Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ruzie ivm pop en 2mannen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ruzie ivm pop en 2mannen

    Nu ik mijn zebrapop,man en kanarieman in een kooi heb wordt de kanarie steeds vaker opgejaagd door zebra. De kooi is ruim genoeg, de eerste dagen ging het nog goed. Een beetje jagen en de kanarie bleef fluiten.

    Mijn zebra's komen uit een winkel, heb ze sinds mei 2013. Mijn kanarie komt uit 2008.

    Hoe kan ik dit oplossen? na mijn huidige kanarie stop ik met kanaries. Het is de reden dat ik geen kanarie-pop wil. Als ik een zebrapop neem heb je kans dat mijn huidige pop ruzie gaat maken met haar of maakt dat niet uit?

    Ik wil het graag oplossen, het liefst hou ik ze in de huidige kooi die 72cm breed is. Om er 3vogels bij te doen, zodat je oneven aantal koppels hebt wordt te krap lijkt mij.

  • #2
    nooit 2 poppen bij 1 man zebra zetten dat wordt knokken..
    raar dat ze de kanarie op jagen. maar zijn ze soms met een nestje bezig want ja dan heb je kans dat ze vinden dat de kanarie ze verstoort .
    wat ze ook wel eens doen hoor de kanaries.
    beter zou het zijn om je popje zebra of man zebra zolang om te ruilen voor 2 van het zelfde geslacht dan heb je ook geen nestroof.
    groet Anneke.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn zebra's nu ruim 2mndn. Omruilen wordt lastig na zon lang termijn. Ze slapen op hun stok of schommeltje. Ze hebben bewust geen nestje, omdat ik geen uitbreiding wil.

      Ik heb vanmorgen het zebra-mannetje er eventjes uitgehaald voor 5min. even kijken hoe dat ging. Ik ben er nu achter dat het de schuld is van de kanarie, hij heeft ruim 5jaar alleen gezeten. Als de zebra's rustig op een stok bij hem komen zitten wordt die meteen heel fel. Toen de zebraman weer terug was, was het voor een uurtje heel rustig.

      Opmerking


      • #4
        je zou nog 1 ding kunnen proberen.
        zet de kanarie 2 dagen apart in een andere ruimte en zet hem daarna erbij dan komt hij in hun teratorium en is hij de mindere.
        bij zebra's helpt het wel eens.
        lukt dat ook niet ja dan heb je een probleem.
        ik had mijn kanarie ook altijd bij mn zebra's zitten en dat ging prima. maar ik heb de poppen en de mannen zebra's gescheiden zitten dus geen nesten in de voliere's
        groet Anneke.

        Opmerking


        • #5
          Zojuist is het vrouwtje overleden .

          Het ging juist goed sinds gisteravond. De kanarieman floot weer gezellig en vanmorgen zaten ze zelfs met zijn drieen bij elkaar op een stok zonder problemen. Voordat ze overleed was er ook geen ruzie ik ben echt beduusd en voel me behoorlijk stom dat ik dit heb laten gebeuren.

          Opmerking


          • #6
            Sneu!

            Is het popje overleden, omdat ze ziek was of is ze aangevallen?
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Door ziekte blijkbaar. Het was juist rustig in de kooi. Ze zaten allemaal lekker rustig nog geen paar minuten later hoorde ik duidelijk iets vallen in de vogelkooi. Ik stond omgedraaid naar de kooi op het moment dat het gebeurde. Ik twijfel nog of het legnood kan zijn, het leek gisteren of ze bezig was met leggen terwijl ze geen nestje hebben hangen. Mensen zeiden juist tegen mij dat ze zonder nestje geen eitjes leggen. Ik had haar sinds mei dit jaar uit een dierenwinkel.

              Opmerking


              • #8
                Zat ze dan al een beetje bol de hele dag?

                En ook zonder nestje leggen ze soms eitjes. Die worden dan gewoon op de bodem of in een voerbakje achtergelaten
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Weer wat geleerd .
                  Nee, het viel me gisteren op dat ze wat magerder was terwijl ze wel gewoon goed at, ook niks geks qua ontlasting ofzo. Vanmorgen was ze nog net zo normaal als de voorgaande dagen. Het is me wel opgevallen dat het zebramannetje heel hitsig en dominant was. Wellicht dat dat ermee te maken gehad heeft.

                  Opmerking

                  Working...
                  X