Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Straling van wifi ip camera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Straling van wifi ip camera

    Hoi

    Ik zou graag een ip cam in mijn kweekruimte willen plaatsen. Maar zouden de straling van de wifi geen invloed kunnen hebben op de broed, conditie van de vogel (bv. bevruchting enzo...) of ben ik het te ver aan het zoeken.

    Misschien hebben andere collegakwekers er al ervaring mee?

    mvg
    spits.
    www.sngn.nl
    http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

  • #2
    Goede vraag, nooit echt bij stil gestaan, maar volgens deskundigen is de straling van WifFi niet echt gezond: http://www.youtube.com/watch?v=V1yJLyi3n7U#t=12

    Zelf heb ik onder het toezicht van een WiFi IPcamera gekweekt, maar nooit gemerkt dat door de aanwezigheid van zo'n camera, de conditie van de vogels er onder te lijden had, ook opeens meer onbevruchte eieren kan ik niet beamen.

    Als je het niet vertrouwd kan je de camera misschien gewoon via een lankabel gebruiken.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Ene deskundige zegt dit, de ander zegt weer dat. Om interessant te zijn roepen ze natuurlijk allemaal wat anders. Waarschijnlijk als jij nu in je kweekruimte gaat staan met je laptop, en je kijkt of je wifi signaal hebt, heb je dat waarschijnlijk al. Wifi is overal tegenwoordig. Die ip cam kan geen kwaad.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
        Ene deskundige zegt dit, de ander zegt weer dat. Om interessant te zijn roepen ze natuurlijk allemaal wat anders. Waarschijnlijk als jij nu in je kweekruimte gaat staan met je laptop, en je kijkt of je wifi signaal hebt, heb je dat waarschijnlijk al. Wifi is overal tegenwoordig. Die ip cam kan geen kwaad.
        inderdaad bijna overal is tegewoordig wifi. dus een camera of niet de wifi straling zal blijven

        Opmerking


        • #5
          Of het echt kwaad kan is volgens mij niet geheel duidelijk.
          Wel is het een feit dat bepaalde soorten straling wel schadelijk kunnen zijn.
          De schadelijkheid op korte termijn en lange termijn is o.a. afhankelijk van de soort straling, de intensiteit, de afstand tot de stralingsbron, de gevoeligheid voor een bepaalde soort straling, de blootstellingsduur, de plek die wordt bestraald en de levensfase waarin "het leven" (wat blootgesteld is aan die straling, in dit geval een vogel dus) zich bevindt.
          De gevoeligheid voor straling en een mogelijke kans op een afwijking als gevolg van die straling is bij een jonge vogel groter dan bij een volwassen vogel omdat deze nog in ontwikkeling is.

          Of een vogel een korter leven zal hebben door bepaalde afwijkingen als gevolg van blootstelling aan WIFI is moeilijk vast te stellen, maar ik denk dat dit niet helemaal uit te sluiten is.
          Volgens mij is het niet ondenkbaar / uitgesloten dat er celafwijkingen of bepaalde verstoringen kunnen optreden met bijvoorbeeld kanker als gevolg of 1 of ander slecht werkend systeem als darmen, lever, nieren, enz. of 1 of andere afwijking in het gedrag van de vogel.
          Ik denk dat je de mogelijke gevolgen wel een beetje zou kunnen vergelijken met het eten van een eenzijdige voeding. Je gaat er niet direct dood aan, maar gezond is het zeker niet.

          Misschien een grappige zijsprong:

          bron: http://arnoudw.tweakblogs.net/blog/8...-probleem.html

          Opmerking


          • #6
            Hoi

            Allemaal bedankt voor de toelichting ik ga het verder bekijken.
            Mijn ontvangst in de kelder is niet zo geweldig om dat ik 3 verdiepingen moet overbruggen waar mijn router staat.

            Thx

            mvg
            geert.
            www.sngn.nl
            http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

            Opmerking


            • #7
              In het volgende filmpje wordt o.a. gezegd dat o.a. melatonine (het "slaaphormoon" en o.a. nodig bij het onschadelijk maken van "vrije radicalen") zorgt voor het herstel van het lichaam (bij mens en dier).
              Doordat ons lichaam (en dat van dieren), vooral bepaalde delen in de hersenen, geen onderscheid zou kennen tussen de staling van o.a. WIFI en dat van licht is er dus geen optimale werking van het zelf herstellend vermogen van het lichaam.
              Onder andere cellen in een lichaam communiceren door middel van 1 of andere vorm van elektromagnetische stroompjes. Het maken van straling (kunstmatige) of het verstoren van natuurlijk straling zou volgens mij best grotere gevolgen kunnen hebben dan algemeen bekend is.

              Vogelogen hebben over het algemeen veel meer mogelijkheden dan die van mensen. Ze kunnen vaak meer soorten / kleuren en combinaties van licht (is een vorm van elektromagnetische straling) waarnemen.
              Ook de ontwikkelde mogelijkheid van het kunnen waarnemen van "straling" (of dit nou komt door licht, verband heeft met het aardmagnetisme of anders) voor het navigeren bij o.a. trekvogels zou misschien aanleiding kunnen zijn om toch voorzichtig te zijn met het plaatsen van WIFI-stralingsbronnen dicht bij de vogels.

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              (nadeel vind ik persoonlijk de wat vreemde manier waarop "het" gebracht wordt, de muziek, geluiden, manier van filmen enz.)


              Waarschijnlijk is het aanleggen van een bekabelde verbinding het beste.
              Misschien wel iets meer werk, maar u heeft dan waarschijnlijk wel een betere verbinding.

              Ik vond uw vraag dus beslist niet "te ver" gezocht, maar misschien ga ik er wel weer te diep op in.

              Nog een linkje met mogelijk interessant leesvoer:
              This website is for sale! stralingsvrijwonen.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, stralingsvrijwonen.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

              Opmerking


              • #8
                Zelfs als je geen pc hebt zit je nog midden in alle straling; telefoons, digitale TV.... Onze lucht, ons voedsel en ons water is vervuild...Waarom denk je dat er momenteel zoveel kanker heerst? Dan kan dat cameraatje bij je nestkastje er ook nog wel bij hoor.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Volgens mij geeft alles 1 of andere straling af.
                  Het is misschien dan ook "gevaarlijk" om alles op 1 hoop te gooien.

                  Ik heb ooit de vraag gesteld aan een radioloog of hij wist welke mogelijke natuurlijke functies er bekend zijn van de straling die hij gebruikte bij het uitoefenen van zijn beroep. Hij kon mij jammer genoeg daarover niks vertellen.


                  mvg

                  Opmerking

                  Working...
                  X