Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lever

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lever

    Waarom werk de lever ongeacht waardoor het word veroorzaakt, modificatie ,mutatie of virus alleen op de melanine?

  • #2
    Ik snap de vraag niet, maar ben wel benieuwd naar het antwoord.

    Opmerking


    • #3
      Neem nu ouderdom of virus dit is het makkelijkste om te zien als de lever een afwijking heeft val alleen melanine weg .Waarom alleen melanine?

      Opmerking


      • #4
        Heb je een voorbeeld of zo.

        Opmerking


        • #5
          Ik zal een kort antwoord proberen te geven, anders wordt het een te lang verhaal.
          De lever werkt en dient als filter. Dat het alleen invloed heeft op melanine is niet waar, echter dit is zichtbaar. Ook bloed wordt ook door de lever gezuiverd.
          De lever neemt o.a. tyrosine (aminozuur) uit de darmen op. Dit aminozuur wordt door het lichaam omgezet in melanine. Bij verstoring van de werking van de lever zal dit hierop van invloed zijn.

          Opmerking


          • #6
            @ Dank u meneer Drum

            vraagje kan een overvloed of een te kort aan aminozuur met voeding geregeld worden wat gelijk zichtbaar is/word in de bevedering ?

            Opmerking


            • #7
              aminozuren

              Voor een heldere uitleg heb ik de volgende link toegevoegd.

              Eiwitten - Alles over eiwitten in de vogelvoeding en informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.


              Succes Bart.

              Opmerking


              • #8
                Dank u Meneer Drum.

                mooie link ook duidelijk is in het verhaal als er een te kort is van overdaad word jammer genoeg niets gezegd zal wel via darm kanaal verdwijnen neem ik aan.

                Gr Bartje

                Opmerking


                • #9
                  Yep, het overtollige wordt afgescheiden.
                  Gebeurt ook bij een overdaad aan vitamines.

                  gr. Drum.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                    Yep, het overtollige wordt afgescheiden.
                    Gebeurt ook bij een overdaad aan vitamines.

                    gr. Drum.
                    let op! overtollige eiwitten worden zeker niet in alle gevallen 'zomaar' afgescheiden. vogels kunnen hier zeer lastige nadelen aan ondervinden.
                    als er een teveel aan ureum (afvalproduct van het verwerken van eiwitten (dus ook vitamines!)) is dan kan die ureum ook via porien in de huid worden uitgescheiden waardoor die verstopt gaan zitten, jeuken en geinfecteerd raken. ook kan het leiden tot niersteen.
                    niet te veel eiwitten dus voor de zaadeters

                    Opmerking


                    • #11
                      Ureum wordt geproduceerd door de lever en uitgescheiden door de nieren.
                      Wanneer de doorbloeding van de nieren afneemt ontstaat er een verhoogde ureum en creatine concentratie in het bloed.
                      Ik heb echter niet geadviseerd om overdadig eiwitten en vitamines aan de vogels te verstrekken, elke weldenkende vogelliefhebber weet dat overdaad schaad, maar dat geld ook voor een tekort.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Beste Bart, ik moet je hierop het antwoord schuldig blijven, want zover reikt mijn kennis helaas niet.

                          Opmerking


                          • #14
                            Jammer Meneer Drum, misschien dat andere mijn verder kunnen helpen?

                            Opmerking


                            • #15
                              Waar heb je dat vandaan? Het klinkt niet erg wetenschappelijk meer.

                              Opmerking

                              Working...
                              X