Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over een kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag over een kooi

    Heeft er iemand ervaring met deze kooi?



    Grootte (BxDxH): ca. 165 x 53,5 x 155,5 cm

    Binnenhoogte kooi: 85 cm

    Tralieafstand : 10 mm

    Traliedikte : 2 mm

    wil waarschijnlijk deze aanschaffen voor kanaries (1 man, 2 poppen)
    is deze ruim genoeg? en weet iemand of er op de bodem ook zo'n rooster ligt, kan het op foto of internet niet vinden.

  • #2
    Ik heb deze kooi ook. Deze ruimte is groot genoeg voor de man en 2 poppen. Ik heb er op dit moment 4 rietvink poppen inzitten en dat gaat prima. Voordeel is dat je vogels kan scheiden dmv het tussenfront. De kooi is oersterk en makkelijk schoon te maken. Er zitten bodemroosters bij die ik niet gebruik. Ik ben van mening dat een vogel lekker op de grond moet kunnen scharrelen naar voedsel. Er zit in mijn ogen 1 nadeel aan en dat is dat de vogels er makkelijk voedsel en houtsnippers uitgooien en dat het nog wel eens een troep wil worden om de kooi. Ik gebruik de stofzuiger elke dag 1 minuut om even rondom de kooi te stofzuigen.

    Filmpje van de inrichting van de kooi:
    http://youtu.be/R2bk_0zaiI8
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Ik heb deze kooi ook en bevalt me erg goed. Kooi werd eerst bewoond door 4 grasparkieten en momenteel door 8 Japanse meeuwtjes en die vermaken zich er op en top.

      Er zit inderdaad een rooster bij maar dit gebruik ik alleen tijdens het schoonmaken zodat ik de bodem eruit kan halen zonder dat de vogels er vandoor gaan (bodem is van plastic en dat scheelt trouwens ook een heleboel in gewicht wat wel fijn is).

      Het nadeel van troep wat gemakkelijk uit de kooi valt herken ik ook wel maar doordat ik papier op de bodem heb liggen maak ik hiermee zelf een opstaand randje en valt er dus minder uit. Het gedeelte waar je die tussenwand kan steken is ook een plek waar veel door kan vallen maar ook dat dek ik af met strook papier en dat scheelt een heleboel.

      Heb in ieder geval nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van deze kooi.

      Opmerking


      • #4
        Ook ik heb deze kooi, nu drie weken, gebruik de roosters van metaal nu alleen voor de schoonmaak van de bodem, heb er zes goudbuikjes in zitten, dit zijn hele rustige vogeltjes dus om de tweedagen even met de stofzuiger eromheen, haast geen rommel van!! De kooi is degelijk heb alleen voor de kleine vogeltjes een dun latje, waar je het rooster in kan steken om de kooi in twee te delen, omdat ik bang ben dat ze er tussen uit gaan, wat ik eigelijk niet geloof, maar toch. Ook voor de schoonmaak is de deling ideaal ! Dus ik vind het een meer dan prima kooi, geen spijs van! Groet, Wim

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor jullie reacties, ik ben overtuigd, deze wordt het

          Opmerking

          Working...
          X