PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand bekend met dit bedrijf/voer?

kingfisher
22-08-2013, 20:09
Kreeg vandaag een mail van dit bedrijf binnen,www.hermetia-zucht.de/,iemand met dit soort voer bekend?
Het gaat om de larven en poppen van de zwarte soldatenvlieg

Zwartkopje
22-08-2013, 20:12
wil je die larven proberen?

kingfisher
22-08-2013, 20:54
Kan een proefzending krijgen,misschien.

Van den Broeck Alfons
23-08-2013, 06:49
De larven van de zwarte soldatenvlieg worden o.a. gebruikt in de industriŽle afvalverwerking van de uitwerpselen van kippen, varkens ect... Deze larven leveren uitstekend werk in de reductie van de hoeveelheid geproduceerd uitwerpselafval.

Probleem is echter dat de hoeveelheid larven, geproduceerd op termijn voor deze afvalverwerking, dermate enorme proporties kan aannemen, dat men, bij wijlen, kan spreken van een "larve-afvalprobleem".

Derhalve heeft men onderzocht of men deze enorme hoeveelheid larven wederom zou kunnen gebruiken als een voedselbron voor kippen, varkens ect...

Blijkt echter dat de ingewanden van deze larven een potpourri bevatten aan bacteriŽn, waarvan een aantal, die ik best niet wens toe te dienen aan mijn vogels, want dan vallen er gegarandeerd vele doden.

populier
23-08-2013, 09:15
Zijn ook in Nederland te krijgen, worden veel gebruikt voor voor reptielen, visteelt en pluimvee industrie.

http://www.golliwoog.nl/terramucha/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=161&lang=nl

Zwartkopje
23-08-2013, 15:44
Heb ze indertijd geprobeerd. Ze werden toen als een goed voedsel gezien. Andere samenstelling en betere opname.
Na aanvankelijk een goed gevoel er bij te hebben, ze werden opgenomen, bleken ze later niet meer te worden opgenomen.

Ik gebruikte ze bij de Europese insecteneters (roodstaarten, kwikken, silvia's etc)

kingfisher
23-08-2013, 19:57
Ik geloof dat ik inmiddels genoeg weet en lekker bij de pinkies miereeieren en buffalo's blijf.

Ton
24-08-2013, 12:41
wat voor miereneieren geef jij Bob ? gevriesdroogde ?

kingfisher
24-08-2013, 14:12
Nee Ton,die worden hier niet gegeten,ik geef diepvries.
Heb meestal een liter in de vriezer staan en daar kan ik wel mee vooruit.