Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijtende kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bijtende kanarie

    Wat zijn de oorzaken van een bijtende kanarie?
    Hij komt zonder problemen op mijn arm of schouders zitten.
    Maar als ik met mijn vinger naar hem toe ga,opent hij zijn vleugels en bijt hij.
    Maar komt uiteindelijk wel op mijn vinger zitten.Hoe kan ik dit bijten afleren?

  • #2
    Maakt het bijten je wat uit? Een kanarie kan toch helemaal niet bijten? Die pikt wat en daar voel je niks van. Je mag blij zijn dat je een kanarie zover hebt dat die zo tam is. Daar hoort in geval van een kanarie bijten bij want kanaries zijn geen lieve dieren die elkaar knuffelen. Dat hij tam is komt omdat hij niet bang is. Dat hij niet bang is maakt dat hij ook pikt naar je handen. Niks meer aan doen, gewoon zo laten want anders na afleren is hij waarschijnlijk ook niet meer tam. Haal je niet een parkiet en een kanarie door elkaar? Je zou de eerste niet zijn.

    Opmerking


    • #3
      misschien een muilkorfje opdoen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Omer
        Wat zijn de oorzaken van een bijtende kanarie?
        Hij komt zonder problemen op mijn arm of schouders zitten.
        Maar als ik met mijn vinger naar hem toe ga,opent hij zijn vleugels en bijt hij.
        Maar komt uiteindelijk wel op mijn vinger zitten.Hoe kan ik dit bijten afleren?
        Dit is een natuurlijke verdedigingsreactie, vogels houden van nature niet van handen/vingers.
        Sommige dieren wennen na lange tijd hieraan, anderen blijven alert.
        Je kunt als oplossing een stokje gebruiken om hem op te laten stappen.
        Het heeft niets met valsheid of boosaardigheid te maken.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Maakt het bijten je wat uit? Een kanarie kan toch helemaal niet bijten? Die pikt wat en daar voel je niks van. Je mag blij zijn dat je een kanarie zover hebt dat die zo tam is. Daar hoort in geval van een kanarie bijten bij want kanaries zijn geen lieve dieren die elkaar knuffelen. Dat hij tam is komt omdat hij niet bang is. Dat hij niet bang is maakt dat hij ook pikt naar je handen. Niks meer aan doen, gewoon zo laten want anders na afleren is hij waarschijnlijk ook niet meer tam. Haal je niet een parkiet en een kanarie door elkaar? Je zou de eerste niet zijn.
          Nee,het is een kanarie :-)

          Opmerking


          • #6
            Het bijten doet natuurlijk geen pijn, maar wou gewoon zeker zijn of het in de toekomst in zijn nadeel zou zijn ivm stress en zijn zang

            Opmerking


            • #7
              Ik probeer er min 40 min per dag mee bezig te zijn.doe de kooi open, neem hem op mijn arm en schouders en loop er mee rond in het huis en vliegt zo telkens naar zijn kooi.op deze manier heeft hij genoeg beweging.

              Opmerking


              • #8
                Wees blij dat hij zo tam is, dat zie je niet veel bij kanaries.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Omer
                  Het bijten doet natuurlijk geen pijn, maar wou gewoon zeker zijn of het in de toekomst in zijn nadeel zou zijn ivm stress en zijn zang
                  Hoe agressiever het dier hoe beter de zang. Knoop die maar in je oren want het is een waarheid als een koe. Ik heb ook een tamme zangvogel en die vliegt alles en iedereen aan. Sissend knalt hij tegen de tralies als iemand bij zijn kooi komt en hij zingt de sterren van de hemel. De dagen dat hij in de rui is is hij niet agressief en zingt hij ook niet. In de zangvogelwereld heten dergelijke vogels bij bepaalde mensen boxers. Er wordt grof geld voor betaald. Dergelijke vogels vechten met je handen en zijn extreem agressief. Die vogels zingen overal en altijd. Net als mijn mozambiquesijs. Als jij de agressie af wil leren dan zal je hem moeten straffen. Zodra je dat doet verliest de vogel zijn ego en daarmee alles wat hem stoer maakt. En daarmee ook de zang.

                  Dus ga vooral zo door met tam maken en hem beweging geven. Hoe agressiever hij straks is hoe harder hij zal zingen. Zang is een uiting van agressie bij deze dieren. Ze zingen om te laten weten dat zij de baas zijn. Ze zijn de baas omdat jij hem laat winnen. Ik laat mijn agressieve mozambiquesijs altijd winnen. Ik trek me dan terug na een kort gevecht met mijn handen. Daarna gaat hij zingen als een dolle om zijn overwinning en leiderschap over zijn territorium te bewijzen. Mijn nieuwe hond is zelfs bang voor hem. Die komt naar de kooi, vogeltje vliegt sissend met de vleugels hoog met de hond mee en daarna gaat hij snoeihard zingen. Nieuwe hond denkt, oeps, die vogel zal wel gevaarlijk zijn als hij zo'n grote bek heeft

                  Opmerking


                  • #10
                    Heel goed om dit te weten.hoe meer tips, hoe beter. :-)

                    Opmerking


                    • #11
                      Mijn kanarie is jong en tog bang k kan hem niet tam maken. Leuk dat jou kanarie tam is

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door sema
                        Mijn kanarie is jong en tog bang k kan hem niet tam maken. Leuk dat jou kanarie tam is
                        je moet er echt veel mee bezig zijn

                        Opmerking


                        • #13
                          Mee bezig.

                          Na 40 jaar eet mijn vrouw nog steeds uit de hand.

                          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                            Na 40 jaar eet mijn vrouw nog steeds uit de hand.

                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                            die is goed

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik vind dat mijn kanarie wel extreem agressief aan het worden is.als ik maar in de buurt van de kooi kom,staat hij alert te kijken.en als ik met mijn vinger richting kooi ga, gaan de vleugels open en valt hij mij aan.is dit eigenlijk wel goed? Hij begint dan ook zwaar te ademen.als ik de kooi open doe en mijn vinger uitsteek, komt hij wel meteen op mijn vinger zitten en begint hij fel te pikken.wat is nu eigenlijk het beste wat ik kan doen? Zo laten zijn?

                              Opmerking

                              Working...
                              X