Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pretty bird pellets vs zaadmengeling of nutribird pellets ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pretty bird pellets vs zaadmengeling of nutribird pellets ?

    dag beste vogel vrienden

    Is hier iemand dat pretty birds pellets gebruikt voor kanaries ?

    zijn deze pellets beter dan de pellets van nutribird ? en dan een gewoon zaadmengeling ?

    Ik heb gehoord dat je langer mee doet dan een gewoon zaadmengeling ? bv 1 kg van prettybird is bijna 3 kg zaad ?

    wat zijn jullie ervaringen en meningen ?

    Vriendelijk groetjes

  • #2
    afgezien waarvan de pellets zijn gemaakt, dus je moet goed nagaan wat er in zit, is het voordeel van pellets dat alles word gegeten, dus je hebt geen verlies.

    nadeel is je vogels het moeten leren eten, als je nieuwe vogels aankoopt, die met zaad zijn groot gebracht, zul je ze moeten overwennen.

    anders om ook, als jij vogels verkoopt, die gewend zijn aan pellets, en degene die ze koopt zaad voert, moet die ze ook weer overwennen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      vriendelijk bedankt voor uw reactie Ton

      Opmerking


      • #4
        Er zijn al topics over pellets, misschien dat er iets bruikbaars voor u tussen staat?
        Een voorbeeldje:


        Door met de zoekfunctie te zoeken op bijvoorbeeld de woorden "pellets" en eventueel "kanarie" krijgt u waarschijnlijk een hele hoop leesvoer.
        De zoekfunctie:


        Er zijn mij wel enkele liefhebbers bekend die de vogels pellets geven als een soort van bijvoeding, dit om de voedingselementen die de vogels misschien anders niet binnen krijgen.
        Mijn tropen krijgen zo nu en dan ook iets door het eivoer gemengd, maar daar eten ze zeer weinig van.

        mvg.

        Opmerking


        • #5
          ik persoonlijk zou nooit pellets geven. ik wil zien wat ik mijn vogels geef. en bij pellets zie je dat niet. plus dat ik 4 mengelingen geef aan mijn vogels. en dat krijg je nooit in 1 pellet.

          ik voer Afrikaanse prachtvinken, australische prachtvinken, mozambiquesijs speciaal, en wilde zaden met onkruiden mengeling. dit voer bestel ik op internet, en mijn vogels doen het er goed op.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Je kweek resultaten zijn prachtig Ton. Proficiat!

            Status Quo ( en ik bedoel niet die Rock groep)

            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              dag best vogel vrienden

              als pellets goed zijn of niet weet ik niet ....

              Gisteren ben ik naar een kanarie show in leuven gaan kijken en ik heb een "sample " gekregen van zo een 0.5 kg van pellets prettybird....
              Heb een handvol gegeven aan 6 kanaries en die was direct op... en die hadden nog zaad .... vond straf dat zij dat goed lusten...

              Groetjes

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Distel
                dag best vogel vrienden

                als pellets goed zijn of niet weet ik niet ....

                Gisteren ben ik naar een kanarie show in leuven gaan kijken en ik heb een "sample " gekregen van zo een 0.5 kg van pellets prettybird....
                Heb een handvol gegeven aan 6 kanaries en die was direct op... en die hadden nog zaad .... vond straf dat zij dat goed lusten...

                Groetjes
                maar stond er op het sample, wat er in zat aan voer ? het is niet moeilijk inderdaad om een lekker voer te maken, maar het gaat er wel om dat het gezond en voedzaam is voor je vogels.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  dag ton

                  Hier is de samenstelling

                  INGREDIENTS:
                  Corn, Wheat, Oat Groats, Corn Gluten Meal, Potato Protein, Soya Oil, Coconut Oil, Calcium Carbonate, Dicalcium Phosphate, L-Lysine, Choline Chloride, Natural and Artificial Flavors, DL Methionine, Isoleucine, L-Threonine, L-Tryptophan, Vitamin E Supplement, Ascorbic Acid (Vitamin C), Ferrous Sulfate, D-Biotin, Yucca Schidigera Extract, Zinc Oxide, Manganous Oxide, Niacinamide, Magnesium Oxide,Vitamin B12 Supplement,BHT (as a preservative), Copper Sulfate, Calcium Iodate, Calcium Pantothenate, Vitamin A Supplement, Sodium Selenite, Folic Acid, Riboflavin, Pyridoxine Hydrochloride, Thiamine Mononitrate, Natural and Artificial Colors, Menadione Dimethylpyrimidinol Bisulfite (source of Vitamin K3), Vitamin D3 Supplement, Cobalt Sulfate.

                  Guaranteed Analysis:
                  Crude Protein (min) 14%, Crude Fat/Oil (min) 5 %, Crude Fiber (max) 4%, Moisture (max) 10 %, Ash (max) 4 %, Vitamin A (min) 17,500 IU/kg, Vitamin D3 (min) 800 IU/kg, Vitamin E (min) 200 IU/kg, Copper (min) 10 mg/kg

                  Mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    ja gooi het maar in me pet. ik hou het wel bij de zaadjes.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        pellets of niet

                        hallo,ik voer al jaren pallets erbij ipv alleen pallets.
                        en alle vogels die ik toen en nu heb doen het er goed op,tropen en parkieten.
                        ik kijk verder ook ofdat de vogels het wel eten of niet,
                        ik voer het al zolang het er is en dan vooral nutribird c15 of c19.
                        met net als de voorgaande schrijver totaal geen commentaar op diverse tt,s.
                        mvg wim

                        Opmerking


                        • #13
                          best vogelvrienden

                          Bedankt voor jullie antwoorden

                          Mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            C 15 en c19 zijn ideaal voor de meeste vogels, ik geef harrison pallets.
                            Deze zijn bio en komen uit Amerika, ik bestel ze in Nederland.
                            Enige nadeel ongeveer 4 keer duurder dan nutribird.

                            Mvgr davy

                            Opmerking

                            Working...
                            X