PDA

Bekijk Volledige Versie : draadkooien

jan
07-12-2013, 21:24
vraag van mijn kant,

iemand ervaring of bekend met de draadkooien van Sukses ben namelijk op zoek naar draakooien maar wat of welke kan je het beste aanschaffen, worden verschillende soorten ,merken aangeboden op internet dus ja wie heeft hier ervaring in of mee,

gr jan

HansV
07-12-2013, 21:43
Kingfisher heeft er 1 te koop staan, dus hij heeft er ervaring mee. Hij zal zich wel melden om je meer info te geven.

kingfisher
07-12-2013, 23:01
Haha,vandaag ook al weer opgeruimd zonder er ooit vogels in gehad te hebben.
Heb ik gewoon verkeerd gekocht,voor kanaries of dergelijke vogels prima geschikt,stevig,materiaal is wel degelijk.

Maar de zinken lades maken een kabaal met uittrekken dat de vogels in de kooi erboven zich kapot schrokken,ze hebben inmiddels ook kunststoflades,alleen niet voor dit model.

Ik had het grootste en nieuwste model maar vond hem nog te klein.

Zinken voerbakken die ik zelf al had vervangen voor kunststof omdat ze gepuntlast zijn en naden hebben, dus slecht schoonmaken naar mijn zin.

Kunststof stokken waar ik niets mee heb,tussenwand die niet zonder herrie erin/uit te schuiven is.
Metalen zijwanden die uitschuifbaar zijn zodat je ze evt kunt koppelen maar bij terugschuiven hiervan moet je met je hand ook in de kooi omdat je anders deze niet door kunt schuiven tot het eind.

Kortom voor mijn vogels niet geschikt,ik blijf bij mijn gehu's,maar ieder zijn eigen mening en ik ben weer een ervaring rijker en genezen van traliekooien.

jan
07-12-2013, 23:26
Heb zelf nu ook gehu kooien,maar ivm ruimte dat ik aan draadkooien, ander merk misschien beter.

mzijderhand
08-12-2013, 12:55
Heb sinds enkele weken 2 Sukses kooien (90x40x40), plastic bakken en dichte (ijzeren) schuiven. Ben overgegaan naar draadkooien om te kijken of ik die zwarte mormels (luizen) kan bestrijden, hiervoor Bird-House kooien.

Martin
http://www.mysnowdreamer.nl/Vogels/Omschrijving.htm

remco
08-12-2013, 15:14
Heb je dan vaak last van luis?
En wat doe je er tegen, spuiten of zo?
Heb er geen ervaring mee ben pas begonnen met de hobby
Gr Remco
Moordrecht

mzijderhand
08-12-2013, 15:19
Remco,

Dagelijks spuiten, verminderde wel maar kwam er niet vanaf. In juni alles met de stoomcleaner schoongemaakt. In november de draadkooien gekocht en daar zit nu het overgrote deel in.

Remco in Moordrecht? Stuur mij eens een pb'tje wonen dicht bij elkaar.

jan
19-12-2013, 20:25
Goedendag allemaal,

Vandaag mijn nieuwe kooien binnen gekregen, geen draadkooien maar die van Gehu ben er ten eerste heel blij mee voor al de goede service van de firma Gehu klant is koning en woord is woord,

Dus via deze weg een pluim voor de firma Gehu kan ik u zeker aanraden vooral de prijs ,

gr jan

Ton
20-12-2013, 19:41
plaats met de tijd eens een foto, als alles klaar is. wat voor soorten ga je er in doen ?

jan
20-12-2013, 21:11
plaats met de tijd eens een foto, als alles klaar is. wat voor soorten ga je er in doen ?

Ton,
Zal morgen wat foto`s plaatsen , aangezien ik me in de maat een cm verrekend had dus moet ik enige aanpassing doen, heb al Gehu kooien maar aangezien ruimte zat ik te denken aan draadkooien, weer gekozen voor de gehu kooien wat prijs aan gaat wat ik berekend heb goedkoper als draadkooien ;) , dan maar niet te hebben over de prijzen op internet tweedehands dan voor een paar euro`s meer heb je nieuwe :D ,
morgen ga ik ze plaatsen laat ik je de foto`s zien zowel van de bestaande en de nieuwe,

ga er kanaries ( mozaïeken ) in houden voor de kweek dan, daarna gaan ze in de voliere, tot het kweekseizoen , dan weer in de kooien, ben er heel blij mee,

gr jan

naruch
20-12-2013, 21:47
jan ik kweek ook mozaïeken maar dan in draadkooien.

http://i122.photobucket.com/albums/o262/naruch/Foto0207_zpse0439364.jpg (http://s122.photobucket.com/user/naruch/media/Foto0207_zpse0439364.jpg.html)

loxia
20-12-2013, 21:49
vraag van mijn kant,

iemand ervaring of bekend met de draadkooien van Sukses ben namelijk op zoek naar draakooien maar wat of welke kan je het beste aanschaffen, worden verschillende soorten ,merken aangeboden op internet dus ja wie heeft hier ervaring in of mee,

gr jan

ik heb al mijn eigengemaakte br.kooien van de hand gedaan. de bloedluis heeft mijn 2 laatste kweekseizoenen behoorlijk vergald. te veel naden en kieren. dat heb je ook in fabriekskooien. ik heb nu alleen maar draadkooien . vorig jaar de eerste gekocht. sukseskooien tweedehands via m.pl. en inmiddels ook de goedkopere kooien van curio en bucido. ik had dit jaar op de draadkooien wel enkele luizen maar beduidend minder dan in de eigengemaakte kooien. ik wil deze laatsten dan ook nooit meer op het hok. de luizen die ik dit jaar aantref ga ik te lijf met een stoomcleaner. iemand daar ervaring mee? (stoomcleaner)

loxia
20-12-2013, 21:50
inderdaad naruch deze heb ik dus ook aangeschaft. ziet er gelikt uit

naruch
20-12-2013, 22:01
en deze zijn dan wel 3 jaar oud, is alleen te zien aan de plastic lades, hier komen dan ook wel eens nieuwe voor.
waarschijnlijk zinken lades

jan
20-12-2013, 22:11
Hoi,

ben blij dat je er tevreden over bent,
heb mijn keuze gemaakt om weer Gehu kooien te nemen,
aangezien ik van mening ben dat dit toch beter is voor de vogels maar meningen verschillen hierin maar dat is mijn keuze,
maar als ik mag vragen ondanks ik geen draadkooien heb wat zijn hier de voordelen van, ging mijn om de ruimte die ik zou besparen,

gr jan

naruch
21-12-2013, 09:52
draadkooien zijn makkelijk luis vrij te houden, al had/heb ik daar weinig last van.

na de kweek klap ik de kooien weer in elkaar, worden helemaal schoon gemaakt, en weg gehangen, de jongen en ouder vogels gaan dan in de uitvlieg ruimtes, totdat het weer goed genoeg is, zodat ze naar buiten kunnen.

voor het kweekseizoen spuit ik de gehele kweekruimte en draadkooien in met mitekiller , d.m.v een compressor.

daarna worden de draadkooien weer in elkaar gezet en opgehangen, hierdoor wordt geen plekje over geslagen, waar de mijten zich kunnen verstoppen zoals achter de gewone broedkooien en de muur.

ook wilde ik de vogels voldoende ruimte geven, ook tijdens de kweek.

vroeger/ jaren geleden kweekte ik in kooien van 40 cm de kanaries, heb tot 80 kooien gehad, leek wel een leg batterij, en heel veel werk.

nu hebben de vogels meer ruimte en ondanks dat ik nu minder vogels heb en kweek, nog altijd heel veel plezier, misschien zelfs nog meer plezier van de vogels. dan toen ik zoveel kooien had.

minder werk en meer genieten van de vogels, en je kunt ze van alle kanten bekijken.

dit is nog een foto van vorig jaar. inmiddels is alles voorzien van led-verlichting

http://i122.photobucket.com/albums/o262/naruch/IMG_2201.jpg (http://s122.photobucket.com/user/naruch/media/IMG_2201.jpg.html)

loxia
21-12-2013, 11:43
de draadkooien van sukses en birdshop eindhoven(domus molinarie) zijn kwalitatief toch een stuk beter dan de kooien die naruch op de foto laat zien(en die ik zelf ook heb). voordeel vindt ik dat je de bodemroosters er in dividueel uit kan nemen om ze te reinigen. ik heb de kooien 1,20 cm lang met 2 roosters van 60 cm. ze zijn dan ook 3 keer duurder dan de andere kooien. vandaar dat ik ze tweedehands via ma.pl. heb. dat scheelde me ruim de helft in kosten. verder bevallen ze allemaal goed. na de kweek zet ik ze buiten en gaat de hoge drukspuit er overheen. super makkelijk. en je hoeft niets meer te sauzen of verven. en zoals naruch al zei : je kunt de vogels van alle kanten bekijken. ook heb je natuurlijk meer licht in je kooien. ik heb in de ruim veertig jaar dat ik vogels heb al heel wat kooien zelf gemaakt en weer opgeruimd maar de draadkooien zijn blijvertjes.

naruch
21-12-2013, 12:21
zelf heb ik wel van voorfronten zonder deuren, schuifjes gemaakt zodat ik de pop en man/jongen kan scheiden, als het nodig is.

Ton
21-12-2013, 19:48
heb jij geen europese vogels meer Naruch ?

jan
21-12-2013, 21:10
http://www.vogelcafe.nl/photoplog/index.php?n=1394

helaas krijg ik het niet gedaan om de foto gelijk te plaatsen....... is me ooit gelukt

naruch
22-12-2013, 12:29
heb jij geen europese vogels meer Naruch ?

ik heb nog 3 koppels putters en 1 koppel goudvinken, en met de kanaries, kan ik weer wat jongen kweken en dan weer wat aankopen doen van ec-vogels

deze beslissing heb ik genomen omdat het geldpotje leeg is, en doordat ik geen vogels heb kunnen kweken, moet ik roeien met de riemen die ik heb.

dus bijna helemaal opnieuw beginnen, en hoop over een jaar of drie weer voldoende goed eigenkweek "materiaal" te hebben om weer bijna geheel over te stappen op ec-vogels.

dus mijn droomvogels zoals hop en haakbek, schuiven weer een paar jaartjes op (als deze dan nog gekweekt mogen worden)

mijn liefde voor ec-vogels zal nooit over gaan,:D ondanks de zware tegenslagen de afgelopen 3 jaar.:rolleyes:

naruch
22-12-2013, 12:30
zijn mooie kooien jan :D

loxia
22-12-2013, 13:57
zelf heb ik wel van voorfronten zonder deuren, schuifjes gemaakt zodat ik de pop en man/jongen kan scheiden, als het nodig is.

hiervoor heb ik gaaspanelen gehaald bij de gamma. deze zijn ook wit geplastifiseerd. past mooi bij de kooien. even op maat knippen en klaar is kees

naruch
22-12-2013, 15:54
die had ik bij mijn oude zelfbouw kooien :D

http://i122.photobucket.com/albums/o262/naruch/nieuwekooien001.jpg (http://s122.photobucket.com/user/naruch/media/nieuwekooien001.jpg.html)

maar had de fronten nog liggen.
dus heb ik die gebruikt

Ton
22-12-2013, 19:39
hiervoor heb ik gaaspanelen gehaald bij de gamma. deze zijn ook wit geplastifiseerd. past mooi bij de kooien. even op maat knippen en klaar is kees

wat voor gaaspanelen heb je bij de gamma gehaald ? ik kom er regelmatig, maar dat heb ik nooit gezien volgens mij.

Ton
22-12-2013, 19:41
ik heb nog 3 koppels putters en 1 koppel goudvinken, en met de kanaries, kan ik weer wat jongen kweken en dan weer wat aankopen doen van ec-vogels

deze beslissing heb ik genomen omdat het geldpotje leeg is, en doordat ik geen vogels heb kunnen kweken, moet ik roeien met de riemen die ik heb.

dus bijna helemaal opnieuw beginnen, en hoop over een jaar of drie weer voldoende goed eigenkweek "materiaal" te hebben om weer bijna geheel over te stappen op ec-vogels.

dus mijn droomvogels zoals hop en haakbek, schuiven weer een paar jaartjes op (als deze dan nog gekweekt mogen worden)

mijn liefde voor ec-vogels zal nooit over gaan,:D ondanks de zware tegenslagen de afgelopen 3 jaar.:rolleyes:

ik leef met je mee man, door de hebzucht van een ander, word je zo terug geworpen. klasse dat je nog doorgaat.

loxia
22-12-2013, 19:54
wat voor gaaspanelen heb je bij de gamma gehaald ? ik kom er regelmatig, maar dat heb ik nooit gezien volgens mij.

De gaaspanelen liggen op de tuinafdeling bij de gamma. AFM. 120x60cm. Als ik het goed heb 15 euro per stuk (knap prijzig, als je het mij vraagt)

jan
22-12-2013, 19:57
zijn mooie kooien jan :D

dank je wel, wie weet ga ik ooit nog over maar ben er heel tevreden over, mijn andere kooien zijn ook van Gehu dus sta,
nu met de nieuwe bewoners erin,

http://www.freebits.nl/images/8652013_12_22_18_tn.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=8652013_12_22_18.jpg)

http://www.freebits.nl/images/8812013_12_22_17_tn.jpg (http://www.freebits.nl/view.php?filename=8812013_12_22_17.jpg)

Foto van de bonte maar uitzonderlijk wit kijken of ik deze ga kweken met zwartrood mozaïek,

gr jan

mzijderhand
26-12-2013, 15:12
De gaaspanelen liggen op de tuinafdeling bij de gamma. AFM. 120x60cm. Als ik het goed heb 15 euro per stuk (knap prijzig, als je het mij vraagt)

Die gaaspanelen hebben een breedte van 2,5cm, zoek ze welke een breedte hebben van 1cm of 1,5cm.

populier
18-07-2015, 15:30
Zo, even mijn draadkooistelling aangepast, in plaats van planken, de Braziliaanse manier, 2 leggers gemaakt, zo heb je het minste vuil en rotzooi.

Ton
18-07-2015, 18:33
haha, handig mannetje......:D

Pannekoek
21-07-2015, 11:53
Draadkooien zijn in opmars. Maar of het altijd een goede keuze is,is nog maar de vraag!Zelf had ik houten kweekkooien in de maten 60x40 en 80x40.Door de bloedluis gevoeligheid,ben ik overgestapt op draadkooien.In eerste instantie de kooien van Curio en Bicudo uit Rotterdam.Op het oog mooie kooien voor een redelijke prijs.Alleen in de praktijk werken ze niet. De blauwe klepjes voor de voerbakjes aan de voorzijde raken los en hierdoor kunnen de vogels ontsnappen.De veertjes aan de klepjes zijn niet stevig genoeg. Ook de kunststof lades bevielen me niet.En de roosters boven de lades liggen er niet strak in. Al met al,voor mij geen goede keus. Toen maar eens gaan kijken naar de Domus Molinari draadkooien. Kwalitatief een betere kooi.Ik heb wat gegalviniseerde kooien aangeschaft van 80x40x40 cm. Ik heb er weinig plezier van gehad.Ze roesten en ook draadkooien zijn bloedluis gevoelig.Inmiddels ben ik overgestapt op Heesakkers kooien. Voor mij de perfecte kooien. Maar over smaak valt niet te twisten. Mvg, Dick Pannekoek.

populier
21-07-2015, 12:44
Hoi Dick,

Idd. over smaak valt niet te twisten, ik zelf ben al 5 jaar zeer tevreden, na wat aanpssingen, over mijn Chinese draadkooien van C&B.

Zat toevallig even op MP te kijken vanmorgen en het viel mij op dat er toch al veel 2de hands draadkooien te koop staan op dit moment.

Ik denk dat idd. veel mensen na het aanschaffen van draadkooien niet tevreden zijn en weer over gaan op de kistkooien.

van Tuijl
21-07-2015, 13:56
Wij kweken ook in kistkooien maar hebben een paar draadkooien voor een paar overige vogels. ik kan ze dus vergelijken en zal in de toekomst ook niet voor draadkooien kiezen. om te beginnen ben ik geen fan van de roosters op de bodem. deze zijn in het het leven geroepen zodat vogels niet tussen de poep naar zaad zouden zoeken. maar als je de kooi gewoon schoon houd en gebruik maakt van voederbakken op de grond dan is er geen probleem. daarnaast worden die rooster gemakkelijk vies en ik vind tralies niet echt makkelijk schoon maken. ook de voederbakjes aan de front vind ik niet beter dan kistkooien maar het minst vind ik toch wel de deurtjes. deze zijn alleen (bij ons in ieder geval) open te maken via de zijkant en er zit een veer op. daarnaast zijn ze niet erg makkelijk ruimtelijk geplaatst waardoor uitvangen altijd lastig is.

aan de andere kant, als je het ruim opzet met verschillende kooien en ze gebruikt als halve vluchtkooien voor een koppel paapjes, serinus of iets van dat kaliber ziet het er erg mooi uit.

MartijnSchaufeli
21-07-2015, 19:38
Ik ben dik tevreden met mijn Domus kooien.
Al heb ik met een paar simpele aanpassingen er toch een soort kistkooien van gemaakt.

Kwalitatief vind ik de Domus zeer goed. Ik heb echter wel het type in volledige witte uitvoering.

Heesakker kooien heb ik ook gehad en dit zijn ook zeer goede kooien!

Echter is de domus zo'n kleine 50 euro goedkoper per kooi. Gerekend op een paar kooien scheelt dit wel EN in de rustperiode kan je ze makkelijk verlengen door het weghalen van de zijkanten. Vooral dat zie ik als een groot pluspunt.

van Tuijl
21-07-2015, 21:50
verlengen is altijd een pluspunt. hoe hoog en diep zijn jouw kooien Martijn?

MartijnSchaufeli
22-07-2015, 18:39
Mijn kooien zijn 44cm hoog en 40cm diep.

Maar je hebt van deze kooi ook een variant met 54cm hoog en 40cm diep.

Vilainpabeau
03-08-2015, 13:21
Ik heb er net ook een aantal gekocht. De deurtjes zitten zowel vooraan als op zij bij die van mij. Je kan ze ook opdelen, maar ik heb een vraagje. "Men" zei dat het moeilijk zou zijn om opgedeeld in de kooitjes te kweken. Als de koppels elkaar zouden zien zou het moeilijk worden. Hetzelfde werd gezegd als me de kooien IN een volière zou plaatsen. Klopt dit? Als verschillende volières tegen elkaar worden gebouwd, zitten ze toch ook alleen met 1 draad ertussen. Of gaan het om de hoogte waarop ze andere vogels kunnen zien? (voor de volière dan).
Iemand?

Pannekoek
04-08-2015, 10:57
Het is inderdaad moeilijk om opgedeeld vogels in draadkooien te kweken.De vogels zien elkaar.Gaan aan de spijlen hangen en van broeden komt niets.Ik zelf zou er voor kiezen,om ze per koppel in een kooi te huisvesten.Dat zelfde geld voor buitenvluchten.Zelf heb ik tussen de vluchten rietmatten geplaatst met wat kunstgroen.Ook dan kunnen de vogels elkaar niet zien.Het bevalt mij goed.Zeker als je dezelfde soorten naast elkaar heb gehuisvest. Mvg, Dick Pannekoek.

populier
04-08-2015, 12:49
Ik heb er net ook een aantal gekocht. De deurtjes zitten zowel vooraan als op zij bij die van mij. Je kan ze ook opdelen, maar ik heb een vraagje. "Men" zei dat het moeilijk zou zijn om opgedeeld in de kooitjes te kweken. Als de koppels elkaar zouden zien zou het moeilijk worden. Hetzelfde werd gezegd als me de kooien IN een volière zou plaatsen. Klopt dit? Als verschillende volières tegen elkaar worden gebouwd, zitten ze toch ook alleen met 1 draad ertussen. Of gaan het om de hoogte waarop ze andere vogels kunnen zien? (voor de volière dan).
Iemand?

Ik weet niet welke draadkooien je hebt gekocht, maar de meeste Chinese draadkooi merken leveren met dichte tussenschotjes.

Ik geloof dat de kooien van Domus Molinari alleen geleverd worden met tralieschotjes, dan gaat de kweek niet werken, als de vogels elkaar kunnen zien.

Het beste is dan wat Dick al zegt, 1koppel per kooi plaatsen en zelf even tussenschotjes maken tussen 2 broedkooien.

Zo heb ik dat ook gedaan: https://www.youtube.com/watch?v=d4zJ7pbKnKk

Josly
04-08-2015, 13:42
Hoe kleiner gehuisvest, hoe kleiner de kooien, hoe groter de kansen van/voor ongemakken bij de vogels.
Ongemakken die meermaals worden gecatalogeerd als stress.
Het al of niet kloppen bij de vogels is deels afhankelijk van de verschillende vogelsoorten/ondersoorten.
Hoe groter het aantal ondersoorten, hoe groter de kansen van ongemakken. Dit vanwege het overvloedig kruisen van de verschillende soorten/ondersoorten. Zeker als het te maken hebben met vogelsoorten/ondersoorten in het bezit van een zekere hoeveelheid grijs.
Meermaals zal het bij kapoetsensijzen voor geen ongemakken/problemen zorgen. Terwijl het bij Magellaansijzen meer dan waarschijnlijk wel het geval zal zijn.
Een van de mooiste voorbeelden zijn de mozambique-sijzen.
Combinaties van veel geel bezit maal veel grijs bezit zorgen doorgaans altijd voor problemen.
Ook wat de jongen betreft. De nakomelingen/jongen bezitten voor een deel het inwendige (onzichtbare), en het uitwendige (zichtbare) van de ouder vogels. Maar ook een deel van de voorouder vogels.
Hoe groter het aantal ondersoorten, hoe groter de kansen/mogelijkheden voor een groter aantal nakomelingen/jongen met uiterlijk zichtbare verschillen.
Ook al zijn die uiterlijk zichtbare verschillen voor de mensen, vogelliefhebbers, niet te onderscheiden.
Het zelfde wat verschillende vogelzangen aangaat.
Je kunt het beschouwen als goede, en of slechte kleuren voor/bij sommige vogelsoorten/ondersoorten. Net zoals goede en of slechte vogelzangen voor/bij sommige vogelsoorten/ondersoorten.
Maar ook vooroudervogels kruisingen/hybrides, en of kleurslagen (mutaties/mutanten) kunnen daar al of niet een zekere rol in spelen, een zekere invloed hebben.
Zelfs nakomelingen/jongen van voorouders die werden ingeschakeld/gebruikt als pleegouders.
Het al of niet kloppen/klikken tussen de verschillende vogelsoorten/ondersoorten, hebben meermaals te maken met de voorgeschiedenissen van/bij de vogels (broedlijnen/kweeklijnen).

Vilainpabeau
04-08-2015, 14:00
Ok bedankt. Het gaat voor mij om pure kweekkooien, niet om verblijfkooien. Mijn vogels zitten er niet het hele jaar in.
Het is een Italiaans model met tussenschotten in "draad".
Het gaat ook om zebravinken voornamelijk. Niet om Europese vogels. Maar ik heb toch voor deze draadkooien gekozen voor de verschillende mogelijkheden van plaatsen/hangen.
Ik ga dus het tussenschot vervangen door een niet-doorzichtig tussenschot.

Pannekoek
04-08-2015, 14:06
Met alle respekt voor de reaktie van Josly,maar dit antwoord of uiteenzetting over gebreken tussen de verschillende vogelsoorten/ondersoorten was niet de vraag van Vilainpabeau.Het valt mij steeds meer op,op dit forum,dat men veelal afwijkt van het onderwerp.Zo krijg je niet de juiste informatie en resulteert het soms in alleen maar lul verhalen. Mvg,Dick Pannekoek.

Josly
04-08-2015, 15:03
Wat was/is de vraag?

Wat onder andere Pannekoek aanhaalt heeft vooral te maken met datgene wat doorgaans het meest van al worden toegepast.
Namelijk de "gemakkelijkste" weg. Maar de mogelijke oorzaken, dat is voor vele vogelliefhebbers maar bijzaak.
Het belangrijkste voor dergelijke vogelliefhebbers is vooral het aantal nakomelingen.
Wat eventueel de oorzaken zijn, de gevolgen zijn, is voor hen meermaals niet belangrijk.

Vilainpabeau
04-08-2015, 15:42
1. mijn vraag gaat over het gescheiden zijn van kweekkoppels door enkel een draad in een kweekkooi of een kweekkooi binnenin een volière. Ik vond alle antwoorden interessant. Ik leer bij ook al gaat het in mijn geval over zebravinken.
2. het gaat mij niet om de gemakkelijkste weg, maar om een haalbare weg. Ik wou toch een aantal zekerheden hebben ivm de kweek ten opzichte van de kweek in mijn volière.
3. gemakkelijkste weg? mijn buizenvolière :-) ?
4. nakomelingen zijn belangrijk dat is juist. Anders zou ik ze niet per koppel houden. Het is leuk om leven te scheppen in je tuin. Om het te kunnen bekijken in zijn geheel. Niet enkel de wilde vogel zien voorbijvliegen in de tuin, maar het hele leven ervan zien en ervan genieten.
Ik geniet ook van de antwoorden die ik krijg en die mij zaken bijleren. DAAROM zit ik op dit forum !! en ik wil hierbij ook iedereen nog een hartelijk bedanken voor de vele antwoorden en goede raad die we hier krijgen !!

remco
13-10-2015, 10:44
Ik heb op zolder twee Italiaanse draadkooien om wat postuur kanaries te laten overwinteren.

Mij bevallen ze erg goed tot nu toe en de vogels zitten ook op hun gemak.

WP_20150925_09_55_01_Pro.jpg (104,1 KB)

WP_20150925_09_52_47_Pro.jpg (114,8 KB)

WP_20150925_09_52_57_Pro.jpg (128,0 KB)

WP_20150925_09_55_44_Pro.jpg (101,3 KB)

WP_20150925_09_53_16_Pro.jpg (101,1 KB)

forpus
13-10-2015, 19:48
mooie kooien, mooi gemaakt zo.

Ton
14-10-2015, 18:34
ziet er netjes uit Remco, wat voor soort kanaries zijn dat ?

remco
14-10-2015, 21:32
Dat zijn Japan Hoso, en Belgische bult kanaries.
Ze zitten wat gepoft omdat ik ze net had gedruppeld tegen luis en mijten.

Ton
15-10-2015, 18:32
ieder zijn smaak, dat is zeker.

tegenwoordig zie je ook die hele hoge, met zo`n bult, ik verbaas me er over, als ik ze zie.......:D

forpus
15-10-2015, 20:54
ik vind het erg apparte kanaries, ik heb ze wel eens ooit vaker gezien maar het lijkt net of de vogels gewoon een vergroeiing in hun rug hebben

Ton
16-10-2015, 18:47
dan moet je in januari, maar eens op de bondsshow gaan kijken Gijs, er zitten er meer dan genoeg.

en inderdaad, je zou denken dat het een vergroeiing is, maar het hoort zo......:D

Brugsleeuwtje
13-12-2015, 16:21
Ik gebruik al jaren Cova draadkooien voor binnen. Nog nooit problemen had. Maar een kennis van mij hangt deze kooien half buiten.
En dan kunnen de schuiven lichtjes beginnen roesten.

Mvg

BirdBreeder
13-12-2015, 17:05
Remco, welk merk hokken zijn dat? Ik wil eventueel voor de Parijse Frise ook draadkooien gaan aanschaffen om te kijken of dit helpt tegenover bloedluis en die van jou zien er goed uit.

remco
14-12-2015, 00:15
Ik heb mijn kooien bij birdsupply gekocht, Italiaanse draadkooi van 90 cm