Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeltje zebravinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Koppeltje zebravinken

    Ik heb een mooi koppeltje zebravinken apart zitten. Het vrouwtje is licht van kleur en het mannetje heeft donkeroranje wangen. Vanmorgen heeft ze twee eitjes gelegd. Spannende dagen hier weer.

  • #2
    ik denk dat ze gister 1 ei glegt heeft en vanmorgen weer 1 . ze leggen er geen 2 op een morgen.
    wel leuk ben benieuwd

    Opmerking


    • #3
      Er liggen nu denk ik drie eitjes en ze broeden nu de hele dag door, zowel de man als de pop doen dat. We kunnen nu niet meer in het nestje kijken omdat het mannetje alles heeft dichtgemaakt. Maar het is inderdaad heel erg leuk.

      Opmerking


      • #4
        Zeer dringende vraag

        Even een dringende vraag. Het mannetje van mijn koppel zebravinken is constant aan het tetteren bij het minste geringste. Uitermate irritant. Als hij maar even iets hoort in de omgeving of uit mijn grote kamervoliere dan begint hij al. Ik wil ze niet weg doen want ze hebben drie eitjes gelegd. Maar wat kan ik hier nu aan doen zodat hij niet de hele dag loopt te toeteren. We worden er bijna gek van. Wie o wie weet hier de oplossing voor. Moet ik ze in een andere kamer gaan zetten of iets anders?

        Opmerking


        • #5
          Dit is normaal gedrag. Het mannetje zingt zijn popje toe. Tja ze moeten het niet van hun zang hebben.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Ik vind dat kwetteren juist zo leuk!
            Precies een bende roddeltantes die niet kunnen zwijgen :lol:

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Karin38
              Het mannetje van mijn koppel zebravinken is constant aan het tetteren bij het minste geringste. Uitermate irritant. Als hij maar even iets hoort in de omgeving of uit mijn grote kamervoliere dan begint hij al. Ik wil ze niet weg doen want ze hebben drie eitjes gelegd. Maar wat kan ik hier nu aan doen zodat hij niet de hele dag loopt te toeteren. We worden er bijna gek van. Wie o wie weet hier de oplossing voor. Moet ik ze in een andere kamer gaan zetten of iets anders?
              toen mijn zebbies aan het broeden waren, waren de ouders ook al wel 'waaks', dus als er dan iets gebeurt in de omgeving, reageren ze.
              Ik vind het heel gezellig, het gemek, het gefluit en zo.
              ze krijsen juist niet zo als 'kromsnavels' dat vind ik namelijk irritant.
              misschien kun je ze tijdelijk wat uit het gehoor plaatsen
              succes er mee!
              Groetjes van Little Finch Villa

              Opmerking


              • #8
                als je nu de kooi verplaatst is er een grote kans dat ze de eitjes niet meer bebroeden.
                dus laat staan karin je zal het toch nog 14 dagen moeten volhouden dan zijn de jongen er en doet hij het niet meer.
                Anneke.

                Opmerking


                • #9
                  Nee dan neemt hij een korte pauze om zijn jongen te voeden en begint het zingen weer van voor af aan, omdat hij weer wil paren met het popje.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Nee dan neemt hij een korte pauze om zijn jongen te voeden en begint het zingen weer van voor af aan, omdat hij weer wil paren met het popje voor het tweede nestje.
                    Bekijk mijn vogels op:

                    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      dat weer willen paren kun je een beetje in de hand houden door het badwater te minderen en schaars te zijn met eivoer wel voldoende om de jongen te voeren
                      ik heb er nooit last van dat ze dan nog tetteren en ja wil je geen geluid dan zijn Japanse meeuwtjes meer iets voor je..die zingen alleen af en toe.
                      Anneke.

                      Opmerking

                      Working...
                      X