Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dimmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dimmer

    Met al mijn exuses om misschien in herhalingte vallen, maar ik heb ene technische vraag in verband met een dimmer/tijdschakelaar.

    Mijn buur heeft een oudere dimmer en ene nieuwe dimmer, ik heb er eentje gekregen om te proberen, maar ik kan heb hem maar summier kunnen testen met een dus hierbij mijn 2 vragen.


    1 kan TL T5(nieuwste dunne formaat van TL) gedimd worden?
    2 Hoe gebeurd de dimmin 's avonds? TTZ als ik de timer opzet dan gaat de lamp over een tijdspanne van 45 op, maar als ik hem afduw is het licht ineens uit. Is dit omdat ik hem te kort opzet?

  • #2
    1. Het licht van deze "buis" kan worden gedimd.
    De dimbaarheid van het geheel hangt echter af van het voorschakelapparaat (zit er een uitgang op met een "+" en een "-" ?
    Zo ja dan is het een dimbare VSA.

    2. Zal van de mogelijkheden van de dimmer afhangen.
    Misschien dat u het type / merk kan noemen en aangeven hoe het is aangesloten?


    mvg. Eelke

    Opmerking


    • #3
      Ele,

      Wie anders dan jij zou geantwoord hebben?

      Nu De t5 is een geheel van Philips, kan de vsa niet zien.

      De dimmer is een soort zelfbouw die mijn buur op de beurs gekocht heeft.

      Er zijn 2 stekkers 1* timer en 1 * lamp dier verbonden zijn met een doosje. Ik vermoed dat daarin het magische dimmerding inzit. Indien nodig zal ik morgen een foto maken, maar zal niet veel helpen denk ik

      Opmerking


      • #4
        Op het armatuur zou een "+" en een "-" kunnen staat bij een mogelijke aansluiting. Ook de aanduiding 12 V zou aan kunnen geven dat het geheel dimbaar is.
        VSA: http://home.zonnet.nl/rsetteur/aquar...ndex_zwart.htm

        Ik denk dat een foto meer duidelijkheid zou kunnen geven, misschien is er iemand die hetzelfde apparaat heeft?


        mvg. Eelke

        Opmerking

        Working...
        X