PDA

Bekijk Volledige Versie : goudvinken

Goudvink123
11-01-2014, 20:58
Hier is mijne bruine goudvink pop, ik vind deze persoonlijk zeer mooi.
Ik zou graag willen weten wat er anders, beter moet zijn om in te schakelen voor de TT? Voor TT heb ik geen tijd, gewoon uit nieuwsgierigheid. Is de kleur niet te licht? ...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HONNUV7G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RU4QHULN.jpg

Mvg

Hubert62
11-01-2014, 21:18
Zij is ook mooi ,maar........

Ik denk voor de TT moet de rug geheel grijs of bruin zijn en geen grijze band?.

Ben wel geen wildzangkweker , dus mijn vermoeden!.

Wat de kleur betreft ,sommige keurmeesters vallen over de kleinste afwijkingen.

Goudvink123
11-01-2014, 21:34
dag,
inderdaad, ik merk het nu pas.
Kan ook aan de belichting liggen, want ze heeft inderdaad een grijze band maar "loopt" meer "uit" dan op de foto te zien.
Mvg

Hubert62
11-01-2014, 21:55
Het licht dus niet aan de belichting !, je zegt zelf dat zij een grijze band heeft min of meer.
Kost je 2 pnt op de TT. Is zij split?.

embrezia
11-01-2014, 22:11
indien je met bruine goudvinken naar de TT gaat kan je ze het beste in een binnenvlucht uit het zonlicht plaatsen. Ze worden lichter door de zon.
Wat walnoot geven is ook niet slecht voor de bruinkleur.
Wildkleur liet ik wel buiten in de zon. Bij mij groeide er destijds klimop en bruidssluier tegen de voliere. Alles wat de kooi ingroeide werd door de goudvinken opgegeten. Dit is goed voor de zwarte pootjes.
Ik vind het een mooie vogel, let wel op met koppelen dat je een vrij intensieve man koppelt
Ik zou zeggen gewoon een paar TT's spelen.
Je moet niet van 1 TT uit gaan. Ik heb ooit met een bruine pop op onze onderlinge tentoonstelling 87 punten gekregen en op de BEC show kreeg dezelfde vogel 2 weken later 93 punten en werd kampioen.

Goudvink123
11-01-2014, 22:21
Dag,
bedankt voor de informatieve reacties, maar tt zit er voor mij echt niet in wegens school... Misschien later.
Maar is de vorm van de kop goed?
Mvg

BirdBreeder
11-01-2014, 22:27
Ik heb zelf dit jaar voor het eerst meegedaan met de TT, beviel de zeer goed :) Volgend jaar ga ik zeker meerdere vogels inschrijven :D

Hubert62
11-01-2014, 22:44
Wij zijn geen keurmeesters ,gewoon tzt meedoen aan een TT en je weet waar je aan werken moet .Of je valt gelijk in de prijzen ,gun het je van harte hoor!.

Goudvink123
11-01-2014, 23:36
Ok, Bedankt! :D
Mvg

embrezia
12-01-2014, 07:58
Ik zie zelf graag een wat hoge ronde kopvorm net als deze vogel. Je moet wel opletten dat het onder de snavel breed genoeg blijft. Ik zie zelf ook iets aan de vogel op de bovenste foto, op de onderste foto valt het minder op.

Goudvink123
12-01-2014, 09:00
Goeiemorgen,
Wat zie je op de bovenste foto?
Mvg

embrezia
12-01-2014, 13:35
Het is meer de totaalindruk. Ik vind de overgang mooi strak, alleen onder de snavel mag het donker gedeelte wat breder. Je moet hier in de toekomst met selecteren op letten dat dit niet te smal wordt bij je vogels.