Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozaieken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mozaieken












    graag u reactie, aan de kleur te zien heb ik waarschijnlijk te weinig rood gebruikt ,gehouden aan de gebruiksaanwijzing,

    hoor het graag van u,

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      Zijn goede vogels, het rood mag inderdaad wat dieper van tint. De pop is niet geschikt voor de fok naar type 2 (mannenlijn). Daarvoor heeft ze te geringe koptekening. Bij gebruikmaken van poppen met dermate kleine koptekening fok je ieder jaar steeds kleiner wordende maskers op je mannen.

      Groet,

      Rob.
      Rob,
      al mijn poppen hebben een kleine koptekening, kan dit komen door te weinig roodvoer de hoeveelheid dan of gewoon opzoek gaan naar andere poppen,

      Opmerking


      • #4
        klein

        Een kleine koptekening komt niet door te weinig rood. Slechts door selectie kom je hier mee verder. Beter is boodschappen doen bij iemand die al enige jaren langer aan selectie doet.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          dacht goede koppels te hebben, zag er ook zo uit , maar bij de man gaat dit alleen om het diepe rode of loopt het ook in de nek te ver door,

          zal opzoek gaan naar poppen met een breder masker of ga voor de type 1 of zit ik reeds weer fout,

          Opmerking


          • #6
            Je mannen hebben te groot masker voor type 1 vogels
            Je moet of nieuwe poppen met zo groot mogelijk masker of nieuwe mannen met zo,'n klein mogelijk masker nemen ligt er aan wat voor type vogels je wilt kweken
            Type 1 man klein masker met pop kleine masker
            Type 2 man groot masker met pop grote masker

            Opmerking

            Working...
            X