Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge kakariki vals

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge kakariki vals

    Even een vraag een kennis heeft voor 7 weken geleden van ons een jonge kakariki gekocht een mannetje
    In eerste instantie ging alles perfect.
    Hij was mooi tam, kwam vaak bij je zitten en kon eigenlijk alles met m doen.
    Sinds afgelopen week is hij eigenlijk onhandelbaar geworden. Vals gewoon.
    Hij valt ons, de kinderen, zelfs de hond en kat zijn niet veilig voor hem.
    Als een van ons in de buurt komt vliegt hij richting het gezicht om te
    kunnen bijten.
    Ook vanavond weer beet hij mij tot bloedens toe in mijn vinger.

    Wie heeft er ervaring mee met jonge kakariki.
    mvg Geert

  • #2
    Daar gaat heel duidelijk iets goed mis. Alleen de zin al dat je alles met dat dier kon doen staat me niet aan. Beestje was een baby en liet alles maar toe omdat het weerloos was. Nu is het niet meer weerloos en heeft het zijn wapens ontdekt. Als ze nu alles met hem proberen te doen weert hij zich. Eigenlijk is de vogel dus duidelijk niet meer gediend van gedoe aan zijn lijfje. Is het handopfok? Meestal geen goede basis voor een karakter van een vogel.

    Ik heb zelf uit nood een keer een kakariki groot gebracht. Super lief. Liet hem wel zijn eigen ding doen. Niet pakken, niet met hem sollen en spelen en in alle rust zelf laten doen wat hij wil als hij los was. Niks geen problemen mee gekregen. Later vond ik haar zielig en heb ik haar een partner gegeven en een voliere. Beestje heeft nesten gekregen en had een goed leven. Dit soort vogels moet je dus niet als speelgoed zien maar ernstig in hun waarde laten. Dan laten ze je echt met rust. Ze vallen nooit zomaar aan want ze hebben behoefte aan gepast gezelschap. Gepast, dus niet dat zij speelgoed zijn van de kinderen en dat er mee rondgezeuld wordt. Liefst knippen mensen ook nog de vleugels waardoor het dier helemaal snel vals wordt omdat het niet meer weg kan en niks meer kan aangeven. Normaal vliegt een vogel nl weg als het hem teveel wordt. Dan valt hij dus ook niet aan. Is hij ook geknipt?

    Opmerking


    • #3
      kakariki vals

      Dit onderwerp mag gesloten worden,ik heb het idee dat de mensen die een jonge kakariki van mij hebben gekocht er van af wilde.
      Wat Marx hier boven al schreef kan best waar zijn die gedachten kwam aan deze kant ook al in in onze gedachten.
      Of ze wilde er gewoon vanaf.

      mvg Geert

      Opmerking

      Working...
      X