Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mannen en poppen herkennen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mannen en poppen herkennen

    hebben jullie tips hoe mannen en poppen te herkennen bij jonge vogels, jongen van dit jaar?

    mvg

  • #2
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      rec witte

      het zou gaan om rec. witte kanaries

      iemand bied zeer mooie kanaries aan maar hij kan zelf ook nog niet zien wat het geslacht is en er is een mooi prijsverschil tussen nu een koppel kopen of over een paar maanden vandaar dat ik wou weten of dat er mensen zijn die misschien tips hebben

      ik heb ooit van iemand gehoord dat je naar de houding moet kijken, en ook naar de dikte van de vogels, dikkere vogels die lager zitten waren poppen dacht ik?
      heeft iemand misschien nog zo'n tips

      Opmerking


      • #4
        man of pop

        Mannen staan hoger op stok, doen al pogingen
        Om te zingen en zijn intensiever, dus net iets korter in de veren
        Maar waarom wacht je niet totdat
        De vogels wat ouder zijn?

        Opmerking


        • #5
          Ik zie het bij mijn eigen rode al heel snel maar dat is puur omdat ik de ouders en voorouders ken.

          Bij rode en gele kanaries zie je bij de intensieve vogels op de rug tussen de schouders vaak heel minimale schimmelvorming, dit zijn dan 99 van de 100 keer poppen.

          Ik weet niet of je ook zoiets hebt bij wit recessief.
          Het enige wat ik weet is dat ze helemaal wit moeten zijn en absoluut geen aanslag in de vleugel pennen mogen hebben.

          Hebben ze dit wet dan zijn het wit dominante vogels.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            ja ik ken het verschil tussen rec en dom, heb er van beide soorten zitten

            Opmerking


            • #7
              man of pop

              Tenslotte zijn er nog mensen die een pendeltje gebruiken om bij kanaries waarvan uiterlijk niet of nauwelijks te zien is of het man of pop is te bepalen wat het is.
              Ik heb dat ook wel gedaan in de periode dat ik nog rood en roodivoor kweekte destijds kwam het wel voor dat je popjes kweekte die uiterlijk met de mannen meekonden en op de diverse TT;s ook de 91 punten haalden (dat was destijds het maximum).

              Een pendeltje kun je eenvoudig maken stukje garen en een visloodje met zo'n oogje eraan vogel op zn rug in je hand pendeltje erboven een man, dan
              zwaait de pendel heen en weer, een pop dan draait de pendel rondjes.

              Echter velen willen hier niets van weten, tis maar een aardigheidje, heb trouwens nog steeds een pendel in mn hok hangen.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door birdy
                hebben jullie tips hoe mannen en poppen te herkennen bij jonge vogels, jongen van dit jaar?

                mvg

                Als de kanaries een lied brengen zijn het mannen.
                Toch voor de zekerheid even controleren of er sprake is van een tap.

                Ik zou in deze tijd toch geen jonge vogels kopen.
                Wacht gewoon tot het najaar.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  ja misschien toch dan maar afwachten tot het najaar

                  Opmerking


                  • #10
                    najaar

                    Bijkomend voordeel is dat er dan ruim aanbod is van
                    Kanaries.dus meer keus.

                    Opmerking


                    • #11
                      ja is waar

                      en ik weet al perfect wat ik wil

                      Opmerking


                      • #12
                        birdy, 1 tip van mij waar je over na mag denken

                        Een goede kweker ruimt zijn betere vogels pas zo laat mogelijk op. Alleen als iemand stopt met een kleur of helemaal stopt maak je in de regel kans op de betere vogels.

                        Uiteraard kan je de gun-factor hebben, maar dan nog zal die kweker altijd zijn betere vogels voor zichzelf reserveren.

                        Dat ze nu goedkoper zijn komt omdat hij er dan waarschijnlijk altijd nog iets meer voor krijgt dan bij een handelaar.

                        Ik bedoel dit alles in het algemeen want uiteraard ken ik de man waar je de vogels van kan overnemen niet en het kan zomaar zijn dat hij je wel erg goede vogels gunt.

                        Mijn advies is om ze ergens richting September/Oktober aan te schaffen.
                        Dan heb je in ieder geval het voordeel dat de vogels volledig zijn uitgeruid.

                        Nu is het eigenlijk geen goede tijd om vogels te kopen vanwege de rui.
                        http://wiggel.skyrock.com/

                        Opmerking

                        Working...
                        X