PDA

Bekijk Volledige Versie : kweekkooien in aantocht

Rob van H.
01-09-2013, 20:51
Vandaag op de "open dag" geweest bij de Firma Heesakkers, eenmaal daar viel mijn oog op de "beursaanbieding" van 10% korting bij afname van meer als € 500,-.

Als rasechte nederlander ;) kon ik dit niet weerstaan en een bestelling geplaatst voor een aantal kweekkooien!

Daarnaast nog het 1 en ander "meegenomen" wat ik nog nodig had en denk te hebben in de komende weken!

Was me de trip vanuit Rozenburg meer dan waard!!!!

kingfisher
02-09-2013, 06:33
10% da's €50 dan heb je in ieder geval je benzine eruit en als je het op gaat halen ben je die weer kwijt.:D

Rob van H.
02-09-2013, 10:16
als je een autootje hebt dat lekker zuinig rijd valt dat wel mee, met 50 euro benzine rij ik nederland op en neer van noord naar zuid. maar niet iedereen heeft die mazzel!!
en met de kilometers die ik per jaar maak valt die 240 km niet eens meer op ;)

HansV
02-09-2013, 10:22
Zit er ook over te denken om Heesakkers kooien aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Rob van H.
02-09-2013, 10:58
ik heb er al een tijdje 2 staan van die firma (kunststof), vroeger wel eens hout gehad maar dat was lang niet zo makkelijk schoon te houden als dit. Zeker in combinatie met een goed (niet aggressief) reinigingsmiddel is het een fluitje van een cent! er zijn geen naden zoals bij houten kooien dus ongedierte heeft naar mijn mening veel minder kans als je het netjes schoon houd.

HansV
02-09-2013, 11:37
Hoe zit het met het verkleuren? En volgens mij is alles aan elkaar gelijmd van 3mm kunststof. Is dat niet heel kwetsbaar?

Rob van H.
02-09-2013, 12:22
kwetsbaarheid vind ik meevallen, een ongeluk zit in een klein hoekje dus daar houd de firma rekening mee, mij is verteld dat als er onverhoopt iets mee zou zijn ik gewoon contact met hun op moest nemen en dan kwam het wel in orde. En verkleuren doet het wel in de loop der tijd, het witte plastic zal vergelen, maar als dat het ergste is maak ik me niet zo druk!! ;)

kingfisher
02-09-2013, 19:33
Kwetsbaarheid valt inderdaad wel mee,ik vond alleen dat de lijmnaden vrij gauw verkleurde en of ze moeten nu anders gemaakt worden maar minder bloedmijt gevoelig vond ik ze niet.

In de scharnier punten van de kleppen die de opening van de zandlades afdekken als ze eruit worden gehaald om schoon te maken tieren ze welig en ook de gleuven waar de fronten in schuiven ontkomen er niet aan en die zijn lastig schoon te maken vooral de boven en onderkant.

Maar alle kooien hebben nadelen ook de gehu's die ik nu heb kennen die.

Bert Peeters
20-10-2013, 14:12
Ik gebruik alleen maar kunststof kweekkooien van de fa. Heesakkers.
Met het geel worden valt reuze mee.
Gebruik hiervoor regelmatig Green7.
Meer dan tevreden.