PDA

Bekijk Volledige Versie : welke zaden mogen niet ontbreken

marcorotterdam
03-01-2014, 22:55
kunnen jullie me vertellen welke zaden jullie bijvoeren aan tropische vogels
en waarvan jullie denken dat ze niet mogen ontbreken
hierbij denk ik aan zaden die naast het eivoer en het tropenmengeling verstrekt worden

HansV
03-01-2014, 23:33
Foniopaddy en chiazaad.

Ik bied deze twee zaden in een apart snoepbakje aan, omdat het zeer kleine zaden zijn. Deze zaden zijn goed tegen allerlei darmziektes. Ze zijn er gek op!

marcorotterdam
03-01-2014, 23:41
Dank je hans ik ga morgen na de beurs in Boskoop om mijn ei en krachtvoer te halen dus kijk gelijk even voor die zaden

Sytze F
04-01-2014, 00:08
Ik merk dat mijn vogels ook gek zijn op witte dari.
Foniopaddy geef ik al jaren. Chiazaad geef ik nu ook maar kan nog niet zeggen dat ze het goed opnemen, het is misschien te hard? En erg duur...

Omdat 6 van de 9 jonge witschedelnonnen vorig jaar overleed tijdens de jeugdrui en ik zag nu weer de conditie afnemen ben ik eens wat extra zaden gaan verstrekken. Wat de jonge nonnen ook graag nemen is cichorei, distelzaad en delicha. De delicha vind ik wel erg stoffig.
De rode dari heb ik niet geprobeerd, maar zullen ze vast ook graag lusten.
Ik had ook Pagima Green willen proberen, maar vergeten mee te nemen.

Wat ik ook heb geprobeerd, maar ze namen er niks van was:
Perilla wit, Fenugriek, Gold of Pleasure en teunisbloemzaad. En mijn papegaaiamadines blijken ongeveer dezelfde smaak te hebben als de nonnen. Ik vond de uitkomst hier en daar wel verrassend.

Zo heb ik even €45 aan speciale zaden uitgegeven in de hoop dat ik de jonge witschedelnonnen ermee door de jeugdrui help.