Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forpus Coelestis "Amerikaans wit"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Forpus Coelestis "Amerikaans wit"

    Ik heb een Amerikaans Gele pop.
    Het schijnt dat je d.m.v. (split)blauw Amerikaans Wit kunt kweken.
    Maar ik kan niet precies achterhalen hoe dat precies moet.
    Wie kan mij vertellen hoe ik Amerikaans Witte krijg?

  • #2
    *Amerikaans wit* is de combinatie van blauw en *Amerikaans geel* in een vogel. Beide mutaties vererven autosomaal recessief, de eigenschappen moeten dus van beide ouders komen. Met je eigen *Amerikaans gele* pop heb je twee mogelijkheden, of ze is split blauw of niet. Goede keus zou zijn om een blauw/*Amerikaans geel* er bij te plaatsen. Als je eigen pop inderdaad split blauw is dan kan je een keur aan verschillende kleurslagen kweken, waaronder *Amerikaans wit*. Tevens zijn de groenserie jongen altijd split blauw en de blauwserie jongen altijd split *Amerikaans geel*.

    Opmerking


    • #3
      Ok, ik heb nu een Amerikaans gele pop zitten met een Blauwe man, zijn zlle jongen dan Blauw/Amerikaans geel?

      Opmerking


      • #4
        ligt er aan of de vogel zuiver zijn en dat lijkt mij niet. Dit is bij forpussen namelijk bijna nooit.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Maar als ze wel zuiver zijn?

          Opmerking


          • #6
            dan denk ik dat er inderdaad blauw en geel uit komt.
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              ik weet het niet heel zeker want deze combinatie heb ik nog niet geprobeerd.
              groeten gijs

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door JJW Bekijk Bericht
                Ok, ik heb nu een Amerikaans gele pop zitten met een Blauwe man, zijn zlle jongen dan Blauw/Amerikaans geel?
                Amerikaans gele man x blauwe pop geeft allemaal groene jongen die split zijn voor blauw en amerikaans
                Ook blauwe man x amerikaans gele pop geeft dezelfde uitkomst
                vriendelijke groet
                Henk

                Opmerking


                • #9
                  Het klopt de jongen zijn inderdaad allemaal groen en die zijn dus split voor blauw en Amerikaans geel.
                  Wat moet ik hier tegenover zetten om uiteindelijk Amerikaans wit te krijgen?
                  Is dat dan groen split blauw/am. geel x groen split blauw/am. geel?

                  Alvast bedankt voor het antwoord?

                  Opmerking

                  Working...
                  X