PDA

Bekijk Volledige Versie : Lever

Bartje1
07-09-2013, 17:53
Waarom werk de lever ongeacht waardoor het word veroorzaakt, modificatie ,mutatie of virus alleen op de melanine?

Henk69
10-09-2013, 12:58
Ik snap de vraag niet, maar ben wel benieuwd naar het antwoord.

Bartje1
11-09-2013, 07:53
Neem nu ouderdom of virus dit is het makkelijkste om te zien als de lever een afwijking heeft val alleen melanine weg .Waarom alleen melanine?

Henk69
11-09-2013, 20:17
Heb je een voorbeeld of zo.

Drum
12-09-2013, 00:26
Ik zal een kort antwoord proberen te geven, anders wordt het een te lang verhaal.
De lever werkt en dient als filter. Dat het alleen invloed heeft op melanine is niet waar, echter dit is zichtbaar. Ook bloed wordt ook door de lever gezuiverd.
De lever neemt o.a. tyrosine (aminozuur) uit de darmen op. Dit aminozuur wordt door het lichaam omgezet in melanine. Bij verstoring van de werking van de lever zal dit hierop van invloed zijn.

Bartje1
12-09-2013, 01:01
@ Dank u meneer Drum

vraagje kan een overvloed of een te kort aan aminozuur met voeding geregeld worden wat gelijk zichtbaar is/word in de bevedering ?

Drum
12-09-2013, 14:33
Voor een heldere uitleg heb ik de volgende link toegevoegd.

www.vogelproblemen.nl/Eiwitten.htm

Succes Bart.

Bartje1
12-09-2013, 18:55
Dank u Meneer Drum.

mooie link ook duidelijk is in het verhaal als er een te kort is van overdaad word jammer genoeg niets gezegd zal wel via darm kanaal verdwijnen neem ik aan.

Gr Bartje

Drum
12-09-2013, 19:53
Yep, het overtollige wordt afgescheiden.
Gebeurt ook bij een overdaad aan vitamines.;)

gr. Drum.

van Tuijl
12-09-2013, 20:14

gr. Drum.

let op! overtollige eiwitten worden zeker niet in alle gevallen 'zomaar' afgescheiden. vogels kunnen hier zeer lastige nadelen aan ondervinden.
als er een teveel aan ureum (afvalproduct van het verwerken van eiwitten (dus ook vitamines!)) is dan kan die ureum ook via porien in de huid worden uitgescheiden waardoor die verstopt gaan zitten, jeuken en geinfecteerd raken. ook kan het leiden tot niersteen.
niet te veel eiwitten dus voor de zaadeters

Drum
13-09-2013, 00:19
Ureum wordt geproduceerd door de lever en uitgescheiden door de nieren.
Wanneer de doorbloeding van de nieren afneemt ontstaat er een verhoogde ureum en creatine concentratie in het bloed.
Ik heb echter niet geadviseerd om overdadig eiwitten en vitamines aan de vogels te verstrekken, elke weldenkende vogelliefhebber weet dat overdaad schaad, maar dat geld ook voor een tekort.

Bartje1
22-11-2013, 21:26
Meneer Drum ik heb wat vraagjes over tyrosine (aminozuur) .

wat is de oorzaak dat tyrosine met factor 2.5 toeneemt als er cinnamon in de ino er bij komt ?

Als afgiften van tyrosine uit de darmwand stagneert of te veel produceert heeft dit invloed op de kleur van de veren per slot haal je iets weg of je voeg het toe even simpel gedacht nu is bij de parkieten daar mening verschillen over of je van buiten af dit kunt be´nvloeden . komt een virus ook niet van buiten af en is het mogelijk met voeding het tyrosine te be´nvloeden .want dat wil dan zeggen dat het probleem of mutatie in de darmwand al begint of zelfs al in de pancreas . of zie ik het nu helemaal verkeerd.?

gr eric

Drum
22-11-2013, 22:49
Beste Bart, ik moet je hierop het antwoord schuldig blijven, want zover reikt mijn kennis helaas niet.;)

Bartje1
23-11-2013, 01:18
Jammer Meneer Drum, misschien dat andere mijn verder kunnen helpen?

Henk69
23-11-2013, 11:31
Meneer Drum ik heb wat vraagjes over tyrosine (aminozuur) .

wat is de oorzaak dat tyrosine met factor 2.5 toeneemt als er cinnamon in de ino er bij komt ?

Als afgiften van tyrosine uit de darmwand stagneert of te veel produceert heeft dit invloed op de kleur van de veren per slot haal je iets weg of je voeg het toe even simpel gedacht nu is bij de parkieten daar mening verschillen over of je van buiten af dit kunt be´nvloeden . komt een virus ook niet van buiten af en is het mogelijk met voeding het tyrosine te be´nvloeden .want dat wil dan zeggen dat het probleem of mutatie in de darmwand al begint of zelfs al in de pancreas . of zie ik het nu helemaal verkeerd.?

gr eric

Waar heb je dat vandaan? Het klinkt niet erg wetenschappelijk meer.

Bartje1
23-11-2013, 19:08
staat allemaal wel her en der in dit forum Henk.
geschreven door deskundige zelfs in dit topic staat al info en namen mag je hier niet noemen toch.

Bartje1
23-11-2013, 19:09
daar denk ik dan over na en en wil dan graag weten of mijn conclusie klop

Henk69
24-11-2013, 14:52
Het is niet zo zeer ongeloof, maar ik hoop door het originele stuk er wat meer grip op te krijgen.

Bartje1
24-11-2013, 18:05
Denk dat je ergens bij Eric 008 moet zoeken om te weten wat er over melanine is geschreven moet wel opmerken dat er topics over melanine nogal eens zijn verwijdert Henk en ook nuttige info kan dan verwijdert zijn .

In het kort kwam het er op neer dat bij de cinammon-ino {lacewing} meer melanine aanwezig is als in een ino.

Ook ik zou graag weten hoe dat kan en of het te manipuleren is.

RobK
24-11-2013, 20:10
Ja Bartje, over manipuleren gesproken....

Toevallig heb ik gisteren het account van Bartje al eens doorlopen, aangezien het taalgebruik, schrijfwijze en onderwerpkeuze me allemaal wel bekend voorkwam. Pietje Bel is er niks bij, zeg maar.

Voorkomen dat je account in de problemen komt, dat zou een hhofdzorg moeten zijn.

Groet,

Rob.

Bartje1
24-11-2013, 20:26
Ben u dan laat achter meneer Rob.

Zorgen heb ik niet .
Valt mee dat ik nog mag reageren meestal zit er een slot op ;)

ele
24-11-2013, 20:26

gr. Drum.

Ook de vetoplosbare vitamines?

ele
24-11-2013, 20:54
Misschien dat een internetzoektocht iets oplevert? (Volgens mij zijn er redelijk wat overeenkomsten van de werkingen van bepaalde stofjes bij mens en dier. Er zullen natuurlijk ook genoeg verschillen kunnen zijn.)
http://www.stichtingjoris.nl/wat_is_tyrosinemie_3.html
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HX5V7_3JvKMJ:www.naturafoundation.n l/%3FobjectID%3D138+&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Aminozuur L-tyrosine vergroot stressbestendigheid

Misschien dat een mutatievogel minder wild / tammer kan zijn door een toename van dat tyrosine?

Drum
25-11-2013, 15:14
Ook de vetoplosbare vitamines?

Da's een goede vraag ele.
De in vet oplosbare vitamines (dat zijn de vitamines A, D, E en K) zijn moeilijker uit het lichaam te verwijderen. De opslag van een teveel aan vetoplosbare vitamines kan wel tot problemen leiden.