Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oeps mijn eerste TT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Oeps mijn eerste TT

    Dit jaar voor het eerst besloten om op bescheiden schaal mee te doen aan de TT hier in de regio.

    Had bedacht dat twee van mijn RK PB wildkleur mannen daarvoor wel in aanmerking konden komen. Dit alles onder het mom meedoen is belangrijker dan winnen

    Natuurlijk wel op dit en andere forums bekeken hoe de voorbereidingen zouden moeten zijn. En kan ook altijd voor advies terecht bij bevriende ervaren kwekers. Alhoewel de meeste echte TTkwekers ruim voor de TT de vogels tainen in de TT kooien.Had ik besloten een paar dagen van te voren mijn Goulds uit de voliere te halen. Met als reden, waar de echte TT gangers van rillen, vind het een beetje zielig om vogels zolang in een klein kooitje te plaatsen

    En dan begin je toch te twijfelen zijn ze wel goed genoeg.Helemaal erg werd het doen ik ze besproeid had en te snel in de TT kooi met zand had gedaan.

    Begrijp nu ook waarom de training vogels toch beter is, ze waren schrikkerig en 1 bleef alleen op de grond zitten.

    Op de ochtend van het inbrengen werden de twijfels erg hoog bijna niet gegaan. Vrijdag was de dag van het bekijken, wist niet dat je een gesloten enveloppe kreeg met de keurbriefjes. Heel laf durfde ik daarin nog niet te kijken. Rondlopend op de TT werd mijn gevoel nog erger de ene naar de andere prachtige vogel. Een collega hobbykweker heeft voor me gekeken en riep valt best mee. Geen kampioen maar 89 en 90 punten. Tot mijn verbazing zaten mijn vogels keurig op de stokjes.

    Voor mij een hele opluchting kan nu zeggen dat ik vogels gekweekt heb van TT kwaliteit. Maar meteen even de complimenten naar de vrijwilligers van een TT want daar komt toch heel wat voor kijken.

    Groeten

  • #2
    Mooi Rob en proficiat!

    Heel niet slecht en vooral voor de eerste keer. Nu kun je je er een beetje in gaan verdiepen zodat je volgend jaar beter voorbereid zult zijn. Aldoende leert men.

    Mooi dat je de mensen achter de schermen ook nog even in de schijnwerpers zet want als ik zo naar de reacties (geen!) op mijn onderwerp kijkt geeft niemand ene moer!



    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Dank je wel Cees,

      Omdat ik zelf zins kort niet meer werk kon ik alles wat beter bekijken.

      En dacht hoe krijgen ze dat allemaal voor elkaar waren alleen al meer dan 200 Goulds. Ik kreeg op de eerst dag keurig in een enveloppe mijn keurbriefjes

      Buiten de keurmeesters gaan mijn complimenten ook uit naar de overige vrijwilligers die het mogelijk maken een T.T. te organiseren.

      Ondanks het vele werk werden mijn vragen vriendelijk en rustig beantwoord.

      Helaas moest ik vaststellen dat er ipv met respect voor deze vrijwilligers eerder gemopperd werd over de uitkomsten. Zal niet de hoofdoorzaak zijn maar lijkt me geen bijdrage te leveren om kundige vrijwilligers over te halen om keurmeester te worden.

      Volgens mij bevestigd de respons op jou topic een beetje deze lijn. Stel voor onze bijdrage 'respect voor onze keurmeesters en vrijwilligers'

      Of zet je dan heel vogelland op zijn kop. Ik heb weer een hoop geleerd. Volgens mij heeft mijn aanpak dit jaar zelfs punten gekost.

      Terwijl ik dacht dat de rugkleur niet goed was stond vermeld prima.

      Het kritisch bekijken heeft voor mij nog een lange weg te gaan. Pas als een ervaren kweker tegen mij zegt in de nek mag geen groen vlek staan, en vervolgens een ander vogel laat zien wat bedoeld wordt zie ik het pas.

      Maar ik heb nu voldoende tijd om me daar goed in te verdiepen.

      Groeten uit een koud en winderig Holland

      Opmerking

      Working...
      X