Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke mutatie rijstvogel wordt dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke mutatie rijstvogel wordt dit?



    Alvast bedankt!

  • #2
    Henk, gezien de lichtere staartkleur kan het een roodbruine zijn evenwel ook een pastel mokkabruin.Bij jonge nog niet uitgekleurde rijstvogels is het nog moeilijk te zien, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb op dit ogenblik ook 2 bruine zitten van 6 weken oud, maar die zijn wat warmer van kleur.
    Aan de vorm van de kop en snavel zeg ik, dat het een man is en een mooie vogel.

    Opmerking


    • #3
      Drum jij zegt aan de vorm van de kop zou het een man zijn,ik heb er geen kijk op maar doel jij dan op de afgeplatte kop?
      Ben hier wel benieuwd naar.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Bob, niet alleen de vorm van de kop, maar vooral de afmeting van de snavel.
        Bij mannen zijn die groter dan bij een pop. Bovendien kan je later met 100% vaststellen als hij gaat "zingen", dat het een man is.

        Opmerking


        • #5
          Heb ze vroeger ooit wel eens gehad,wildkleur,en ben toen ook inderdaad van het zingen uitgegaan nou ja zingen maar goed dat was voor mij de zekerheid.

          Dat van die kop daar had ik toen niet op gelet,weer wat geleerd.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Dank u.
            Ik dacht even dat de bruin mutaties geslachtsgebonden waren en dan had de moeder ook bruin moeten wezen. Maar is gewoon autosomaal recessief...

            Opmerking

            Working...
            X