PDA

Bekijk Volledige Versie : Bek bijknippen

Lorre
28-09-2013, 19:37
Even een vraagje, toen ik vandaag één van mijn barmsijsjes in mijn hand had om over te plaatsen naar een ander verblijf viel het me op dat de onderbek en bovenbek over elkaar aan het groeien zijn, kan ik de bek bijknippen en zoja hoe doe je dat het beste?
Wat zou trouwens de oorzaak kunnen zijn hiervan, geen enkele van mijn andere vogels heeft dit:confused: .

HansV
28-09-2013, 19:41
Kan een vergroeiing zijn of een breuk van 1 van de 4 kaakpunten van de vogel. Het kan zijn dat je het eenmalig moet doen, maar het kan ook zo zijn dat het elke maand opnieuw moet gebeuren.

Je kan deze het beste bijknippen met een nagelschaartje. Let op de tong van de vogel!

Sytze F
02-10-2013, 19:52
Er is een kans dat het erfelijk is en de jongen het ook zullen krijgen.

Lorre
03-10-2013, 03:19
Heb het nu weggewerkt dmv een vijltje, zal zeker geen risico nemen en niet met deze pop proberen te kweken

Er is een kans dat het erfelijk is en de jongen het ook zullen krijgen.

Marx
03-10-2013, 08:11
Heb het nu weggewerkt dmv een vijltje, zal zeker geen risico nemen en niet met deze pop proberen te kweken

Als je na bijknippen geen probleem meer ervaart met de snavel kan je gewoon kweken met de pop. Dan heeft het te maken gehad met een kwetsuur. Hoe oud is de pop? Of heb ik dat gemist? Als zij ouder is en het probleem nu ineens ontstaat is dat ook niet erfelijk. Verkeerde stand van snavel in de erfelijke vorm ontstaat meteen in het eerste jaar. Alles wat veel later ontstaat is in vrijwel alle gevallen niet erfelijk maar door een voorval.

Lorre
03-10-2013, 10:58
Als je na bijknippen geen probleem meer ervaart met de snavel kan je gewoon kweken met de pop. Dan heeft het te maken gehad met een kwetsuur. Hoe oud is de pop? Of heb ik dat gemist? Als zij ouder is en het probleem nu ineens ontstaat is dat ook niet erfelijk. Verkeerde stand van snavel in de erfelijke vorm ontstaat meteen in het eerste jaar. Alles wat veel later ontstaat is in vrijwel alle gevallen niet erfelijk maar door een voorval.

de pop wordt 2;5 jaar maar heb ze pas een maand bij mij

Marx
03-10-2013, 11:08
de pop wordt 2;5 jaar maar heb ze pas een maand bij mij

Dan weet je dus niet of dit een aangeboren verkeerde bekstand is. Dan zou ik dus niet kweken met de pop als het probleem niet volledig oplost na bijknippen.

Als alleen de punt wat doorgroeit is het anders. Als de snavels niet mooi aansluiten is het inderdaad evt erfelijk.