PDA

Bekijk Volledige Versie : De geur van de kooi

Melanie93
16-07-2013, 21:19
He,

Ik heb twee Zebra vinken op mijn kamer.
Maar ik ruik ze best wel.
Is hier ook iets tegen te doen?
Liever niet van die chemische middelen wat niet goed is voor mijn Zebra vinken.

Greetz.

HansV
16-07-2013, 21:54
Je hebt van die containertjes in de supermarkt van Brise. Daarin zit een bewegingsensor. Iedere keer dat je er langs loopt spuit deze bijvoorbeeld lavendel in de lucht.

Hans de Vries
17-07-2013, 10:23
Of een raam open zetten...

gr.
Hans

janh11
17-07-2013, 13:12
Schelpenzand met anijsgeur gebruiken.

M.V.G. Jan

Tal
17-07-2013, 13:18
Dat brise moet je wel mee oppassen. Is toch een chemische lucht wat je dan zelf en je vogels laat inademen.

Groetjes, Chantal

HansV
17-07-2013, 14:44
Het zal toch niet zo zijn dat ze giftige luchtjes verkopen in de supermarkt? :D

Ben86
17-07-2013, 18:33
Hoi Hans,

Giftig weet ik niet maar er zit zeker een luchtje aan.

Ik denk ook anijs schelpenzand, veel luchten en hoelang laat je ze met hetzelfde zand?
Misschien toch vaker het zand verversen?

gr. Ben

GravenImage
17-07-2013, 18:57
Elk dier heeft wel zijn eigen geurtje.
Bij vogels is dat vooral de ontlasting. In een kleinere ruimte zoals slaapkamers merk je dat eerder dan in grotere ruimtes (Woonkamers, buiten voilères.)

Kooi wekelijks goed schoonmaken met zeep, bodembedekking minimaal één maal per week vervangen (als het om twee vogels gaat) en elke dag met een doekje ontlasting van de tralies en stokken vegen.

Verder kun je niet veel doen.

HansV
17-07-2013, 19:27
Op dit soort warme dagen kan je beter een krant onder in de kooi leggen en deze om de paar dagen vervangen. Met schelpenzand wordt het snel stoffig op een kamer. Dat lijkt me ook niet heel erg gezond.

Tal
17-07-2013, 21:34
Het zal toch niet zo zijn dat ze giftige luchtjes verkopen in de supermarkt? :D

Ligt aan het punt waar de brise is opgehangen en hoe vaak je erlangs loopt, Hoe de richting van de brise is (richting kooi of in een totaal andere hoek), hoe veel luchtverfrissing er is.. enzovoort.
Haarlak, deodorant, dit soort luchten is ook niet giftig maar is wel heel slecht voor je vogels. Bij hoge concentratie volgens mij dodelijk.
Je wil het beste voor je vogels dus bij geurtjes, of vaker schoonmaker, of meer ventileren (zonder tocht), of een andere bodembedekker.
Maar luchtjes markeren met en ander geurtje is volgens mij nooit goed.

Groetjes, Chantal

1000HrZ
18-07-2013, 11:15
Ik heb zelf mijn gouldamadines in de bijkeuken zitten en gebruik korbo korrels.
Als je deze 1x per week verschoond ruik je eigenlijk helemaal niks

Schelpenzand moet je afhankelijk van de grote van de kooi soms wel om de 2 dagen omdat het begint te ruiken

eddie-siiters
22-07-2013, 23:27
ik zelf gebruik een handje kattengrind van de c1000 das roze van kleur en geurt heerlijk zeker een idee voor je zebravinken in je kamer

groetjuhs eduard

Ben86
23-07-2013, 17:53
Ik moet altijd maar denken als ik dit lees mijn vogels nemen af en toe naar behoefte
een zand bad, zie ze dan schik hebben en jullie zetten ze in die katten korrels bah ;)
maar goed ieder zijn meug.

gr. Ben