
Het was alleen even zuur toen mijn snipperdagen niet door gingen, juist nu met de spelen.

Maar er komen weer nieuwe kansen. Dinsdag, als de 10 km. gereden wordt, heb ik ook vrij en het project is geklaard. :D

populier
13-02-2014, 16:15
Ik ken het, zit op een eenmans locatie, als ik weer wat dagen vrij plan, is het moeilijk voor mij vervanging te vinden.

Als ik dan bevestiging heb voor een paar dagen vrij, wordt het vaak weer op het laatst in getrokken, omdat er ergens anders weer een ziek is geworden.

Maar ja ik ga ook elke dag met plezier naar mijn werk.:)

Gelukkig mag ik op mijn werk de hele dag internetten als er niets te doen is

Veel kijkplezier bij de 10km.

loodje
13-02-2014, 17:26
Internet mogen wij niet. :p

Ha, zojuist weer zilver en brons voor de dames. :D

Ton
13-02-2014, 20:02
Ik ken het, zit op een eenmans locatie, als ik weer wat dagen vrij plan, is het moeilijk voor mij vervanging te vinden.

Als ik dan bevestiging heb voor een paar dagen vrij, wordt het vaak weer op het laatst in getrokken, omdat er ergens anders weer een ziek is geworden.

Maar ja ik ga ook elke dag met plezier naar mijn werk.:)

Gelukkig mag ik op mijn werk de hele dag internetten als er niets te doen is

Veel kijkplezier bij de 10km.

mag ik vragen wat voor werk je doet Michael ?

populier
13-02-2014, 20:22
Ja hoor mag Ton,

Ik werk bij het grootste advocatenkantoor van Nederland in Amsterdam.

Werk op de huisdrukkerij en ik ben grafisch technicus.

Werken in een prachtig historisch pand, lekkere werktijden, leuke feesten, gratis eten en drinken de hele dag, vrijdag borrelen in de eigen bar, als er geen werk mag je doen weer je zin in het (internet, darten, tafeltennis).

Met andere worden in ga graag naar mijn werk:)

Maar als er gewerkt moet worden dan doen we dat ook, en moet je niet zeuren als er overgewerkt of in het weekend.

HansV
13-02-2014, 21:15
Bij De Brauw?

populier
14-02-2014, 00:37
Nee Clifford Chance.

pico
14-02-2014, 12:45
Hoi populier,
Ik zag 3 foto's, maar ik mis er toch nog een
Namelijk die van de grote volière.:D

populier
14-02-2014, 13:28
Haha ja, ik zal het eens voorstellen, ruimte zat hier:)

Op mij vorige werk, toen was mijn hobby nog aquariumvissen, mocht ik drie bakken plaatsen.

Hier zijn ze ook wel makkelijk, alleen kan ik in het weekend niet voeren.

gijsie
14-02-2014, 19:49
is er mischien een poetsvrouw die dit wil overnemen?

loodje
14-02-2014, 19:54
Nou Michael, dat lijkt de perfecte baan. :D

Ton
14-02-2014, 21:28
ziet er goed uit. zoeken ze nog een onderhoudsman.....:D

loodje
15-02-2014, 18:30
Toch weer 2 medailes vandaag. :)
Brons en zilver.

loodje
16-02-2014, 17:55
Wat zijn ze goed, de Nederlandse vrouwen.
1, 2, 3 en ook nog de 4de plaats.
Geweldige prestaties. Top.

Sytze F
16-02-2014, 19:13
Ja, dit is overmacht, ongelooflijk.
Ook door vormdipjes bij andere landen. Wel sneu voor Verweij gister. Zilver is natuurlijk mooi, maar niet als je 3 honderdste van goud af was.
Tsja en dan komt de 10km nog, daar moeten we toch ook 2 of 3 medailles kunnen halen en bij de 5km vrouwen ook wel 1 of 2. Sablikova zal die toch wel gaan winnen denk ik. En bij de ploegenachtervolgingen zijn ze ook zowel bij de dames als heren favorieten voor goud. En misschien nog een medaille bij het shorttracken?

We hebben nu al de meeste medailles ooit op de winterspelen en staan nu 2e in de mediallespiegel, maar we gaan nog wel behoorlijk zakken denk ik.

Ton
16-02-2014, 19:35
ook al gaan we zakken in het medaille klassement, de dames en heren zijn heel goed bezig. ik kijk er met veel plezier naar.

jwvb
16-02-2014, 21:19
blijft een top prestatie van de dames en heren tot nu en veel beter gaat volgens mij niet echt

loodje
18-02-2014, 17:51
Zo, weer 1, 2 en 3, nu op de 10 km.
Het was een spannende strijd tussen Bergsma en Kramer.
Wat een sportmannen.
Ook een hele prestatie van de Jong.

BirdBreeder
18-02-2014, 18:03
Inderdaad, was zeer spannend, fijn om vakantie te hebben, je kunt het helemaal volgen, en je komt niet op het einde binnen en je hoort dat die heeft gewonnen :p

populier
18-02-2014, 18:31
Zeker mooie prestatie van onze jongens, nu nog bij de achtervolging een medaille dat, zou helemaal leuk zijn.

Gelukkig wordt er hier op het werk gewoon naar de Olympische spelen gekeken.:)

loodje
18-02-2014, 19:19
Wat een heerlijke baan heb jij Michael. :)

populier
18-02-2014, 19:37
Mag niet klagen Heidi, behalve over het salaris dan.:)

Maar ja wij Hollanders moet altijd wat te klagen hebben:D

gijsie
18-02-2014, 20:22
ach ja als we er al van rond komen moeten we niet klagen. tegenwoordig veel werkeloze mensen hier.

loodje
19-02-2014, 19:49
Ha, ha, lol Michael.

Hier ook veel werkenloze gijsie, maar het schijnt wel weer wat aan te trekken de banen.

Weer 2 medailes erbij vandaag.
Tijdens het journaal hier in Belgie, vertelde ze hoe ongelooflijk goed ze de Nederlandse schaatsers vinden. :)

populier
19-02-2014, 20:12
Leuk dat de Belgen een beetje meeleven met ons.

Heeft België nu al een medaille? Wielrennen op ijs bestaat geloof ik nog niet?:D

van Tuijl
19-02-2014, 20:21
ergens was het wel jammer dat Bart de laatste rondes van de 10000m helemaal stuk ging, ik had het hem wel gegund ;)

gijsie
19-02-2014, 20:23
had het hem wel gegund maar nu heb ik niet te klagen met 1 2 3

loodje
20-02-2014, 09:31
Ha, ha Michael wielrennen op ijs, dat zou wat nieuws voor Sven Nijs zijn.
Sterke jongen is dat trouwens, kan flink trappen.

Motors op ijs, dat heb ik wel ooit gezien, zag er gevaarlijk uit.

Volgens mij hebben ze geen medailes gehaald.

Ik had het Bart Swings ook gegund, maar wie weet over vier jaar, hij is nog jong.

loodje
22-02-2014, 18:22
Dat was een prachtige afsluiting van de Nederlandse schaatsers, zowel de mannen als de vrouwen.
Ze hebben een geweldige prestatie geleverd. Top gedaan. :)

Ton
22-02-2014, 19:50
jaja, ze hebben boven verwachting gepresteerd. echter wat ik wel een minpuntje vind is dat afzeggen van Bergsma. daar is meer aan de hand, dan ze zeggen. jammer is dat.

loodje
23-02-2014, 12:50
Dat was inderdaad jammer.
Wat zich daar heeft afgespeeld zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit horen.

populier
23-02-2014, 13:22
Bergsma: “Ik heb het gevoel dat ik een beetje genaaid word. Als je echt een team bent, sta je er ook als team. Dat is nu niet echt aan de orde en ik heb geen zin om als vijfde wiel aan de wagen te hangen. Het gevoel is niet goed en ik kan het niet opbrengen om me nog langer in te zetten. Ik heb het gevoel dat ik gebruik wordt voor noodgevallen. Of je besluit om team op te zetten, of niet.”

Maar de echte reden zullen we idd. nooit te weten komen.:)