PDA

Bekijk Volledige Versie : vlier met beestjes

steven007
29-06-2013, 14:07
In mijn voliere staat een grote vlierplant. Op hun stelen en bladeren zit het vol met kleine zwarte beestjes echt heel de plant heb geen idee wat het is. Ik denk niet dat deze schadelijk zijn voor de vogels maar wil ze toch verwijderen iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen en of er een product is dat niet schadelijk is voor de vogels

Ben86
29-06-2013, 14:49
ja met een schep ofzo?
Als je de plant laat staan komen de beestjes later zo weer.
Lieve heersbeestjes kunnen ook helpen.
Spuiten zou ik niet doen i.v.m. dat de vogels ze misschien ook wel graag lusten.
Je kan ook met water proberen af te spuiten.

Zelf persoonlijk zou ik met water en lieveheers beestjes proberen
Verder niet te veel eraan doen.
Mocht je het vervelend vinden kun je een andere plant kopen die dit soort beestjes minder aantrekt?
groeten, Ben

populier
29-06-2013, 16:24
Dat is zwarte bladluis, totaal onschadelijk voor je vogels, niet elke vogel eet deze maar ik gaf deze vroeger aan mijn wildzang zijn ze gek op.:)

Wizzy
08-07-2013, 21:55
Ik zou die vlierstruik zeker niet verwijderen.
Is een must have in de voliere, plaats er beter een vinkensoort in dat gek is van luizen. luizen komen met de wind mee.
Je moet er een beetje geluk mee hebben, staat de wind verkeerd dan zitten je struiken zo vol ermee. Had ik maar wat luizen hier :-)

Rob van H.
18-08-2013, 19:29
Hier zit de Hedra vol met luis, de baardmannetjes en sijsjes leven zich uit om die luizen te verorberen, leuk gezicht om te zien hoe ze "op jacht" gaan.