PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat ik me wel eens af vraag

loodje
04-10-2013, 13:10
Ik mis een aantal stamgasten hier op het forum.
Vraag me dan wel eens af, wat is er aan de hand, ziek of iets anders, niets ernstigs hoop ik dan.

Ben ik de enige die me dit dan af vraagt?

persoonlijk kennen we elkaar niet hier, maar toch....

HansV
04-10-2013, 13:29
Ha Loodje,

Het lijkt wat rustiger op het forum. Dat heeft denk ik ook te maken met het weer. Mensen zitten dan liever buiten dan achter hun computer. Daarnaast is er op dit moment ook weinig te melden. De kweekperiode in de zomer is voorbij en de winter kwekers zijn zich aan het voorbereiden op het broedseizoen en gaan binnenkort een hoop ervaringen, foto's en filmpjes met ons delen. Althans dat hoop ik!

Groet, Hans

casehulsebosch
04-10-2013, 13:46
heeft er volgens mij niets of weinig mee te maken.

People come and people go, voor wat reden dan ook.

Zelf vraag ik het me ook wel eens af hoor Loodje.

Ook merk ik op dat er nog wel regelmatige bezoekers op het cafe zijn die zich op de achtergrond houden en die in het verleden veel meer in te brengen hadden.
Als ik het cafe dagelijks bezoek kijk ik altijd eerst onderaan de homepage wie er die dag jarig is en welke leden er "on line" zijn. Zier er toch wel bekende namen tussen maar weinig geplaatste reacties van deze mensen.

Ook met het tijdsverschil tussen Down Under en de Lage Landen weet ik meteen wie er niet kan slapen:p

Hoor graag reacties van de stille genieters, mischien is er een oplossing voor eventuele problemen?

Groet, Kees, Margaret River, WA, Australia.

populier
04-10-2013, 14:19
Las vanmorgen in het Metro krantje dat het vogelbezit drastisch afneemt in Nederland, misschien stoppen veel mensen er mee en gaan ook niet meer naar fora.

Voor de oud gedienden hier, geldt denk ik soms een vogelcafemoeheid, maar ze komen wel weer terug.:)

Btw. waar is Ton Koek eigenlijk?, die miste ik idd. al een tijdje.

Henk3
04-10-2013, 16:27
Afgelopen week nog wel een teken van leven gezien elders van T.K.

populier
04-10-2013, 16:38
Afgelopen week nog wel een teken van leven gezien elders van T.K.

Oh gelukkig Henk, dacht dat er misschien weer iets was met zijn gezondheid.

Tal
04-10-2013, 17:21
Hoi, het is idd wat rustiger en ik weet dat ik voorheen ook wel meer plaatste.
Ook plaatste ik wel foto's van de jonge vogels maar op de één of andere manier komt dat er niet.
Nu nog een aantal nesten van oa de bichenows en gordelgrasvinken.
Door druk druk druk niet eens tijd om de site bij te houden hoe ik het normaal gesproken wel deed.
Maar, ik lees wel regelmatig even wat berichten.

Groetjes, Chantal

van Tuijl
04-10-2013, 18:18
ik had dat stukje in de Metro ook gelezen Michael.

het is uitgevoerd door de HAS den bosch, laat ik daar nu ook op school zitten :p

even via de schoolmail gevraagd of ik het onderzoeksrapport mag hebben. :D

Antoni Hopmann
04-10-2013, 20:12
Las vanmorgen in het Metro krantje dat het vogelbezit drastisch afneemt in Nederland, misschien stoppen veel mensen er mee en gaan ook niet meer naar fora.

Voor de oud gedienden hier, geldt denk ik soms een vogelcafemoeheid, maar ze komen wel weer terug.:)

Btw. waar is Ton Koek eigenlijk?, die miste ik idd. al een tijdje.

Daar komt nog de crisis bij,Michael.
Twee jaar geleden hoorde ik van diverse leveranciers,dat velen of
gestopt zijn met de vogels of op een goedkopere hobby zijn overgestapt.

naruch
04-10-2013, 22:05
[QUOTE=populier;233124]Las vanmorgen in het Metro krantje dat het vogelbezit drastisch afneemt in Nederland, misschien stoppen veel mensen er mee en gaan ook niet meer naar fora.

QUOTE]

en wat denk je van de diefstal van vogels, het is mij al 2 keer overkomen, als het nog een keer gebeurd, gooi ook ik de handdoek in de ring

casehulsebosch
05-10-2013, 02:50
Eeen beetje off topic maar toch wel relevant.

Het is in NL 02.46 uur in de nacht. Drie geregistreerde leden op het cafe maar wel 46 lezers!
Een hoop stille genieters.

Groet, Kees, MR, WA, Australia.

loodje
05-10-2013, 07:28
Kees volgens mij klopt de tijd die hier op cafe wordt aangegeven niet helemaal.
Ik schrijf dit berichtje nu zaterdagmorgen om 7.20 uur en het wordt geregistreerd op 17.28 uur.

Gelukkig is met Ton K. in ieder geval alles in orde.

populier
05-10-2013, 10:19
Loodje staat jouw berichtje met 17:28 uur in beeld?, ik zie het wel op 07:28

Klopt je klokje van je computer wel?

Blij te horen dat het goed gaat met Ton.

loodje
05-10-2013, 11:22
Klopt Michael, staat in beeld op 17.28 uur, jouw berichtje staat in beeld op 20.19 uur.
Dan ligt het dus aan mijn instelling, dan zal ik eens kijken hoe ik dat kan veranderen.
Bedankt.

Henk3
05-10-2013, 11:59
Met je Rechtermuisknop op de tijd klikken (staat bij mij rechtsonderin het scherm) - datum tijd aanpassen. Ok.

loodje
05-10-2013, 12:40
Gelukt Henk, dank je.

Ben86
05-10-2013, 13:42
Hallo Loodje en andere stille en actieve meegenieters.

Ik denk ook dat het meer een fase is.
Ik zelf heb ook mijn interesse en tijd even op andere dingen staan.
Dan lees je zo af en toe wel maar soms zie je dat je al 3 dagen of meer niet eens gekeken heb :eek:
Wat voor mij een jaar terug gewoon niet voorkwam.
Zo heeft iedereen zijn eigen dingen.

Wel denk ik dat de echte vogelliefhebbers zei het op een andere manier misschien
niet snel van de hobby afstappen.

gr. Ben

tequila_069
05-10-2013, 14:07
hoi allemaal, vroeg me al af waar iedereen zat vandaag:D vond maar still. als je te veel tegen slagen hebt gelijk naruch al zij 2x berooft van zijn vogels vind ik het niet meer als normaal tot het je dan te veel wordt na een tijd. zelf al 3x alles kwijt geweest,maar heb mijn voorzorgen genomen dus ben nu altijd optijd buiten moest er iets aan de hand zijn:). en goed koperen hobby bestaat denk ik niet:D. vissen is ook een duren hobby,paardrijden ook,poolen ook dus laten we het houden op een fase, zullen wel terug komen:D.

grtz J

populier
05-10-2013, 14:07
Klopt Ben, bij elk soort Fora is het meestal een komen gaan van mensen, ik denk dat het niets te maken heeft met specifiek dit forum.

Straks is het winter, zitten we meer binnen en dan wordt het wel weer drukker.

@Loodje misschien is je batterijtje op, op het moederboord van je computer en wordt de tijd niet meer vast gehouden als je je computer uit zet.

Zo'n batterijtje(knoopcel) is erg makkelijk zelf te te vervangen.

loodje
05-10-2013, 15:44
Dan zal ik dat ook eens in de gaten houden Michael, bedankt voor je uitleg.

Hallo Ben, ik denk dat dan ook maar, dat het een fase is.
Ik denk altijd het ergste, dat er mensen ziek zijn of zo.

Ik denk ook niet, als je eenmaal "besmet" bent met het vogelvirus, je er makkelijk mee op zult houden.

casehulsebosch
05-10-2013, 16:26
Gewoon hier komen wonen Loodje, hoef je helemaal je tijds instelling op de computer niet te veranderen:D :D

groet, Kees, Perth airport, WA, australia.

(je raad het, ik ben op huis aan)

loodje
05-10-2013, 17:21
Ha, ha Kees dat zou wat zijn.
Als zonaanbidster zou ik zeggen, liever vandaag nog dan morgen. :)

mosje
05-10-2013, 22:27
Stoppen met de hobby schijnt wel erg in de mode te zijn.

M.vr.gr.Evert-jan

GravenImage
05-10-2013, 23:52
Het ligt eerder aan geld-, tijd- en/of ruimtegebrek dan hip meedoen met de mode.

Rond de zomer is het inderdaad vaak rustiger op fora. Ook na de zomer, want dan moet iedereen weer aan het werk en moet men zijn ritme weer gaan vinden.

Drum
06-10-2013, 00:29
Stoppen met de hobby schijnt wel erg in de mode te zijn.

M.vr.gr.Evert-jan

Dat komt tegenwoordig vaak door de hoge prijzen, die voor vogels gevraagd worden.
Ik denk, dat de handelaren dit ook in hun portemonnees voelen.;)

rupicola
06-10-2013, 11:32
Misschien heeft het ook wel iets te maken met de toename van wet- en regelgeving over de jaren
en hetgeen ons volgend jaar te wachten staat in het bijzonder!

WANT

zoals het er nu voorstaat is het misschien niet onverstandig om bepaalde informatie uit de openbaarheid te houden . . . . .

of misschien zelfs wel te de-digitaliseren!

Jeroen H
06-10-2013, 13:20
ik had dat stukje in de Metro ook gelezen Michael.

het is uitgevoerd door de HAS den bosch, laat ik daar nu ook op school zitten :p

even via de schoolmail gevraagd of ik het onderzoeksrapport mag hebben. :D

Hier is het rapport te vinden: http://www.hashogeschool.nl/sites/default/files/null/Feiten%20&%20Cijfers%20van%20de%20Gezelschapsdierensector%20 2011.pdf, op pagina 12 staat de -41% voor het aantal zang- en siervogels in 2006 en 2010. In feite is die -41% dus al twee jaar geleden gepubliceerd.

Ik vind het wel opvallend dat op pagina 17 uit de tabel is af te leiden dat er in 2010 bijna 2 miljoen ringen zijn uitgegeven, terwijl ze er op pagina 12 vanuit gaan dat er in 2010 maar 2 miljoen zang- en siervogels aanwezig waren. Alsof vogels maar 1 jaar oud worden? Op pagina 17, bij de tabel met uitgegeven ringen, staat dan wel dat niet alle ringen worden gebruikt (maar er staat niet vermeldt dat niet alle vogels worden geringd).

Nu is het natuurlijk ook allemaal moeilijk te bepalen omdat er praktisch geen registratie is, maar ik miste toch een discussiepunt bij het feit dat het aantal uitgegeven ringen in 2010 praktisch gelijk is aan het aantal zang- en siervogels dat in 2010 in Nederland aanwezig zou moeten zijn.

Misschien heb ik ergens overheen gelezen. Maar @van Tuijl, misschien kan je over het bovenstaande wat toelichting vragen op school.

(Het aantal uitgegeven ringen is overigens maar met 5% gedaald in 2006 - 2010.)

--------------
Verder nog even ontopic: Het laatste jaar heb ik vrij weinig gepost op dit forum terwijl ik het forum, zeker de laatste maanden, bijna dagelijks bezoek. De reden dat ik weinig post is eigenlijk vrij simpel; ofwel ik weet het antwoord op de gestelde vraag niet ofwel het - in mijn ogen - goede antwoord is al gegeven :D.

van Tuijl
06-10-2013, 15:51
dit artikel is uit 2011 en het stond in 2013 in de krant...

ik denk dat ze een nieuw onderzoek hebben opgezet als gevolg op degene die jij hier gevonden hebt. en de HAS kennende hebben ze een nieuw onderzoek opgezet en vergeleken met deze om zo statements te kunnen maken als: het aantal vogelliefhebbers is met ...% afgenomen (sinds 2011)

als ik antwoord heb horen jullie het, het discussiepunt wat jij aanhaalt jeroen is zeer goed ik vraag me af hoe ze dan opgelost hebben.

Jeroen H
06-10-2013, 16:03
dit artikel is uit 2011 en het stond in 2013 in de krant...

Maar het krantenartikel - dat Populier/Micheal plaatste - refereerde ook naar de periode van 2006 en 2010: Krantenartikel (http://www.vogelcafe.nl/attachment.php?attachmentid=8215&d=1380889164)
Dit is ook de periode die in het rapport uit 2011 gebruikt wordt.

Of bedoelden jullie een ander krantenartikel dat Populier plaatste?

Mocht je nog in contact komen met iemand van het rapport uit 2011 ben ik inderdaad benieuwd hoe zij naar die cijfers kijken.

van Tuijl
06-10-2013, 16:24
Maar het krantenartikel - dat Populier/Micheal plaatste - refereerde ook naar de periode van 2006 en 2010: Krantenartikel (http://www.vogelcafe.nl/attachment.php?attachmentid=8215&d=1380889164)
Dit is ook de periode die in het rapport uit 2011 gebruikt wordt.

Of bedoelden jullie een ander krantenartikel dat Populier plaatste?

Mocht je nog in contact komen met iemand van het rapport uit 2011 ben ik inderdaad benieuwd hoe zij naar die cijfers kijken.

je hebt gelijk, het zou natuurlijk ook kunnen dat ze voor het krantenartikel beide onderzoeken hebben aangehaald.