PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk soort warmtelamp?

Lindsey
02-02-2014, 14:40
Hoi hoi!!

Ik ga even hier mijn vraag stellen, aangezien ik het nergens echt vond.

Ik zit met een zieke vogel, heb geen ziekenkooi voor hem helaas, maar hij zit al aan de 2e dag antibiotica, en graag had ik toch nog een warmtelamp voor hem erbij gedaan, want het is echt te fris voor hem.
Met de stoof aan, komen we amper aan 22-23 graden..

En uiteindelijk mag ik van mijn ouders toch een warmtelamp gaan halen, zodat hij snel beter wordt.
Maar ik heb er totaal geen ervaring mee, en weet niet welke beter geschikt is.

Ik heb nu tijdelijk eentje 2e hands kunnen halen, een rode warmtelamp.

Maar ergens las ik ook over infrarood lampen??

En ja, dan is er ook nog de porseleinen versie van de warmtelamp?

Ik moet het nog allemaal uitzoeken hoe ik het kan bevestigen, zodat de vogel toch nog daaronder uit kan als het te warm wordt.

Ik heb een open kooi, en hij zit meestal op het hoogste stokje, in het midden van de kooi (voor zowel te slapen als te rusten.)
Verder zit hij af en toe links onder in de kooi, op een ladder waar hij de veren schoonmaakt etc, en rechts komt hij amper, dus hij zit vaak onderaan van links naar rechts te vliegen.. Dus ik kan hem het beste links hangen waar hij zijn veertjes altijd doet?? zodat zijn slaapplaats niet zo in aanraking komt?

Maarja, nu hij best ziek is, slaapt hij ook gewoon boven op zijn slaapplek, :/

Of als ik de lamp nu heel hoog hang.. boven zijn slaapplek, zo'n meter of anderhalf er vanaf.. zou dat dan ook niet minder warm zijn en goed te doen??

Graag had ik hierover meer uitleg gehad, zodat ik in de toekomst meer voorbereid ben. Want het is van de ene dag op de andere enorm mis gegaan, want de dag ervoor was er niets aan de hand.. :/ Dus het was enorm verschieten!
Want heb hem nog maar een kleine 3 maand, en is zo'n 9 maanden oud..

idl
02-02-2014, 15:53