Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom doen mensen dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Waarom doen mensen dit?

    Hier wordt ik dus erg boos, maar ook verdrietig van.

    Een kennis van ons, een man van 77 jaar is afgelopen weekend overvallen.
    Hij stond voor zijn huis toen een jonge knul hem aan sprak.
    Toen hij antwoord gaf, werd hij van achteren door 3 knullen tegen de grond geslagen.
    Vervolgens hebben ze hem zijn huis ingesleurd en daar flink geschopt en geslagen.
    Ze wilde natuurlijk geld.
    Nadat hij zijn knipbeurs had gegeven, zijn ze er vandoor gegaan, nog wel even vlug de laptop meegepikt,

    Na behandeling in het ziekenhuis kon hij weer naar huis, gelukkig geen ernstig letsel.
    Hij is bond en blauw, vooral zijn gezicht is toegetakeld.
    Een hoop schrik gekregen natuurlijk.

    Onvoorstelbaar, wat bezielen deze lui toch?
    Het waren nog pubers.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

  • #2
    sinds de corrigerende "tik" niet meer mag. lopen de jonge lui, over hun ouders heen, en er is geen toezicht meer, omdat beide ouders hard moeten werken, om hun hoofd boven water te houden.

    dus de jonge lui kunnen, doen en laten wat ze willen er is geen controle over ze.

    schandelijk dat ze zich zo verlagen, om weerloze ouderen te overvallen, ik hoop dan ook dat ze vlug gepakt worden, en hopelijk ons rechtssysteem gelijk een voorbeeld stelt, en niet weer met een taakstrafje afdoet, dit zijn geen geintjes meer, dit is puur zwaar crimineel gedrag.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Het is onjuist om aan te nemen dat kinderen zich zo misdragen, omdat het nu verboden is om kinderen te slaan.

      De wereld is groter geworden, de steden zijn drukker en dichtbevolkt. Daardoor is de sociale controle weg gevallen en zijn de bewoners meer anoniem geworden. De pakkans is kleiner geworden.

      Hoe zwaar je de straffen ook maak, dat verandert vrij weinig. Het schrikt mensen niet af, anders zou er in landen met de doodstraf vrijwel geen misdaad zijn.
      Pas wanneer je de pakkans vergroot, zullen mensen minder snel zich misdragen.

      Ik vind het belachelijk dat zo'n grote groep even een man kapot maken. Dat ze dit ook gewoon kunnen doen. Blijkbaar hebben deze rotmensen 0,0% gevoel.
      Verder vind ik het bijzonder dat de omgeving niks heeft gemerkt. Heeft jouw kennis geen buren?

      Arme man. Hij zal waarschijnlijk een akelig gevoel hebben in zijn eigen huis.

      Opmerking


      • #4
        het is ook te triest voor woorden. ik denk dat we allemaal wel merken, dat normen en waarden zo goed als verdwenen zijn. de samenleving verhard in rap tempo.

        zeker komt dat ook, door dat ouders, niet meer durven op te treden tegen hun kinderen, omdat ze bang zijn niet meer aardig te worden gevonden.

        ook komt dat volgens mij door de social media. menselijk contact word geminimaliseerd, doordat we "facebooken, appen, sms`en" en ga zo maar door.

        omgangsnormen worden door dit niet meer geleerd, met alle gevolgen van dien.

        ik ga dit niet verdedigen, of wat dan ook, dit is mijn mening, hoe ik er over denk.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          De daders hebben vaak geen idee wat voor impact dit heeft op het slachtoffer. Kan me voorstellen dat het slachtoffer nu wat angstig is om de deur uit te gaan met alle gevolgen van dien.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Helaas is het zo dat een deel van onze samenleving hun kinderen alleen nog maar voeden en niet meer opvoeden.

            Spijtig..... heel spijtig

            Opmerking


            • #7
              Ik hoop dat ze er achter komen wie het waren en dat ze gestraft worden.

              Inderdaad heel spijtig allemaal.
              groetjes
              Heidi

              Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

              Opmerking


              • #8
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  wees jij maar gek en ouderwets troetelduifje, want dan ben ik het ook
                  ik vind dat je de spijker precies op de kop slaat
                  keurig verwoord zo

                  gr gert

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst
                    wees jij maar gek en ouderwets troetelduifje
                    HAHAHAHA. Je had me ook gerust tegen mogen spreken hoor: 'Welnee, je bent niet gek.' hahaha.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik zie toch ook wel een invloed van gewelddadige computerspelletjes. Sommige pubers nemen dit geweld letterlijk over.
                      Grtjes,
                      Guy

                      Opmerking

                      Working...
                      X