Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gewone maden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gewone maden

    Kan ik mijn vogels ook gewone maden voeren? Dus niet gekocht bij de dierenspeciaalzaak maar rechtstreeks uit de groencontainer? En moet ik ze dan eerst doodmaken (invriezen) voordat ik ze voer?

    De vogels waaraan ik de maden wil voeren zijn: Goulds, spitsstaarten, zilverbekjes, bruinrug goudmussen, diamantvinken, st helena fazantje, bichenows en japanse kwartels.

  • #2
    de maden uit de groen container lijken mij niet geschikt voor de vogels aangezien deze nog helemaal vol troep zitten ...... waarom zoveel risico lopen als je voor een euro of 6-7 een pak diepvries pinkies hebt.

    de maden (pinkies) die speciaal voor huisdieren gekweekt worden krijgen een tijdje niks te eten waardoor de ze van binnen relatief schoon zijn. daarnaast worden deze geblancheerd en diepgevroren.

    mvg

    Opmerking


    • #3
      Ik was benieuwd of dit ook mogelijk was. Ik denk altijd, in de natuur eten vogels ze ook Ik heb hier namelijk een aantal jonge japanse kwartels zitten, en deze week komen nog zo'n 12 eieren uit (natuurbroed), en deze eten ontzettend veel meelwormen en andere insecten. Toen ik vanmorgen de kliko open deed zat ie vol met maden, vandaar de gedachte.

      Maar wordt dus afgeraden, dan doe ik het niet

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
        Ik was benieuwd of dit ook mogelijk was. Ik denk altijd, in de natuur eten vogels ze ook Ik heb hier namelijk een aantal jonge japanse kwartels zitten, en deze week komen nog zo'n 12 eieren uit (natuurbroed), en deze eten ontzettend veel meelwormen en andere insecten. Toen ik vanmorgen de kliko open deed zat ie vol met maden, vandaar de gedachte.

        Maar wordt dus afgeraden, dan doe ik het niet
        bij ons aten de kippen deze maden op als ze uit de kliko kwamen

        ook heb ik al eens vis maden laten ontpoppen tot vlieg en deze gaf ik dan aan mijn japanse nachtegaal

        maar zelf aan mijn vogels voeren doe ik ook geen maden .
        hier nu ook al weer een aantal weekjes 5 jonge natuurbroed kwartels rondlopen ze eten onderdaad veel insekten ( ik geef ze ook veel mieren eitjes die ik buiten zoek
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          niks mis mee...

          Maden uit de kliko zijn prima te gebruiken.
          Maar ze moeten wel even worden opgeschoond: neem een emmer steenkoud water - met ijsblokjes - en gooi de maden daarin.
          Door de kou poepen de maden zich helemaal leeg en dat is ook de bedoeling.
          Maden worden meestal gekweekt op bedorven vlees en u begrijpt dat dit erg ongezond voor onze vogels is.
          Na een minuut of 8 is het darmkanaal van de maden leeg en kunnen zij eruit gehaald worden. Op een zeef goed naspoelen en vervolgens in een bak met daarin wat keukenpapier even drogen. Koel bewaren in een bak met beschuitmeel en klaar om aan de vogels te voeren.
          Op deze manier zijn er al veel jonge vogels grootgebracht. Maar...... hoe gevarieerder het aanbod hoe beter!

          gr.
          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking

          Working...
          X