Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de kleurslag, en vererving daarvan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat is de kleurslag, en vererving daarvan?

    Hoi, wij hebben thuis een aantal roseicollis zitten.
    Hiermee willen we een paar nestjes gaan kweken.

    Ik ben zelf aan aan het zoeken geweest en kom tot de volgende kleuren.
    Nu is mijn vraag of dit ook klopt.
    Dit zijn twee mannen waarbij ik nog geen vrouwtje heb.

    D turquoise



    D turquoise DF Violet


    De twee vogels samen
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Ik heb gisteren een vrouwtje zoals de D turquoise gekoppeld aan een normale groene met oranje masker man. Deze man had vorig jaar een nest met een lutino jong wat volgens mij een man is. Dan neem ik aan dat de groene man dus split voor ino is.

    Wat voor kleuren kan ik gaan verwachten uit deze combinatie?

    Wie kan mij hier meer over vertellen?

  • #2
    Als je uit een oranjemasker groen een lutino jong kweekt dan is die man inderdaad split lutino.
    Deze man gepaard aan een D turquoise zal dan groene jongen split turquoise en split oranjemasker geven. ook zal je weer lutino poppen/turquoise/oranjemasker kweken. De helft van de jongen zal ook een donkerfactor dragen.
    Op zich niet zo'n goede combinatie overigens, oranjemasker in turquoise vogels is slechts minimaal te zien. De roze voorhoofdsband zal nu meer oranjeachtig zijn.
    De foto's van de losse mannen zijn juist gekwalificeerd. Enkel of dubbelfactorig violet is lastig te zien op een foto. Turquoise is van het klassieke type, zie je niet veel meer.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Bij een turquoise pop kan je het beste een turquoise of split turquoise man zetten. Eventueel in combinatie met donker en/of violetfactor.
        Lutino man kan ook. Je kweekt dan groene mannen split lutino en split turquoise en lutino poppen split turquoise. Er van uitgaand dat de lutino man al niet split voor aqua of turquoise is. In dat geval kweek je de jongen ook in turquoise en/of AquaTurquoise.

        Jonge cinnamon is de eerste dagen te herkennen aan de rode ogen. Als de moeder geen cinnamon is kan zo'n jong alleen een pop zijn. DD kan alleen als beide ouders minimaal een donkerfactor hebben. Turquoise is te herkennen aan het witte dons, overige parbluevormen hebben ook wit dons.

        Opmerking


        • #5
          Hierbij nog de foto's van het nieuwe gekochte vrouwtje (4 jaar oud)
          Deze zit nog niet helemaal lekker in haar vel.
          Ze bleek op al wat niet bevruchte eieren te zitten bij waar ik haar kocht.
          Bij ons komt ze gelijk in een groep van 10
          We een super tam schattig ding.



          Ook de ander vogel. Deze is van voorjaar 2012.
          Het lijkt mij een cinnemon, maar ik heb eigenlijk geen verstand van de kleuren behalve wat ik vind via Google. Lang leven Google
          Deze wil ik laten testen of het een pop of man is, want zelf voelen hoe de bekkenbotjes staan vind ik toch vrij lastig. Ik weet het niet zeker te zeggen bij deze vogel.

          Opmerking


          • #6
            De eerste vogel zit er inderdaad niet helemaal fit bij. Even lekker rust geven en ruim voeren en ze zal wel weer in conditie komen. Is een aqua violetfactorig.
            Tweede vogel is inderdaad cinnamon D turquoise. Lijkt mij een pop.

            Opmerking


            • #7
              Bedankt weer voor je snelle reactie.

              Ik hoop dat de pop snel beter in haar vel zit.
              We houden haar goed in de gaten.
              Ze is nog niet zo actief dat ze van het binnen verblijf naar buiten en van buiten naar binnen gaat. Nu is ze heel tam dus zetten we haar zelf met de hand over als ze in de avond nog buiten zit.
              We hebben ook nu water en voer buiten opgehangen dus is er altijd voer.
              Ook hebben ze appels buiten en een pindaslinger wat de rest fantastisch vind.

              Wat voor man zou jij adviseren bij deze pop?

              Opmerking


              • #8
                Zolang je niet voor de tentoonstelling kweekt maakt het eigenlijk niet uit wat voor een kleurslag de partnervogel heeft. Ik zou haar gewoon de vrije keus geven uit een van de turquoisemannen.

                Opmerking


                • #9
                  Die tamme vogel, reageert die wel op de anderen? Want ik heb ooit een tamme pop gehad en die liet zich dus niet koppelen. Ze had wel nesten die onbevrucht waren. Dat vraag ik omdat ze elders ook op een leeg nest zat zeg je. Dus soms laten deze poppen als ze zo op mensen zijn geen man meer toe in hun leven

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Die tamme vogel, reageert die wel op de anderen? Want ik heb ooit een tamme pop gehad en die liet zich dus niet koppelen. Ze had wel nesten die onbevrucht waren. Dat vraag ik omdat ze elders ook op een leeg nest zat zeg je. Dus soms laten deze poppen als ze zo op mensen zijn geen man meer toe in hun leven
                    Daar hebben mijn tamme popjes nooit last van gehad. Niet met een wilde man en ook niet met een tamme man. Hebben met succes jongen groot gebracht. Ik denk dat dat per popje verschilt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze gaat nu gewoon bij de rest, en zal dus vast gaan verwilderen.
                      Ze heeft in ieder geval tot volgend voorjaar om wat meer "vogel" te worden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hier even een update na mijn laatste bericht.

                        Het turquoise vrouwtje is helemaal opgeknapt en voelt zich lekker op haar plaats tussen de rest. Hopelijk kan ik hier een man aan koppelen over een poosje.

                        Het cinnamon vrouwtje zit nu op 5 eieren met het wildkleur groene mannetje die samen met haar aangekocht is.
                        Ik ben benieuwd of hier wat uit gaat komen en wat voor kleurtjes er dan uit komen.
                        Ik heb geen idee wat voor kleuren en factoren en achter de twee vogels qua ouders zitten dus we zien het wel.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb de kleuren ook op GenCalc in gevoerd.

                          Voor zover ik weet worden de jongen oranjemasker in het geval we uitgaan van een zuivere oranjemasker man.

                          Klopt het dan de tonende cinnamon kleur alleen van vrouw op vrouwjong vererft wordt?

                          Hoe zit het met eventuele split verervingen tussen deze kleuren?

                          Opmerking

                          Working...
                          X