Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insecten/ongedierte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Insecten/ongedierte

    Altijd heb ik al honden gehad.
    Dagelijks genieten we er van om een uur met ze in de bossen te wandelen.

    In de zomer zit er altijd wel wat meer ongedierte, dan in de winter.
    Dat is normaal.

    Helaas afgelopen dagen, met de hoge temperaturen, zijn we moeten vluchten, toen we aan onze dagelijkse ronde begonnen.

    Amper op weg, werden we letterlijk aangevallen door zwermen dazen.
    Voorgaande jaren waren deze er ook wel, maar nu was het echt vreselijk.
    Niet leuk meer.

    Er is veel veranderd de laatste jaren.
    Voorheen hadden onze honden niet veel last van teken. Wel eens ooit een paar, maar na een wandeling even inspecteren en dan vond je er wel ooit een.

    Nu is het zonder tekenband niet meer te doen voor de honden.

    Het wordt dus steeds erger met de insecten (ongedierte)

    Waar zal dit naar toe gaan in de toekomst.
    Kunnen we dan helemaal niet meer in de bossen komen?
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

  • #2
    Zelf ook een vlooien/insectenband om doen misschien Loodje?

    Dazen (blinde vliegen) zitten er nu overal genoeg hoor. Lekker temperatuurtje voor die beestjes. Ze zitten niet alleen in het bos maar ook in de polders, soms zomaar een 50 van die vervelende vliegen in de auto die je er uit moet meppen. Toen er bij mij nog paardjes achter mijn tuin op een stukje land liepen kon ik het gras haast niet maaien door die verschrikkelijke beestjes. En al helemaal niet in korte broek. Nu de paardjes foetsie zijn gaat het stukken beter hier.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Beetje laat

      Ik had dit onderwerp al eerder doorgelezen maar om een of andere reden niet gereageerd.

      Rijst de vraag. Zal een groot deel van de insecten niet verdwijnen na een strenge Nederlandse of Belgische winter?

      Ik heb trouwens vandaag na een uurtje of 4 vogelen in Charles Darwin National Park weer zeker 50 muggebeten opgelopen. En ja, ik had mijzelf geverfd met de nodige bestrijdings middelen, zelfs twee keer.
      Dat park laat ik nu maar achterwege. Ligt te dicht aan het water

      Groet, Kees, NT, Australia.

      Opmerking


      • #4
        Zonder insecten geen mensen. Insecten zijn dus geen ongedierte maar noodzakelijk kwaad, als je het al zo wil bestempelen. Insecten vervullen de meest nuttige rol in het dierenrijk en goddank zijn er nog zoveel. Zodra de insecten uitsterven is er geen leven meer mogelijk op aarde. Insecten ruimen alles op, zorgen dat plantafval kan vergaan en daarnaast zijn ze nodig om dieren die weer wat groter zijn te voeden.

        Ik snap prima dat mensen last hebben van insecten. Heb ik zelf ook. Alleen is dat nu eenmaal iets dat bij het leven hoort. Letterlijk.

        Opmerking


        • #5
          Hoi Marx.

          Die les kreeg ik in Biologie al meer dan 50 jaar geleden en ben het helemaal met je eens.

          mijn vraag is echter nog niet beantwoord.

          Groet, Kees, NT, Australia

          Opmerking


          • #6
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Dank je voor je post rupicola.
              Dat zou inderdaad de oorzaak wel kunnen zijn, zoveel dazen ineens.

              Ons vogelbestand veranderd ook en dat zal ook wel een rol spelen bij het verdwijen en juist vermeerderen van sommige insecten.
              groetjes
              Heidi

              Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

              Opmerking

              Working...
              X