Mededeling

Collapse
No announcement yet.

commercieel eivoer tov eigen bereid eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • commercieel eivoer tov eigen bereid eivoer

    Ik kweek nu al enkele jaren vogels vroeger krombekken nu kanaries en Europese. En wat mij opvalt dat mijn vogels direct van eigen bereid eivoer (reeds verschillende recepten gemaakt)eten de potjes zijn altijd leeggegeten en gekocht eivoer veel minder graag eten? Ik heb reeds verschillende merken geprobeerd. Heeft iemand hier een verklaring voor of hetzelfde voor?

  • #2
    iedereen heeft een ander mening over wat het beste eivoer is. De meeste grote kwekers gebruiken zelfgemaakt eivoer dat ze in de loop van de jaren zelf ontwikkeld hebben. dit zullen de vogels ook liever eten. de meeste kwekers die maar een paar vogels hebben zullen meestal gewoon eivoer uit een pak kopen. als je zelf nog tips zoekt over het maken van eivoer kun je altijd de zoekfunctie gebruiken. er zijn al veel onderwerpen hierover gestart

    Opmerking


    • #3
      Gijsie ik vrees dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt?
      Het gaat hier niet om wat het beste eivoer is? Tips om eivoer te maken zoek ik ook niet?
      Ik zoek een verklaring waarom mijn vogels zelfgemaakt eivoer liever eten en hierbij vraag ik of andere liefhebbers dit ook voorhebben.

      Opmerking


      • #4
        o sorry bij mij eten de vogels ook liever zelfgemaakt eivoer

        Opmerking


        • #5
          ik denk dat ze liever zelfgemaakt eivoer eten, omdat jij het beste van het beste erin doet, plus de ingredienten waarvan jij weet dat ze het graag eten.

          bij een commercieel eivoer, is het gemaakt voor een brede groep vogels. en vaak zit er troep in, die jezelf niet zou geven.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Een commercieel eivoer zou toch gemakkelijker zijn... maar het beste is juist goed genoeg.

            Opmerking


            • #7
              er zijn vele kwekers die een commercieel eivoer geven, en het er goed mee doen. het is ook wat de vogel gewend is.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Kant en klaar eivoer kan niet fout zijn.. Er gaat jarenlange research van dierenartsen aan vooraf en geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven een minder goed product op de markt te brengen. Ik zie niet in wat er verkeerd zou aan zijn.

                Zelf gemaakt is altijd vers en bezit meestal al wat je vogels lusten, dit kan
                parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                Opmerking


                • #9
                  Dit is wat ik er ook van denk dat kant en klaar eivoer niet slecht kan zijn. Maar als de opname niet 100% is vrees ik dat het niet werkt bij . Jarenlange research van dierenartsen trek ik wel een beetje in twijfel? Ik vrees dat er hiervoor niet genoeg geld in de vogelwereld gemoeid is.

                  Opmerking


                  • #10
                    inderdaad miro ik geloof wel dat er wat onderzocht is maar of daar echt jarenlang aan te pas komen betwijfel ik

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door miro
                      Dit is wat ik er ook van denk dat kant en klaar eivoer niet slecht kan zijn. Maar als de opname niet 100% is vrees ik dat het niet werkt bij . Jarenlange research van dierenartsen trek ik wel een beetje in twijfel? Ik vrees dat er hiervoor niet genoeg geld in de vogelwereld gemoeid is.
                      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                      Opmerking


                      • #12
                        In de veevoeding wordt het voer ontwikkeld door kernfabrikanten. Zij baseren zich op resultaten van aantal nakomelingen, voederconvertie(aantal kilo voer per kilo vlees), genetische achtergrond,... . Dierenartsen komen hier niet aan te pas. Daarnaast wordt het recept van het voer ook bepaald volgens de prijs van de grondstoffen. Dit bedoelde ik met niet genoeg geld mee gemoeid.Maarja we wijken af.

                        Vogels die vragen zal ik eens kijken waar ik het kan vinden zal waarschijnlijk wel interessante info in staan.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik denk juist dat fabriekseivoer veel beter is, doordat er een constant aan eiwitten en mineralen inzitten.
                          Doordat de fabrikanten er een zo mooi uitgebalanceerd mengsel van hebben gemaakt zijn de vogels eerder verzadigd, en nemen daarom waarschijnlijk niet alles op.
                          Conclusie is dan vervolgens dat je wat minder eivoer moet gaan voeren!
                          Een teveel aan eivoer/eiwitten zorgt op den duur voor leverproblemen, zeker bij tropen, bij kanaries al wat minder.
                          Bij een eigen mengsel is het eiwit/mineraal gehalte moeilijk te controleren.
                          Tevens is fabriekseivoer door toevoeging veel langer houdbaar.
                          Ik voer al jaren naar alle tevredenheid Orlux Gold Patee aan mijn zebravinken!
                          Kijk ook eens op:
                          www.zebravinkkremers.webklik.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X