Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doe ik fout?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat doe ik fout?

    Hai,

    Mijn zebravinken hebben in mijn kamervoliere nu hun 2e nestje jongen.

    In deze zelfde voliere heb ik 2 koppeltjes en 1 losse vrouw Japanse meeuwtjes.
    Zij slapen in 1 nest en hier leggen ze ook eieren in. Deze zijn vaak snel kapot.
    Er hebben zich 2 koppels gevormd, zij voeren elkaar ook.

    Ik geef ze dagelijks tropisch zaad, grit, onkruid zaad, trosgierst, sepia en eivoer.

    Waarom willen de meeuwtjes niet broeden?

  • #2
    Je zou wat extra nestjes kunnen ophangen, zodat de Meeuwtjes wat meer keuze hebben.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      minimaal 2 nestje erbij en 1 jap man erbij, of 1 pop weg doen als je meer poppen heb dan mannen kun je last er mee krijgen dat de pop die over blijft jaloers is en dus de eitjes inpik of zelfs vernielt. en vechten gaat om een man in de broed tijd , en dat is bij jou in huis 12 maanden per jaar.
      dat was hier ook het geval vandaar dat ik mannen en poppen gescheiden hou.
      groet Anneke.

      Opmerking


      • #4
        weet je wat je ook kan doen als je jappen wil kweken .

        je zebravinken kunnen wel kweken heb ik begrepen .

        doe het volgende hang meer nestjes op

        of je kan ook de eitjes van je japanse meeuwen onder je zebravinken leggen en deze zullen ze dan verzorgen als hun eigen eieren en later jongen.
        MVG senne
        16 jaar !

        http://waarneming.nl/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door senne
          weet je wat je ook kan doen als je jappen wil kweken .

          je zebravinken kunnen wel kweken heb ik begrepen .

          doe het volgende hang meer nestjes op

          of je kan ook de eitjes van je japanse meeuwen onder je zebravinken leggen en deze zullen ze dan verzorgen als hun eigen eieren en later jongen.
          Totaal onnodig,zoals gezegd een man erbij of een pop weg en meer nestjes ophangen.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Wat de japjes betreft zou ik gewoon wat gedult hebben.
            ik heb 1.5 jaar japanse meeuwtjes nu en hebben niets gedaan tot 2 maanden geleden. Heb nu 6 jongen uit 2 nestjes.
            Van de ene op de andere dag had ik 2 koppels dat aant broeden gingen en ze hebben zelfs nog co ouderschap op de zebrajongen :-)
            Ze voederen met zen 4 ouderlingen 10 jongen wat knap is om zien.
            Men waardering voor deze vogeltjes is dan ook enorm gestegen.
            Audi et alteram partem

            http://buiten-voliere.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Gratis advies van ervaren vogelhouders.

              Luister gewoon naar wat Kingfisher net heeft herhaald en daarbij houdt het op!
              (gelukkig zit ik een eindje buiten Nederland, anders zou je me kunnen horen gillen van al de frustratie)

              Groet, Kees, Nt, Australia.

              Opmerking


              • #8
                zebra/jappen

                Weet je zeker dat de jappe zelf de eieren kappot maken?
                Ik had zelf eerst een koppel zebravinken en een koppel jappanse meeuwen samen

                Opzich ging dit prima samen

                Totdat de jappen en de zebra s een nest maakten
                Nadat de zebra het eerste ei had werden het echte terroristen
                Alles wat in hun buurt kwam vielen ze aan en maakte bij de jappen het nest kappot en de eieren

                Nadat ik de zebra en jappen appart heb gezet gaat het prima zebra 2e nest jappen eerste nets met 5 jonge

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wizzy
                  Wat de japjes betreft zou ik gewoon wat gedult hebben.
                  ik heb 1.5 jaar japanse meeuwtjes nu en hebben niets gedaan tot 2 maanden geleden. Heb nu 6 jongen uit 2 nestjes.
                  Van de ene op de andere dag had ik 2 koppels dat aant broeden gingen en ze hebben zelfs nog co ouderschap op de zebrajongen :-)
                  Ze voederen met zen 4 ouderlingen 10 jongen wat knap is om zien.
                  Men waardering voor deze vogeltjes is dan ook enorm gestegen.
                  hallo.
                  ik heb jappen uit verleden jaar november. en ik had 4 eitjes van hun. 1 is er uit gekomen. en van daag uit het nest gevlogen. echt zo moo.
                  Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

                  Opmerking

                  Working...
                  X