PDA

Bekijk Volledige Versie : Blattin

hoebaer
15-09-2013, 19:06
Heeft er iemand ervaring met dit nieuwe wondermiddel ?

Slecht gekweekt ?

Wij hebben de oplossing !!

Blattin fur Haus- und Nutztiere is een vitamine, mineralen

en sporenelementen supplement bedoeld voor alle Vogels.

Dit zijn de resultaten bij gebruik van enkele weken:

- Bijna 100 % bevruchting.

- Nagenoeg uit elk bevrucht ei komt een jong.

- De jongen worden beter gevoerd.

- De jongen hebben een mooie grove bouw.

- De bevedering krijgt een mooiere glans.

- De vogels zijn actiever.

- Minder kans op legnood.

- De vogels zijn in betere conditie, hierdoor zijn ze minder snel ziek.

Wist u dat het gemiddelde stuk fruit of groenten 30 % minder voedingstoffen bevat dan 30 jaar geleden?

Blattin levert deze tekorten aan uw vogels.

Om voedingsstoffen op te nemen heeft elk dier hulpstoffen nodig.

Bijvoorbeeld: olie voor de opname van vitamines of fosfor om calcium op te nemen.

Blattin is het enige voedingssupplement, waaraan al deze noodzakelijke hulpstoffen zijn toegevoegd. Zonder deze hulpstoffen kunnen vogels essentiële voedingsstoffen niet opnemen.

Dit supplement dient het hele jaar door gevoerd te worden, het is een aanvulling op de tekorten van de voeding.

Bij vogels wordt er 2 % Blattin van de totale voeding toegevoegd.

Voorbeeld:

U voert 50 gram zaad, 40 gram eivoer en 10 gram groenten en fruit.

Dat is totaal 100 gram voer.

Hiervan 2 % is dus 2 gram Blattin poeder.

Deze hoeveelheid voegt u het beste toe aan het eivoer, en anders door het zaad.

De samenstelling is:

Calciumcarbonaat 43% Monocalcium-fosfaat 25,8% Natriumchloride 13,2% Magnesiumoxide 3,0% Tarwezemelen 3,0% Biergist 2,0% Sojaolie 2,0% Ingrediënten: Calcium 21,0% Fosfor 6,0% Natrium 5,0% Magnesium 2,0%

Toevoegingen per kg:
Nutrionele toevoegingmiddelen: 500000 IE Vitamine A (E 672) 60000 IE Vitamine D als Vitamine D3 (E 671) 2000 mg Vitamine E (3a 700) 1000 mg Vitamine C (E 300) 100 mg Vitamine B1 150 mg Vitamine B2 125 mg Vitamine B6 1250 µgVitamine B12 780 mg Nicotinezuur 19 mg Foliumzuur 340 mg Pantotheenzuur 4000 µg Biotine 5000 mg Cholinechloride 100 mg Beta-Caroteen (E 160) 5000 mg Ijzer als Ijzer-(ll)-Sulfaat, Monohydraat (E1) 40 g Jodium als Calciumjodaat, watervrij (E 2) 3300 mg Mangaan als Mangaan-(ll)-oxide (E 5) 6000 mg Zink als Zinkoxide ( E 6) 20 mg Selenium als Natriumseleniet (E 8)

Technologische toevoegingmiddelen:
1900 mg Zeeschuim (E 562)

kingfisher
15-09-2013, 21:53
Ik had de advertentie ook al een paar maal gezien.
Wie het levert?
Denk Hans Klok:p

Zwartkopje
15-09-2013, 23:20
Ik zag niet direct waarom het beter zou werken.
Het is niet veel anders dan wat ik nu al geef.

Verder lijkt het net of men al het bekende van kwekers heeft gebundeld en in een product hebben verwerkt.
Berekening van hoeveelheid vond ik ook wel grappig.

Had er toevallig vanmiddag net naar gekeken.

hoebaer
16-09-2013, 13:05
Ik zag niet direct waarom het beter zou werken.
Het is niet veel anders dan wat ik nu al geef.

Verder lijkt het net of men al het bekende van kwekers heeft gebundeld en in een product hebben verwerkt.
Berekening van hoeveelheid vond ik ook wel grappig.

Had er toevallig vanmiddag net naar gekeken.

Wat geef je nu dan?
In de beschrijving staat. Natriumchloride 13,2% Als ik me niet vergist is dit gewoon keukenzout. Wat moet dit dan voor doel hebben?

Zwartkopje
16-09-2013, 14:16
Ik geef nu mijn eigen ei-/universeelvoer op met of breedmax of aves

HenkvdMeer
16-09-2013, 17:06
Nieuw is het spul niet, ik ken het al van 5 a 6 jaar terug

hoebaer
18-09-2013, 12:53
Nieuw is het spul niet, ik ken het al van 5 a 6 jaar terug

En wat is je ervaring met dit spul?

HenkvdMeer
18-09-2013, 19:08
En wat is je ervaring met dit spul?

Wonder middelen bestaan niet, heb het de vogels een paar maanden gegeven , maar niets dat er op wees dat je vogels er beter gaan uitzien .
Ze leggen er echt geen gouden eieren door ;)

Van den Broeck Alfons
19-09-2013, 11:21
Wonder middelen bestaan niet, heb het de vogels een paar maanden gegeven , maar niets dat er op wees dat je vogels er beter gaan uitzien .
Ze leggen er echt geen gouden eieren door

Wel, dat vind ik nu eens een verstandige commentaar.

Als ik de concentraties aan diverse stoffen/ingrediënten bekijk en ik herbereken dit in functie van de behoefte van de gemiddelde kleinere zaadetende vogel, dan valt dit produkt onder de noemer : het zoveelste in de lange rij.

Veel beter zou zijn om een voedingssupplement te ontwikkelen dat de effectieve behoefte van één bepaalde vogelsoort grondig dekt bv. tijdens de kweek. Maar ja, daar verkoop je dan niet zoveel van.

Van den Broeck Alfons
19-09-2013, 11:54
Natriumchloride 13,2% Als ik me niet vergist is dit gewoon keukenzout. Wat moet dit dan voor doel hebben?

Dat is gewoon keukenzout, zoals u zelf duidelijk vermeld.

Natrium en kalium staan hoofdzakelijk in voor de osmotische druk regeling in lichaamscellen.

Het is zoals bij mensen : teveel keukenzout in de voeding kan een verhoogde bloeddruk geven.

Bij een rijke gevarieerde voeding krijgen vogels voldoende natrium en kalium binnen.

Met durft dat ook al eens toevoegen aan kant-en-klaar zaadmengelingen. Compleet zinloos.

- Nagenoeg uit elk bevrucht ei komt een jong.

Dat is met andere voedingssupplementen ook. Vereiste is wel dat de eieren bevrucht raken en dat is mijn inziens een ander verhaal, met voldoende hindernissen.